II Pracownia Malarstwa
prof. Mariusz Kruk
dr Magdalena Kleszyńska, ad.
W Pracowni przedstawiamy ćwiczenia prowadzące do szerszego malarskiego postępowania i postrzegania rzeczywistości. W konsekwencji proponujemy większe bogactwo sposobów budowy dzieła, poprzez możliwość wykorzystania różnorodnych materii. Obraz „klasyczny” jest „przewidywalny”, wszystkie na nim postawione formy i znaki, z konieczności są wykonane farbą. Natomiast obiekt malarski przestawszy być obrazem, ma mniejszy stopień „fałszu” (rozumianego pozytywnie). Przedstawiona w ten sposób sytuacja bądź jakiś problem, jest bardziej dotykalnym konkretem. Mimo, że zasady tworzenia są podobne, lecz stopień trudności poprzez mniejsza iluzoryczność zbudowania dzieła, jest większy. W konkluzji chodzi o wypracowanie innego rodzaju myślenia, widzenia i przedstawiania widzenia, niż to, które towarzyszyło pracy przy obrazie „klasycznym”. Dzieła wychodzące od obiektów malarskich, a nawet je przekraczające, są w większości przypadków bardziej wyraziste. Jednakże pamiętajmy, że nie wszystkie podejmowane tematy ww. postępowaniami da się przedstawić. Stąd istotność również malarstwa sztalugowego. Także pewne „wrażenia” należy przedstawiać klasycznie, inne zaś innymi środkami.
Aleksandra Tomaszewska „Spalanie” Alicja Sowińska „Bez tytułu” Aleksandra Tomaszewska „Dom” Alicja Sowińska „PQ-21” Anna Rynarzewska „Mój dom nawiedzili kosmici” Anna Rynarzewska „Powietrze” Anna Rynarzewska „Ziemia” Bartłomiej Tybura „Współczesny masochizm to plastik”/ Olga Kucel „Dusze się” Olga Kucel „Materia podstawowa” Patrycja Przedwojska „Bez tytułu” Paweł Masin Sandra Shawkat „Ogień” Weronika Szaładzińska „Ogień” Weronika Szaładzińska „Powietrze” Weronika Szaładzińska „Ziemia” Wiktoria Matyśkiewicz „Skala wody” Zuzanna Baumgardt „Ziemia” Zuzanna Baumgardt „Ziemia”DSC Alicja Sowińska „Bez tytułu” Alicja Sowińska „HDMR-21” Jagoda Pyka Jagoda Pyka Mateusz Janik
„materia podstawowa”
„Ziemia”
„Woda”