II Pracownia Bioniki
prof. dr hab. Wojciech Hora
dr inż. arch. Filip Żuchowski
Celem kształcenia w Pracowni jest wypracowanie u studenta indywidualnej metody / procedury projektowo-analitycznej jako procesu świadomej kreacji, tożsamej dla projektowania i innych rodzajów działalności projektowej. Proces ten jest uwarunkowany indywidualnymi cechami studenta, takimi jak: wrażliwość, pułapem intelektualnym, rozwinięte zdolności rozumienia zagadnień projektowych. Zakładamy, że po ukończeniu kursu w Pracowni studenci będą wyposażeni w wiedzę, która uczyni z nich jednostki twórcze, zdolne do budowania nowych rzeczywistości, rozumienia ich istoty oraz wyposaży ich w narzędzia pozwalające poruszać się wśród różnych mediów, środków wyrazu i technologii. Poznanie powyższych założeń prezentowanej definicji i zrozumienie ich poprzez ćwiczenie analityczno-projektowe ma uaktywnić w studentach zestaw umiejętności niezbędnych do zrozumienia otaczającej ich przestrzeni materialnej.