Rysunek jest prostym gestem, ale i złożonym procesem. Jest początkiem wszelkiego zapisu wyobrażeń i idei w formie stanowiącej zarazem jego treść.
Pracownia to miejsce wieloaspektowego doświadczania procesów indywidualnego i wspólnotowego kształtowania języka wizualnej komunikacji, ekspresji przeżyć, myśleń i zmyśleń. Program przewiduje kształtowanie świadomości plastycznej zarówno w ramach studiowania i analizy zjawisk z natury jak i pracy z tematami/hasłami wymagającymi od studenta wyobraźni otwierającej się na wszystko to co doświadczeniu zmysłowemu dane, ale i to co nieuchronnie chce się jemu wymknąć. Interesuje nas nie tylko wiedza o budowie ludzkiego ciała, ale świadomości formy, kontekstu, funkcji i roli przestrzeni, wymiaru egzystencjalnego w ujęciu podmiotowym i społecznym. Poprzez zapis, laboratorium formy/języka, aktywne widzenie, słuchanie poszukiwać będziemy narzędzi analizy i wyrażania zjawisk, pojęć tworzących możliwość wkraczania w nowe obszary i sposoby istnienia rysunku.
adam.nowaczyk@uap.edu.pl
sebastian.trzoska@uap.edu.pl
xiiipracowniarysunku@uap.edu.pl
600px
Widok z wystawy końcoworocznej XIII Pracowni RysunkuŻycie Ślusarczyk, sytuacja w pracowni, sepia na papierze, I rok MalarstwoJulia Maksymiuk, sytuacje w pracowni, węgiel na papierze, I rok Grafika ArtystycznaJulia Maksymiuk, szkice, węgiel, akryl na papierze, I rok Grafika ArtystycznaMartyna Gomółka, sytuacje w pracowni, tusz na papierze, Grafika Projektowa II rokAnhelina Serzhan, sytuacje w pracowni, ołówek, kredka, akryl na papierze, I rok grafika ProjektowaAurelia Komorowska, Uszy otwarte, pastel, tusz, węgiel na papierze, III rok Grafika ProjektowaBożena Paluch, sytuacja w pracowni, kredka na papierze, III rok MalarstwoAleksandra Ptasińska, Mikołaj Kaczmarski, projekt wspólny: kółko i krzyżyk (roboczo) II rok MalarstwoAleksandra Ptasińska, Mikołaj Kaczmarski, projekt wspólny: kółko i krzyżyk (roboczo), II rok MalarstwoMałgorzata Kuczerawa, III rok Grafika ArtystycznaMaja Myszkowiak, II rok Grafika ProjektowaBożena Paluch, sytuacja w pracowni, obiekt rysunkowo-malarski, zielony tusz na papierze, zielony tusz na folii, obiekt, sztaluga, krosno malarskie, III rok MalarstwoBrunon Lipiński, temat semestralny: czułość, biała kredka na czarnym kartonie, Grafika Artystyczna I rokCyryl Ambroziak, temat własny, akryl na barwionym płótnie, III rok MalarstwoIgnacy Gizelski, sytuacja w pracowni, węgiel, taśma malarska na papierze, I rok Architektura WnętrzKajetan Śliwocki, Homo Viator, węgiel, tusz , akryl na papierze, Wax sealed, tusz, akwarela, wosk, parafina na papierze, II rok Grafika Artystyczna II rok Grafika ArtystycznaKarolina Przybylska, szkicownik, II rok Grafika ArtystycznaKatarzyna Knychała, szkice, kredka na papierze, III rok MalarstwoKatarzyna Knychała, temat semestralny: czułość, grafit, cienkopis na kalce, III rok MalarstwoMałgorzata Rydlewska, sytuacje w pracowni, temat własny: rysunki muzyczne, grafit, węgiel, tusz, pastela, akryl na papierze, III rok MalarstwoMaria Klewiado, sytuacje, akryl na podobraziu, II rok ScenografiaMaria Majka, autoportrety, grafit, tusz, akryl, pastela na papierze, I rok MalarstwoMarlena Kolasa, sytuacje w pracowni, tusz, węgiel akryl na papierze, III rok MalarstwoMonika Bartosiak, tusz na papierze, III rok Grafika ProjektowaWeronika Bartoszewska, sytuacje w pracowni, III rok Grafika ProjektowaWiktoria Kuczewska, sytuacja w pracowni, spray, akryl, węgiel, tusz na kartonie, I rok MalarstwoWiktoria Kuczewska, sytuacje w pracowni, węgiel na papierze, I rok MalarstwoZuzanna Kowalczyk, temat semestralny: Panta rhei, obiekt, I rok Scenografia
Prace video zrealizowane w XIII Pracowni Rysunku w roku akademickim 2023/2024:
Maja Myszkowiak, Małgorzata Kuczerawa, Czerń opluta myślami, no.XIIIPROJECTROOM
„Celem obiektu jest skłonić odbiorcę do zastanowienia się nad naszym stosunkiem do czasu. Bliżej nieokreślona godzina to pretekst do rozważań na temat tego, jak możemy postrzegać całe dni, tygodnie. Budzik dzieli dzień na kolejne części – jak człowiek funkcjonowałby dziś bez niego? Rozmyte cyfry mają sprowokować dyskusję, wzbudzić poczucie niepewności i niepokoju – czy żeby funkcjonować musimy sprawdzać która jest godzina? Migocząca, bliżej nieokreślona struktura potęguje niewygodne doznania.”