X Pracownia Malarstwa
prof. dr hab. Piotr C. Kowalski, prof. UAP
mgr Piotr Macha, as.
W pracowni mogą powstać:
obrazy smaczne, bardzo smaczne i obrazy niesmaczne
obrazy lekkie i obrazy ciężkie
obrazy graniczne, przygraniczne i zagraniczne
obrazy grzeczne, bardzo grzeczne i niegrzeczne czyli grzeszne
obrazy malowane w słońcu, w cieniu, bez cienia i bez cienia wątpliwości
obrazy skończone i obrazy nieskończone
obrazy malowane w schroniskach, na szlaku i takie które szlag by trafił
obrazy malowane bez ram, w ramach i w ramach przyjaźni
obrazy malowane na sztaludze, pod sztalugą, obok sztalugi i zamiast sztalugi
obrazy malowane na wysokim poziomie i na niskim poziomie (ale nie na średnim)
obrazy malowane w pionie, w poziomie i pod kątem (oczywiście pod odpowiednim)
obrazy malowane na ogniu, obrazy malowane na gazie (co prawda niewielkim, ale jednak)
obrazy przejściowe, przejezdne, przelotne
obrazy malowane szybko, i bardzo szybko
obrazy malowane wolno i takie, których zdawać by się mogło że nie wolno ich malować
obrazy malowane w Poznaniu, do Poznania i nie do poznania
https://www.facebook.com/XPracowniaMalarstwaPiotraC.Kowalskiego
https://www.youtube.com/channel/UCzO09CkHiy4zn6I4_l0yMaA
Przemysław Piniak, malarstwo II r, II st, „Pożegnanie z wiekiem Chrystusowym” widok wystawy Przemysław Piniak, malarstwo II r, II st, „Pożegnanie z wiekiem Chrystusowym” widok wystawy Katarzyna F Rewolte „Zrzut ekranu”, projektowanie graficzne, III r , I st Julia Hazuka, animacja, I r, II st, „Muzeum 3.0” Julia Hazuka, animacja, I r, II st, „Muzeum 3.0” Paulina Przychodzka, I r , II st, „Seksualna dewaluacja kobiety” na podstawie „Podręcznika psychomagii. Praktyka Szamańskiej psychoterapii” Alejandro Jodorowskiego. We współczesnym społeczeństwie zaczęłam dostrzegać przedmiotowość postrzegania kobiet. Moje odczucia dodatkowo potęguje obecna sytuacja polityczna w Polsce. W pracy skupiam się na odrzuceniu i terapii w sytuacji związanej z „nadawaniem ogromnej wartości męskiego przyrodzenia”. Jodorowsky uważa, że przyczyną dewaluowania waginy są mężczyźni, którzy od wielu pokoleń lekceważyli kobiety i uważali menstruację za defekt. Obraz stworzyłam na podstawie jednej z metod eliminacji traumy. Użyłam własnej krwi menstruacyjnej do namalowania portretu na tkaninie. Ogólne rysy twarzy nakreśliłam rękoma, a gotowe dzieło podarowałam ojcu, które zawiesił w salonie mojego rodzinnego domu. Maria Strzelecka, intermedia, I r, I st, „Grzybobranie” Maria Strzelecka, intermedia, I r, I st „Slalom gigant” Michal Kobza, Erasmus „Uvíznutí / Stuck”, instalacja video https://vimeo.com/487009453 Kamila Jagieniak, architektura, I r, I st, „Pokłosie” Kamila Jagieniak, architektura, I r, I st, „Pokłosie” Ewa Zonik, scenografia II r I st, „Torment” 100 x 70 cm, akryl na kartonie. W nawiązaniu do dezaktywacji powstały 4 obrazy- kadry z Evangeliona, anime gdzie jedną z głównych myśli było: Co gdyby całą ludzkość usunąć (zdezaktywować), bo człowiek to tylko zmierza do gorszego i gdyby ludzkość stała się jedną masą, w której nie trzeba myśleć, podejmować decyzji i żyć w ogóle, to byłoby najlepiej dla wszystkich. Oprócz obrazów pojawiła się także rekreacja kadru, gdzie główny bohater przeżywa najgorsze męki mentalne, ponieważ proces pracy nad samymi obrazami był taką właśnie wielką męką, niestety myśli na temat człowieka zredukowanego do samej informacji, że gdzieś tam istnieje, nie dają nic oprócz szaleństwa. Grażyna Olejniczak, projektowanie mebla, I r, I st „Obrazy smaczne, bardzo smaczne lub niesmaczne”, instalacja malarska, video Grażyna Olejniczak, projektowanie mebla, I r, I st, „Obrazy smaczne, bardzo smaczne lub niesmaczne”, instalacja malarska, video Zuzanna Koluch, architektura wnętrz, I r , II st „Gmachy pojęciowe” Gabriela