X Pracownia Malarstwa
prof. Piotr C.Kowalski
as. Piotr Macha
W pracowni mogą powstać:
obrazy smaczne, bardzo smaczne i obrazy niesmaczne;
obrazy lekkie i obrazy ciężkie;
obrazy graniczne, przygraniczne i zagraniczne;
obrazy grzeczne, bardzo grzeczne i niegrzeczne czyli grzeszne;
obrazy malowane w słońcu, w cieniu, bez cienia i bez cienia wątpliwości;
obrazy skończone i obrazy nieskończone;
obrazy malowane w schroniskach, na szlaku i takie które szlag by trafił;
obrazy malowane bez ram, w ramach i w ramach przyjaźni;
obrazy malowane na sztaludze, pod sztalugą, obok sztalugi i zamiast sztalugi;
obrazy malowane na wysokim poziomie i na niskim poziomie (ale nie na średnim);
obrazy malowane w pionie, w poziomie i pod kątem (oczywiście pod odpowiednim);
obrazy malowane na ogniu, obrazy malowane na gazie (co prawda niewielkim, ale jednak);
obrazy przejściowe, przejezdne, przelotne;
obrazy malowane szybko i bardzo szybko;
obrazy malowane wolno i takie, których zdawać by się mogło że nie wolno ich malować;
obrazy malowane w Poznaniu, do Poznania i nie do poznania.
JAK uczyć malować obrazy?
Jak dobrze uczyć malować dobre obrazy?
Czy można nauczyć, jak należy dobrze malować dobre obrazy?
Nie ma przecież jednej, jedynej definicji, jak należy uczyć malować obrazy a jednak się uczy.
Każda dziedzina twórczości opiera się na kompromisach, co wybrać, co pozostawić, a z czego zrezygnować. Tłumaczę studentom, że malarstwo należy do tych „najtrudniejszych” przedmiotów na świecie dlatego, że nie ma jednej jedynej definicji malarstwa, a w sztuce nie ma uniwersalnych metod nauczania. Dlatego bliskie jest mi stanowisko Jerzego Ludwińskiego, że „nie ma żadnego modelu sztuki. Jesteśmy w sytuacji sztuki bez granic”.
Hanna Shumska „Terytorium konfliktu I”, Malarstwo Hanna Shumska „Terytorium konfliktu II”, Malarstwo Przemysław Piniak, Malarstwo Krzysztof Kędzierski „Ja i Ja”, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych Dasha Trush „Analogowy Awatar”, Malarstwo Zofia Brunarska „100 Lat Szkoły”, Scenografia Klaudia Golińska, Malarstwo Joanna Hantkiewicz „Ja i Ja” Architektura wnętrz Paolo Fraone „The End of the Art; the 4 Horsegirls of the Apocalypse”, Erasmus Anna Brzostek „Koniec Sztuki”, Grafika projektowa Damian Heinrich „Ja i Ja”, Grafika projektowa Antoni Grodzki „Koniec Sztuki”, Grafika projektowa Damian Heinrich „100 Lat Szkoły”, Grafika projektowa Ewa Zonik, Anastazja Rożeńska, Alicja Gaszta, Jakub Kamiński „Koniec Sztuki”, Scenografia, Grafika projektowa Maria Serowik „Koniec Sztuki”, Wzornictwo Maria Serowik „Koniec Sztuki”, Wzornictwo Roman Michalczak „Koniec Sztuki”, Architektura Dominika Nawrocka „Koniec Sztuki”, Wzornictwo Zofia Brunarska „Koniec Sztuki”, Scenografia Antoni Grodzki „Ja i Ja”, Grafika projektowa Karolina Stanicka „Koniec Sztuki”, Wzornictwo Dominika Nawrocka „100 Lat Szkoły”, Wzornictwo Anna Brzostek „Ja i Ja”, Grafika projektowa Dominika Walter, Justyna Stróżyńska „Ja i Ja”, Scenografia Martyna Pietrzak „Ja i Ja”, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych Agnieszka Cygan, Joanna Hantkiewicz „100 Lat Szkoły”, Architektura wnętrz Oktawia Watras „Helena”, Scenografia Patrycja Grabska „Ja i Ja”, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznychMaria Serowik „Ja i Ja”, Wzornictwo Maria Serowik „Ja i Ja”, Wzornictwo Klaudia Figura „Mem”, Grafika artystyczna Marie Stelte, Paolo Fraone, Adela Suchankowa, Deniz Batur, Jia Shuwen
Ciąg dalszy wystawy: