Pracownia Kostiumu Teatralnego
Kierownik pracowni: prof. dr hab. Ireneusz Domagała
asystent mgr Krystian Szymczak
Celem Pracowni Kostiumu Teatralnego jest uruchomienie wyobraźni w projektowaniu kostiumu dla sceny, wyzwolenie kreatywności w poszukiwaniu właściwej wersji projektu i charakteru postaci. Budowa napięcia poprzez kontrast formy, jakości materii i koloru, identyfikację postaci z klimatem sztuki i dynamiką przestrzenną kostiumu. Proces projektowania, to przede wszystkim umiejętność czytania tekstu – typologia charakterów postaci, to wrażliwość na dynamikę sylwetki ludzkiej.
Kreatywność inspirowana słowem: tekst sztuki, libretto, scenariusz, wiersz lub hasło jako temat wiodący i rodzajem dzieła (balet, opera, recital). Rozpoznanie funkcji kostiumu i kierunku linii projektowej wobec bohaterów dramatu, określanie struktur i jakości materiałów. Bezpośrednią inspiracją do zaprojektowania kostiumu. W projekcie ujawnia się odwołanie się do znaku, symbolu i słowa zawartego w dramacie. W tej pracowni studenci muszą przełożyć słowo na obraz.
Ireneusz Domagała
Projekt kostiumu Ojca „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Marta Dorozalska I rok II stopnia Projekt kostiumu Don Pedro „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Marta Dorozalska I rok II stopnia „Wesele” S. Wyspiański projekt kostiumów Gospodarz – Wernyhora autorka Marta Dorozalska I rok II stopnia Projekt kostiumu Diabła „Historia żołnierza” I. Strawinski autorka Oktawia Watras II rok I stopnia Kostium na koncert dla Amy Wineouse autorka Oktawia Watras II rok I stopnia „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini projekt kostiumu dla chóru Eunuchow autorka Oktawia Watras II rok I stopnia „Bliźniaki” projekt kostium komicznego autorka Lidia Stachowska III rok I stopnia „Człowiek noga” projekt kostiumu komicznego autorka Lidia Stachowska III rok I stopnia Kostium inspirowany hasłem Rękawiczka autor Jakub Jasiński III rok I stopnia Projekt kostiumu Desdemony „Otello” G. Verdi autor Jakub Jasinski III rok I stopnia Kostium inspirowany hasłem Maska autorka projektu Adriana Wolska I rok II stopnia Projekt kostiumu Karla „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Adriana Wolska I rok II stopnia „Królowa Piekła” kostium inspirowany hasłem Rękawiczka autorka Sylwia Chudek III rok I stopnia Projekt kostiumów dla Wiedźm z „Makbeta” W. Szekspira autorka Sylwia Chudek III rok I stopnia „Planeta Mars” kostium inspirowany hasłem Maska autorka Weronika Musiał rok II stopnia Projekt kostiumu Ciotki infantki „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Weronika Musiał I rok II stopnia Projekt kostiumu Inkwizytora Urodziny infantki Oskar Wilde autorka Weronika Musiał I rok II stopnia Projekt kostiumu Don Pedro „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Weronika Musiał I rok II stopnia Projekt kostiumu Widma „Wesele” S. Wyspiański autorka Weronika Musiał I rok II stopnia Projekt kostiumu inspirowanego hasłem Maska Patrizia Ende foto Miroslaw Pietruszynski modelka Felistas Mutendi Projekt kostiumu Infantki „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Patrizia Ende I rok II stopnia Projekt kostiumu Don Pedro „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Patrizia Ende I rok II stopnia Projekt kostiumu Inkwizytora „Urodziny infantki” Oskar Wilde autorka Patrizia Ende I rok II stopnia Projekt kostiumów Hetman – Pan Młody „Wesele” S. Wyspiański autorka Patrizia Ende I rok II stopnia Projekt kostiumu Makbeta „Makbet” W. Szekspir autorka Natalia Kranz II rok II stopnia Projekt kostiumu Makbeta „Makbet” W. Szekspir autorka Natalia Kranz II rok II stopnia Projekt kostiumu Macochy „Kopciuszek” autorka Karolina Chełmniak II rok I stopnia Projekt kostiumu Elwiry „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini autorka Karolina Chełmniak II roI stopnia Projekt kostiumu Macochy „Kopciuszek” autorka Anastazja Rozenska II rok I stopnia Projekt kostiumu Otella z opery „Otello” Giuseppe Verdi autorka Anastazja Niemiec III rok I stopnia Projekt kostiumu Kopciuszka i Księcia, autorka Ewa Zonik