∧
Warsztat Multimedialny NST
Pracownia ma charakter eksperymentalny, tak aby studentki mogły skorzystać z mniej standardowych narzędzi oraz technik cyfrowych. Celem zajęć było zapoznanie się z undergroundową sceną artystyczną, rozmowa o wspólnych zainteresowaniach, ale też próba wyjścia ze swojej strefy komfortu. Zwieńczeniem zajęć było stworzenie dowolnego plakatu, o równie dowolnej tematyce dotyczącej chociażby osobistych zainteresowań, zajawek czy też skorzystania z istniejących już stylistyk. Dowolność wyboru w połączeniu z wykroczeniem poza wewnętrznie utarte schematy zainspirowało, mam nadzieję, uczestniczki zajęć do dalszych badań nad własną ekspresją.
600px
Doliwa Ada, “My”, grafika cyfrowa
Doliwa Ada, “My”, grafika cyfrowa
Doliwa Ada, “My”, grafika cyfrowa
Doliwa Ada, “My”, grafika cyfrowa
Grzegorzewicz Agnieszka “Faza”, animacja zdjęciowa, grafika cyfrowa Miejsce, gdzie czas przestaje istnieć, a rzeczywistość zlewa się z marzeniami. Gdzie każdy krok na parkiecie to krok w nieznane, a każda nuta wprowadza w hipnotyczny trans. W tym magicznym zakątku wszechświata, światło igra z cieniem, tworząc kalejdoskop barw i kształtów, które tańczą w rytm muzyki. To przestrzeń, gdzie granice między snem a jawą stają się płynne, a każda chwila jest pełna nieoczekiwanych zwrotów. Muzyka, wprowadza uczestników w stan euforii. Każdy dźwięk, jest jak magiczne zaklęcie, które otwiera drzwi do nowych wymiarów. Ludzie wirują po parkiecie, jakby byli zaczarowani, ich ruchy płynne i pełne gracji, a jednocześnie dzikie i nieokiełznane. W tej niezwykłej przestrzeni inspiracją były plakaty z lat 60., pełne psychodelicznych wzorów i żywych kolorów, które wibrują energią tamtej epoki. Ich hipnotyzująca estetyka przenika całe miejsce, nadając mu niepowtarzalny klimat, który przypomina złote czasy rewolucji kulturalnej i artystycznej. Jest tu też coś z ducha filmu „Last Night in Soho”, gdzie przeszłość i teraźniejszość splatają się w fascynującą mieszankę, pełną nostalgii i tajemnic.
Nowicka Paulina “Przeklęte Sinwood”, kolaż cyfrowy W małej, odizolowanej wiosce, dwoje młodych ludzi wraca po latach do rodzinnych stron. Sinwood, kiedyś tętniące życiem, jest teraz opustoszałe i pełne ponurych wspomnień. Nastolatkowie odkrywają, że aby pokonać panujący w niej mrok, muszą ujawnić i zadośćuczynić grzechom swoich przodków. Czy uda im się przełamać klątwę i ocalić wioskę, czy staną się kolejnymi ofiarami? Plakat przedstawia fikcyjny horror zainspirowany “kiczowatymi” kolażami członków filmowych fandomów.
Słupczyńska Maria “Skinwalker”, grafika cyfrowa, rysunek cyfrowy Wywodzący się z wierzeń rdzennych Amerykanów, przez niektórych znany z “creepypast” (strasznych historii) stwór potrafiący przybrać postać każdego zwierzęcia, zazwyczaj jednak pokazywany jako antropomorficzna postać. Swój plakat w formie “karty postaci” poświęciłam właśnie Skinwalkerowi. Jest to ukłon w stronę strasznych historii i wierzeń, którymi interesuję się od wielu lat. W krótkich informacjach chciałam zawrzeć genezę postaci jak i pewnego rodzaju ciekawostki. Całość oprawiłam w swój różowy lekko cukierkowy styl, który miał stanowić pewien kontrast pomiędzy tematem, a grafiką.
Szymura Gabriela „Girl, Interrupted”, rysunek cyfrowy, video Praca przedstawia plakat filmowy do filmu pt. „Girl, Interrupted”. Przedstawia on trudności w diagnozowaniu i zrozumieniu stanu psychicznego bohaterki. Niektóre fragmenty tekstu są czytelne, co sugeruje kluczowe informacje dotyczące charakterystyki i zachowania postaci. Plakat jest minimalistyczny, ale bardzo sugestywny, co oddaje skomplikowaną i budującą niepewność naturę filmu.