II Pracownia Malarstwa
prof. Mariusz Kruk
dr Magdalena Kleszyńska ad.
PATRZEĆ, WIDZIEĆ, MYŚLEĆ, MALOWAĆ, NIE ODWRACAĆ SIĘ
W Pracowni przedstawiamy ćwiczenia prowadzące do szerszego malarskiego postępowania i postrzegania rzeczywistości. W konsekwencji proponujemy większe bogactwo sposobów budowy dzieła, poprzez możliwość wykorzystania różnorodnych materii. Obraz „klasyczny” jest „przewidywalny”, wszystkie na nim postawione formy i znaki, z konieczności są wykonane farbą. Natomiast obiekt malarski przestawszy być obrazem, ma mniejszy stopień „fałszu” (rozumianego pozytywnie). Przedstawiona w ten sposób sytuacja bądź jakiś problem, jest bardziej dotykalnym konkretem. Mimo, że zasady tworzenia są podobne, lecz stopień trudności poprzez mniejsza iluzoryczność zbudowania dzieła, jest większy. W konkluzji chodzi o wypracowanie innego rodzaju myślenia, widzenia i przedstawiania widzenia, niż to, które towarzyszyło pracy przy obrazie „klasycznym”. Dzieła wychodzące od obiektów malarskich, a nawet je przekraczające, są w większości przypadków bardziej wyraziste i dobitne. Jednakże pamiętajmy, że nie wszystkie podejmowane tematy ww. postępowaniami da się przedstawić. Stąd istotność również malarstwa sztalugowego. Także pewne „wrażenia” należy przedstawiać klasycznie, inne zaś innymi środkami.
Ratajczak Agata, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, I rok, realizacja działań twórczych i edukacyjnych Ratajczak Agata, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, I rok, realizacja działań twórczych i edukacyjnych Sowińska Alicja, architektura wnętrz, studia I stopnia, I rok Piszora Anna, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, I rok, realizacja działań twórczych i edukacyjnych Piszora Anna, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, I rok, realizacja działań twórczych i edukacyjnych Lavríková Ema, grafika artystyczna, jednolite studia magisterskie, I rok Lavríková Ema, grafika artystyczna, jednolite studia magisterskie, I rok Osiekowicz Emilia, scenografia, studia II stopnia, I rok Gliński Jan, projektowanie mebla , studia II stopnia, I rok Wiśniewska Julia, scenografia, studia I stopnia, I rok Wiśniewska Julia, scenografia, studia I stopnia, I rok Lipowy Kacper, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia I stopnia, I rok, promocja i animacja kultury oraz wybrana specjalność artystyczna Lipowy Kacper, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia I stopnia, I rok, promocja i animacja kultury oraz wybrana specjalność artystyczna Chełminiak Karolina, scenografia, studia I stopnia, I rok Czerwiński Laura, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia I stopnia, I rok, promocja i animacja kultury oraz wybrana specjalność artystyczna Kasprzyk Maciej, projektowanie mebla, studia I stopnia, I rok Otto Olga, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, I rok, realizacja działań twórczych i edukacyjnych Przedwojska Patrycja, fotografia, studia I stopnia, II rok, fotografia edytorska Przedwojska Patrycja, fotografia, studia I stopnia, II rok, fotografia edytorska Błoch Paulina, architektura wnętrz, studia II stopnia, II rok Shawkat Sandra, , architektura wnętrz, studia I stopnia, I rok Shawkat Sandra, , architektura wnętrz, studia I stopnia, I rok Kurelska Weronika, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, II rok, wybrana specjalność artystyczna Kurelska Weronika, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, II rok, wybrana specjalność artystyczna Nykiel Żaneta, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia II stopnia, II rok, wybrana specjalność artystyczna