Pracownia Znaku i Identyfikacji
dr hab. Wojciech Janicki, prof. UAP (stacjonarne)
dr hab. Wojciech Janicki, prof. UAP / mgr Julia Lewandowska (niestacjonarne)
ID Pracownia – Pracownia Znaku i Identyfikacji powstała w 2010 roku. Jej celem jest kształcenie umiejętności w zakresie projektowania znaków i systemów identyfikacyjnych o rozmaitym charakterze.
Ogólna formuła przedmiotu
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone wprowadzeniem teoretycznym. Tematy realizowane w oparciu o brief projektu, indywidualne konsultacje i korekty. Otwartość na autorskie poszukiwania graficzne. Pracownia regularnie podejmuje współpracę z firmami i instytucjami realizując projekty zamawiane o charakterze komercyjnym no. kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń.
Tematy są realizowane jako ćwiczenia semestralne lub konkursy zamknięte dla studentów Pracowni.
Program Pracowni obejmuje:
• zasady projektowania znaku,
• zasady projektowania systemu identyfikacji,
• specyfikacja techniczna (księga znaku/id),
• ux i service design,
• kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń,
• projektowanie interdyscyplinarne,
• terminologia i metody pracy,
• trendy i historia designu (prezentacje),
• eksperyment graficzny.
Shibuya – marka miejsca, autorka: Gabriela Sacharczuk Śniadanie na trawie – koncepcja wydarzenia plenerowego, autorka: Zuzanna Szczepanik Gambini – koncepcja wizerunkowa marki premium, autor: Antoni Kwiatkowski Nie dla plastiku – projekt kampanii proekologicznej, realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską, autorka: Wiktoria Gibas mpasta – projekt identyfikacji wizualnej z elementami service design, autorka: Hanna Konopka Kaffine – koncepcja wizerunkowa marki premium, autorka: Sonja Dobrowolska Gibas – koncepcja wizerunkowa autorskiej marki premium, autorka: Wiktoria Gibas Insect – koncepcja wizerunkowa marki premium, autorka: Łucja Król Greens festival – koncepcja wydarzenia plenerowego, autorka: Marta Jerzmanowska WIR – identyfikacja wizualna wydarzenia kulturalnego, autor: Filip Staszek Jarota – identyfikacja wizualna klubu sportowego, autor: Antoni Kwiatkowski Nie dla plastiku – projekt kampanii proekologicznej, realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską, autorka: Zuzanna Szczepanik Economy Parts – koncepcja kampanii marketingowej, projekt realizowany we współpracy z Volkswagen Group Polska, autorka: Gabriela Sacharczuk Economy Parts – koncepcja kampanii marketingowej, projekt realizowany we współpracy z Volkswagen Group Polska, autorka: Olga Drozdowska Economy Parts – koncepcja kampanii marketingowej, projekt realizowany we współpracy z Volkswagen Group Polska, autorka: Viktoriya Pidhurska Economy Parts – koncepcja kampanii marketingowej, projekt realizowany we współpracy z Volkswagen Group Polska, autorka: Patrycja Kaja Mamama Pizza – koncepcja marki gastronomicznej z elementami service design, autor: Jakub Jaworski Nice beer – koncepcja wizerunkowa marki premium, autorka: Wiktoria Urbańska Sailfest – koncepcja wydarzenia plenerowego, autorka: Wiktoria Urbańska Kot projektowy – identyfikacja wizualna z elementami service design, autorka: Marta Jerzmanowska Jelly Roger – identyfikacja wizualna z elementami service design, autorka: Jagoda Kaźmierska Kitsune – koncepcja marki gastronomicznej z elementami service design, autorka: Sonja Dobrowolska Nie dla plastiku – projekt kampanii proekologicznej, realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską, autorka: Hanna Konopka PLSP w Koszalinie – identyfikacja wizualna, autor: Jakub Wianecki Nova – identyfikacja wizualna wydawnictwa, autorka: Maryia Pruzhanets Fruttica – koncepcja wizerunkowa marki premium, autorka: Marcelina Staszak Nie dla plastiku – projekt kampanii proekologicznej, realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską, autorka: Natalia Romańska Mineralle – koncepcja wizerunkowa marki premium, autor: Sebastian Kawalec Nie dla plastiku – projekt kampanii proekologicznej, realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską, autorka: Jakub Jaworski Brejdak – koncepcja marki gastronomicznej z elementami service design, autor: Sebastian Kawalec