Teoria i Praktyka Montażu Filmowego

dr Marc Tobias Winterhagen, ad.

Przedmiot jest obowiązkowy dla osób studenckich Wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, kierunku: Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych na I roku studiów I stopnia. Przedmiot może być wybierany jako pracownia artystyczna wolnego wyboru przez osób studenckich kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych (np. II i III roku studiów I stopnia). W Przedmiocie mogą być realizowane dyplomy licencjackie na ww. kierunku. Treści merytoryczne przedmiotu łączą w spójny sposób wybrane elementy teorii i praktyki. Wiedza teoretyczna dotyczy wybranych zagadnień historii filmu oraz teorii montażu filmowego, które są omawiane, również na przykładzie wybranych fragmentów dzieł filmowych. W ramach wstępnych zadań praktycznych osoby studiujące tworzą indywidualne, kreatywne remiksy z wykorzystaniem „znalezionych” materiałów filmowych (found footage), przy wykorzystaniu określonego programu do montażu – DaVinci Resolve. Produkcja filmowa to praca zespołowa, dlatego osoby studiujące też realizują kolektywne działania i ćwiczenia, żeby zapoznać się z określonymi funkcjami i rolami w procesach produkcji filmowej.

KOCHANKA SŁOŃCA

Autorki: Alicja Jencz, Oliwia Nowicka, Pola Bober, Maja Wojcieszak, Kinga Kłeczek Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, I rok, lic. 3:24 min. 2024


LALKA
Autorka: Aneta Ciesielska-Koźlarek Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, II rok, mgr. 4:56 min. 2024


COULRO

Autorzy: Aleksander Bajorek, Zofia Nowak, Diana Pawlaczyk, Julia Mieloch, Marcus Brorsson, Jagoda Goińska Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, II rok, mgr. 4:27 min. 2024


DWIE DUSZE

Autorzy: Urszula Niklas, Maciej Karkoszka, Maja Jankowiak, Maria Kasper, Zuzanna Sakowicz, Małgorzata Nowak, Amelia Jankowiak Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, II rok, mgr. 1:52 min. 2024