Dyczkowska, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, I r, I st „Widz, Nomadyczna Galeria” , 15cm x 20cm x 30cm, obiekt Alicja Jankowiak, scenografia I r, I st, „Kamuflaż” Krzysztof Kędzierski, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, II r, I st, 60×80 cm (drink) 60×80 cm (koreczki) 60×80 cm (makaron) akryl na płótnie Seria prac odpowiadająca na temat “proszę namalować swoje imię i nazwisko”. Na imię mam Krzysztof, moje nazwisko to Kędzierski, więc wszystko się raczej zgadza. Drink jest pyszny, koreczki wybitne, a makaron z parówkami i keczupem przez lata robił mi mój tata i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że to danie jest zajebiste. „Walki raków” wym 120×40, akryl na płótnie. Widział z was ktoś kiedyś walki raków? Krzysztof Kędzierski, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, II r, I st. „EDUKACJA ARTYSTYCZNA CZYLI JAK O SZTUCE (NIE) MÓWIĆ” publikacja/książka, A5, 124 strony (z okładkami) EDUKACJA ARTYSTYCZNA CZYLI JAK O SZTUCE (NIE) MÓWIĆ – to najnowsza książka Krzysztofa Kędzierskiego, zainspirowana publikacją: W stronę leksykonu użytkowania, Stephena Wrighta, oraz bazująca na słownikowej przydatności, sama w swej istocie staje się leksykonem. Pozycja ta pokazuje jak o sztuce mówić można, albo raczej jak chciałoby się to robić, oraz wyjaśnia tajemniczy dla niektórych termin edukacji artystycznej. Wszystko to w przystępnej dla odbiorcy, encyklopedycznej wręcz formie, same teksty wzbogacają przydatne ilustracje, grafiki i zbiory pojęć, tak aby rzeczywiście można było z tej książki korzystać, nie tylko w rozmowach o sztuce, ale w życiu w ogóle. Martyna Żelazna, Grafika projektowa I r, I st „Eskapologia” instalacja z luster. Estera Jaroszewska, Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, I r, II st Martyna Żelazna, Grafika projektowa I r, I st „Kamuflaż” tempera, akryl na płotnie 25×30 cm Ewa Zonik, scenografia II r, I st, video performance, kadry Tadeusz Niziołek, Grafika projektowa I r, I st „Kamuflaż” Ida Piotrowska, Grafika projektowa I r, I st „Wydarzenie” Interpretacja własna terminu wydarzenie -w kontrze do książki Stephena Wrighta ,,W stronę leksykonu użytkowania” – wydarzenia jako drobne sprawy, zwykłe codzienne zdarzenia mogą być wydarzeniami zależnie od punktu jak na nie spojrzymy i jak je postrzegamy. Przedstawiam więc małe sytuacje z życia codziennego – zaobserwowane zarówno przez siebie jak i przez osoby z zewnątrz (rodzinę znajomych, bliskich) – aby jak najlepiej móc przedstawić specjalność małych chwil – wydarzeń dnia codziennego. Wymiary : Szkicownik 14×9 cm – małe ilustracje z opisem Akwarela, gouache, kredki, rysunek Dokumentacja – film w formacie mp4 2 min. 11 sek. Zuzanna Koluch, architektura wnętrz, I r , II st „Barcelona” Technika własna (gazety z Katalonii i Poznania), 9 makiet 64x64cm Zuzanna Koluch, architektura wnętrz, I r , II st „Barcelona” Technika wlasna Valerie Bobcikova, Erasmus, malarstwo, olej na płótnie Danuta Kobylacka, Grafika projektowa I r, I st „Powtórka z historii sztuki” dyptyk akryl na kartonie 50x50cm + fotografia Kolaż malarski, w którym połączyłam obraz Elizabeth Siddal oraz Nadii Leger, czyli dwóch kobiet, które malowały “w cieniu” swoich słynniejszych partnerów. Chciałam się skupić przede wszystkim na w jakiś sposób “uhonorowaniu” tych artystek z historii sztuki, o których najmniej w podręcznikach, ale które w jakiś sposób wybijają się na tle swoich czasów. Dodatkowo wykonałam autoportret fotograficzny, stylizując się na Sofonisbe Anguissolę, ponieważ to tym konkretnym autoportretem stawia swoją rolę jako artystki na równi z mężczyznami jej epoki. Postanowiłam odwołać się do tej artystki również dlatego, że w jakiś sposób fakt możliwości podziwiania jej dzieł również w Polsce przybliża mnie do niej emocjonalnie.