Pracownia Działań Przestrzennych nie proponuje studiującym programu, ale stwarza warunki do podejmowania prób i stawiania sobie pytań przez każdego ze studiujących, a wynikających z jego intuicji, spostrzeżeń i osobowości.
Udzielana pomoc służy rozwijaniu całokształtu, samodzielności, autodydaktycznemu dociekaniu. Upływ czasu, praca i zreflektowane doświadczanie oraz udział w spotkaniach prezentujących prace studentów, oraz przeprowadzane dyskusje uczestników tworzą płaszczyznę, która wyłania kolejne problemy i ich różne rozumienie. Poszczególne programy wcale nie muszą przebiegać liniowo. Studiujący ma dużą szansę uczenia się odpowiedzialności, istotnej dla danej problematyki, odnajdywania środków artykulacji i rozumienia kontekstów. I rok studiów posiada program propedeutyczny wprowadzający w zagadnienie zależności pomiędzy uszczegółowionym problemem, materią artykulacyjną, przestrzenią oraz relacjami sytuacji zastanych i budowanych. Program jest uzupełniany warsztatami i plenerami odbywanymi wspólnie z zapraszanymi artystami i studentami z innych pracowni i uczelni.