Fotografia w naszym rozumieniu, to silne związanie z szeroko pojętą rzeczywistością. To rodzaj „sprawozdania z obecności”. Zapis zawiązania relacji ze światem. Opartej na przekonaniu, że nie da się przedstawić, zdać relacji z nieobecności. Z nie-bytu.
Program Pracowni to wprowadzanie i rozwinięcie poznania i zrozumienia wagi eksperymentu, doświadczenia, ryzyka, wrażliwości i refleksji, co jest istotnym warunkiem w artystycznym rozwoju.
Szczególną uwagę i nacisk kładziemy na adekwatność relacji idea-forma-uczucia-przekaz.
Przy jednoczesnym naprowadzaniu, wyjaśnianiu i uwrażliwianiu na pojmowanie i zrozumienie wielowymiarowego: kulturowego, socjologicznego, filozoficznego, etycznego i estetycznego kontekstu oddziaływania artystycznej ekspresji.
Z pewnym żalem prezentujemy w trybie on-line prace, których fizyczna realność jest kluczowa dla ich odbioru.
Towarzyszy nam, jak i autorkom i autorom dojmująca świadomość, jak wiele aspektów artystycznych zostało utraconych w tej formie prezentacji.
Jakub Rudzik, II rok I stopień, Fotografia Intermedialna, tytuł: Untitled, 2020, obiekt, blacha stalowa
Michał Jaszkowski, I rok II stopień, Fotografia, tytuł: Dotyk upewnia o przynależności, 2020, praca wideo, czas trwania 3: 08
Kasia Skoczylas, III rok I stopień, Fotografia, tytuł: Poszło dużo szklanych szyb, nie wiem czy mam jeść czy tańczyć, 2020, instalacja/obiekt, wymiary: 0,2 x 2 x 2 m
Andrzej Szwabe, II rok I stopień, Fotografia Intermedialna, tytuł: It’s Tato, 2020, format: Wideo, instalacja interaktywna, technika: archiwalne materiały wideo, animacja 3D, program bazujący na rozpoznawaniu mowy (wideo z pracy)
Andrzej Szwabe, II rok I stopień, Fotografia Intermedialna, tytuł: It’s Tato, 2020, format: Wideo, instalacja interaktywna, technika: archiwalne materiały wideo, animacja 3D, program bazujący na rozpoznawaniu mowy (dokumentacja)