XIV Pracownia Rysunku
prof. dr hab. Jerzy Hejnowicz
dr.hab. Ewa Kulesza prof.UAP
Celem pracy w XIV Pracowni Rysunku jest przygotowanie studenta do dojrzałej, samodzielnej aktywności artystycznej oraz odnalezienie przez niego własnej tożsamości artystycznej – a także, co jest z tym bezpośrednio związane – zwrócenie szczególnej uwagi na istotę procesu tworzenia. Procesu, w którym dochodzenie do właściwych rozwiązań formalnych (estetycznych, technologicznych) wynika z głębokiego wnikania w istotę podejmowanego artystycznego problemu.
Pracownia to miejsce istniejące fizycznie, to przestrzeń dająca się zmierzyć, ale co niezmiernie dla nas istotne – to przestrzeń wspólnoty jaką tu tworzymy. Jest obszarem szacunku dla odmiennych idei, różnorodnych postaw i poglądów, to środowisko, w którym cenimy jak najwyższy poziom zaangażowania w naturę tworzenia, przeciwstawiając się bylejakości, łatwiźnie i wtórności. Pracownia wspiera zaangażowaną twórczość w jak najbardziej szerokim spektrum rysunkowego doświadczenia.
KSENIA PYZA, Ślad, rysunek cyfrowy, II RZEŹBA BARBARA STAŃKO-JURCZYŃSKA, Język jako terytorium (1), 2,5x3m, instalacja, rysunek, I RZEŹBA BARBARA STAŃKO-JURCZYŃSKA, Język jako terytorium (2), 2,5x3m, instalacja, rysunek, I RZEŹBA KATE NganWa Ao, Lepiej jest spalić nić zniknac (1), 160 cm x 140 cm, joss paper, I MA PHOTO KATE NganWa Ao, Lepiej jest spalić niż zniknąć (2), 160cm x 140cm, joss paper, I MA PHOTO JULIA CIESIELCZYK, Dotyk (1), fotografia, III MALARSTWO JULIA CIESIELCZYK, Dotyk (2), fotografia, III MALARSTWO IGA MARTIN, Formy zapominania (1), odlew z parafiny 30 x 30 cm, szklany sześcian 40 x 40 x 40 cm; zdjęcia rentgenowskie, III RZEŹBA IGA MARTIN, Formy zapominania (2), odlew z parafiny 30 x 30 cm, szklany sześcian 40 x 40 x 40 cm; zdjęcia rentgenowskie, III RZEŹBA IGA MARTIN, Formy zapominania (3), odlew z parafiny 30 x 30 cm, szklany sześcian 40 x 40 x 40 cm; zdjęcia rentgenowskie, III RZEŹBA ALEKSANDRA WAWRZYNIAK, (bez tytułu), I GA YACHU TSAI, Body Language, photography, I BA INDUSTRIAL DESIGN PATRYCJA FILARSKA, 166 g (20 pejzaży, 30 szkiców, 3 książki), papier mache, II FOTOGRAFIA EDYTORSKA MIKOŁAJ BETKA, Wymiarowanie, 100×140 akryl na tekturze, I ARCHITEKTURA SZYMON WEREMCZUK, (bez tytułu), II WZORNICTWO JULITA PRUSAK, (bez tytułu) (1), I MALARSTWO BARBARA STAŃKO-JURCZYŃSKA, Rysunek kieszonkowy, papier, węgiel, I RZEŹBA MIKOŁAJ BETKA, Trajektorie, 2x 100 cm x 100 cm, akryl na papierze, I ARCHITEKTURA KLAUDIA GOLIŃSKA, Przestrzenie graniczne, akryl na kartonie, 100×280 cm, II MALARSTWO MATEUSZ JANIK, Hiperbola (1), obiekty, fotografia, klej, pleksi, ekolina, ramy, II FOTOGRAFIA EDYTORSKA MATEUSZ JANIK, Hiperbola (2), obiekty, fotografia, klej, pleksi, ekolina, ramy, II FOTOGRAFIA EDYTORSKA MATEUSZ JANIK, Hiperbola (3), obiekty, fotografia, klej, pleksi, ekolina, ramy, II FOTOGRAFIA EDYTORSKA JOANNA SZYNISZEWSKA, Formy zapominania, I MGR GW ALEKSANDRA WAWRZYNIAK, Odbicia,I GA ANA SANCHEZ, Wings or Amalgam.White, green and pink, 27,5x 18 cm, oil painting on paper, III BA FINE ART RALUCA BURCA, Journey inside the map, paper, photography, dry pastel, I MGR GW PATRYCJA PRZEDWOJSKA, Całości, Łączność, Pytanie, (fragment cyklu) 210 x 297 mm, papier, gazeta, cienkopis, biały marker, II FOTOGRAFIA EDYTORSKA JULITA PRUSAK, (bez tytułu), I MALARSTWO MAGDALENA DYCHTO, Typologia, fotografia, II FOTOGRAFIA CRISTINA CORONADO BARRIOS, Miś Uszatek 104, the work was made digitally on Procreate, III FINE ART
DARIA CORLATAN, Liberdy, II GRAFIKA – https://vimeo.com/user116129983