Rysunek to w pełni autonomiczny język sztuki. Jego wszechstronność ,elastyczność i uniwersalność jest również wykorzystywana jako baza dla innych obszarów sztuki stając się jej integralną częścią. Rysunek-rysowanie, to ciągłe poszukiwanie rozwiązań, które otwierają się na dialog pomiędzy zastanymi przestrzeniami (materialnymi i mentalnymi) Dlatego pracownia rysunkowa to miejsce spotkań różnych postaw artystycznych, które wzajemnie wpływają na rozwój wyobraźni i wrażliwości przyszłego twórcy. To także miejsce poszukiwań indywidualnych wypowiedzi artystycznych zdobywanych poprzez doświadczanie różnych podejść do szeroko rozumianej materii rysunku i sztuki.
Punktem wyjścia w procesie twórczym jest wolność. Dlatego pracownia ma charakter otwarty. W pracowni nie ma ograniczeń jeśli chodzi o dobór narzędzi czy sposób realizacji zadań. Tak szerokie myślenie o rysowaniu i rysunku, powołuje różne przestrzenie wypowiedzi artystycznych, które z założenia nie mają w sobie żadnych ograniczeń. Dlatego pracownia to także miejsce na eksperymentalne działania artystyczne, które mogą się zrealizować podczas zmierzania się z dodatkowymi zadaniami-tematami. Wówczas mogą powstać zarówno rysunki na papierze jak i instalacje przestrzenne czy obiekty artystyczne itp.
Praca w pracowni opiera się na trzech istotnych filarach:
1. Rysowanie modela wobec przestrzeni / Gry z układem przestrzennym –dokonać takiej interpretacji zastanej przestrzeni by za pomocą jakieś wybranej przez siebie zasady(np. multiplikacja, układ linii, koloru itd.) stworzyć abstrakcyjny układ z rysunków powstałych na bazie martwej natury
2. Założenie szkicownika jako kolekcja uczuć, zdarzeń, myśli itd.
3. Realizacja tematu (jednego w semestrze)
600px
Natalia Różankiewicz, Scenografia, I rok, szkice A4Nora Jakubowska, Grafika Projektowa, I rok, Intymność niedoskonała, technika własna, obiekty od 10-25 cmViktoriia Chepurda, Architektura, I rok, Ja się staram, 70×50 cm, piasek, glinaPola Bober, Edukacja Artystyczna, I rok, 4x 100×70 cm, tektura, węgielIga Warchałowska, Architektura Wnętrz, II rok, tektura 3x 100×70, węgiel, pastelIga Warchałowska, Architektura Wnętrz, II rok, wydruk fotograficzny na tekturze z ingerencją rysunkową, ołówek, węgiel czarny i białyMikołaj Smolarek, Rzeźba III rok, Przejrzystość, okno, pleksi, firanki, sztuczna roślinaMikołaj Smolarek, rzeźba, III rok, format 1.120×120 cm, 2.120×180 cm, papier, węgiel, pastelSonia Igiel, Fotografia, I rok, Brak zasady gry, fotogramy, 80×70 cmSonia Igiel, Fotografia, I rok, cyjanotypia, tkanina 6x 5×5 cmAgata Eliks, Wzornictwo 1rok,Oddziaływania/Zetknięcia, linoryty, papierAgata Eliks, Wzornictwo, 1rok, Interpretacja martwej natury, 1. 150cmx150cm, kolorowy brystol, 2. ok 100x70cm, tektura, folia, pastel, akrylAlicja Ciepłucha, Wzornictwo, III rok, Przenikanie, 30x20x20 cm, szkło, folia, gipsAlicja Ciepłucha, Wzornictwo, III rok, interpretacja martwej natury, 300×70 cm, brystol, czarny i żółty akrylAlicja Ciepłucha, Wzornictwo, III rok, interpretacja martwej natury, 1. format 210×100 cm, brystol, czarny akryl, 2.format A3x3, kolorowe pisakiJagoda Goińska, Edukacja Artystyczna, I rok, Przemijanie, dłoń naturalnej wielkości, biały woskAleksandra Frydrychowicz, Scenografia, 1 rok, Zasięg Pamięci, 4metry x 40cm,papier, akryl, formy z pianki poliuretanowejAleksandra Frydrychowicz, Scenografia, 1 rok, 100×70 cm, kredki, farby akrylowe
Aleksandra Frydrychowicz, Scenografia, 1rok,Inne Wymiary,120×80 cm, tkanina, płótno, niciWeronika Andrzejak, Rzeźba, III rok, 3x 100×70 cm, szkice A4Weronika Andrzejak, Rzeźba, III rok, ceramika, 6x 10×10 cmJulia Bachur, Fotografia II rok, interpretacja martwej natury, szkice 14×14 cmJulia Bachur, Fotografia II rok, W której żyję, format 3 x 50×70 cm, blejtram, akryl, rajstopyJulia Bachur, Fotografia II rok, Stan wyciszenia, fragmenty, szkicownik A3
Julia Bachur, Fotografia II rok, Nie Zależność, formy wys. ok 70 cm, tkanina, surówka bawełniana
Julia Bachur, Fotografia II rok, Prześwit, interpretacja martwej natury, format 200x200x200cm, czarny drut
Małgorzata Wieczorek, Malarstwo, III rok, Przemijanie, drewniany prostopadłościan 50x20x20cm, jabłko
Małgorzata Wieczorek, Malarstwo, III rok, Budowanie dialogu, format 100×70 cm, blejtram, akrylMałgorzata Wieczorek, Malarstwo, III rok, format 100×70 cm, brystol, węgielNatalia Różankiewicz, Scenografia, I rok, animacja