Pracownia Architektury Widowiska
prowadzący: prof. dr hab. Bohdan Cieślak prof. zw UAP
asystent: dr Tomasz Ryszczyński ad
Pracownia Architektury Widowiska jest przede wszystkim pracownią projektową. Priorytetem w pracy ze studentami jest dogłębne rozpracowanie idei i koncepcji w postaci zapisu projektowego przed praktyczną realizacją. Charakter zagadnień projektowych uwzględniających udział widzów w projektowanych przedsięwzięciach wraz z towarzyszącymi scenariuszami teatralnymi, koncertowymi, wystawienniczymi czy w tzw. scenografiach okazjonalnych określa działalność pracowni. Miarą skuteczności założeń jej funkcjonowania są ścieżki karier niektórych jej dyplomantów np. dr Elżbiety Cios czy dr Ewy Mróz będących obecnie asystentkami w pracowniach naszego kierunku jak i otrzymane nagrody czy wyróżnienia dla studentek i dyplomantek w ogólnopolskich konkursach scenograficznych (nagrody im. Jerzego Moskala przyznawane w konkursach organizowanych w Centrum Scenografii Polskiej za projekty scenografii dla Anny Kaczkowskiej, Eweliny Buni, wyróżnienie dla Joanny Martyniuk oraz Grand Prix dla Katarzyny Łęczyckiej)
Anastazja Niemiec. Scenografia do monodramu „Zemsta Czerwonych Bucików” (Philip Dimitri Galas) Anastazja Niemiec. Scenografia do monodramu „Zemsta Czerwonych Bucików” (Philip Dimitri Galas) Anastazja Niemiec. Scenografia do monodramu „Zemsta Czerwonych Bucików” (Philip Dimitri Galas) Anastazja Niemiec. Scenografia do monodramu „Zemsta Czerwonych Bucików” (Philip Dimitri Galas) Anastazja Niemiec. Scenografia do monodramu „Zemsta Czerwonych Bucików” (Philip Dimitri Galas) Patrizia Ende. Scenografia do spektaklu „Zona” (wg scenariusza Andrieja Tarkowskiego do filmu „Stalker”) Patrizia Ende. Scenografia do spektaklu „Zona” (wg scenariusza Andrieja Tarkowskiego do filmu „Stalker”) Patrizia Ende. Scenografia do spektaklu „Zona” (wg scenariusza Andrieja Tarkowskiego do filmu „Stalker”) Julia Wiśniewska. „Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Iga Rubas. „Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Iga Rubas. „Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Maria Rybak.„Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Maria Rybak. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Kabaret” (Bob Fosse) Ewa Zonik. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Ewa Zonik. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Ewa Zonik. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Ewa Zonik. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Zofia Brunarska. „Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Zofia Brunarska. „Mit grecki współcześnie – Mit o Tezeuszu – Labirynt Minotaura” Zofia Brunarska. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Zofia Brunarska. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Zofia Brunarska. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Casablanca” (Michael Curtiz) Jagoda Matecka. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Kabaret” (Bob Fosse) Jagoda Matecka. Transformacja obrazu filmowego na przestrzeń widowiska teatralnego – „Kabaret” (Bob Fosse)