Pracownia Projektowania Litery jak wszystkie pracownie Uniwersytetu Artystycznego jest pracownią wolnego wyboru.
Spotykają się w niej osoby studiujące na całej uczelni, nie tylko z Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej, w którego strukturze pracownia jest usytuowana. Przy otwartej formule pracowni, tematy są tak sformułowane, by studenci, niezależnie od poziomu swych umiejętności i doświadczeń projektowych, mogli realizować własne koncepcje, dostarczające im satysfakcji obcowania z materią litery. Są one bodźcem wyzwalającym ich kreatywność. Pozwala to na bardzo indywidualne podejście, którego efektem są, z jednej strony, pojedyncze odmiany krojów displayowych, opartych na prostych założeniach ideowych, z drugiej zaś rozbudowane rodziny krojów pism odpowiadających funkcji zdefiniowanej w założeniach projektowych.
600px
Kacper Rosadziński, Bemos, krój displayowyMichał Gorczyca, Bies, krój displayowyJakub Franczak, Calvados, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyJakub Franczak, Calvados, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyJakub Franczak, Calvados, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyNatalia Jurczak, krój displayowy, odpowiedź na temat: Centralny Port KomunikacyjnyHsin-Yu Hsieh, krój displayowy, odpowiedź na temat: RewoltaZuzanna Jankowiak, krój displayowy, odpowiedź na temat: Centralny Port KomunikacyjnyPatrycja Walczak, Patchwork, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyPatrycja Walczak, Patchwork, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyPatrycja Walczak, Patchwork, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyPatrycja Walczak, Patchwork, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyPatrycja Walczak, Patchwork, rodzina krojów w odmianach display i text, projekt dyplomowyAgata Sikorska, Chybot, krój displayowy, odpowiedź na temat: Centralny Port KomunikacyjnyZuzanna Jankowiak, Zeitgeist, displayowy krój pismaMonika Sobczak, Wamp, displayowy krój pismaMagdalena Geściak, Mag, color font inspirowany malarstwem i kaligrafią, projekt dyplomowyMagdalena Geściak, Mag, color font inspirowany malarstwem i kaligrafią, projekt dyplomowyMagdalena Geściak, Mag, color font inspirowany malarstwem i kaligrafią, projekt dyplomowyAna Wenai Lobo Lago, Orbital, krój displayowy, odpowiedź na temat: Centralny Port KomunikacyjnyAna Wenai Lobo Lago, Orbital, krój displayowy, odpowiedź na temat: Centralny Port KomunikacyjnyAhafiia Plekan, krój displayowy, odpowiedź na temat: RewoltaJulia Kuć, Kontra, krój displayowy, odpowiedź na temat: RewoltaZuzanna Kaczmarek, Blossom Street, krój displayowy, odpowiedź na temat: Imieniny ulicyBerkem Bulut, Porkem, krój displayowy, odpowiedź na temat: Święto PiwaMichał Widerski, Praktic, krój displayowy inspirowany dawnym logotypem marki PrakticaMichał Widerski, Praktic, krój displayowy inspirowany dawnym logotypem marki PrakticaNatalia Jurczak, Opak, displayowy krój pismaArantxa Villar, 80s Madrid, displayowy krój pismaZuzanna Kaczmarek, krój displayowy inspirowany logotypem Peugeot 504