Pracownia Projektowania Litery
prof. zw. Krzysztof Kochnowicz, kierownik pracowni
mgr Viktoriya Grabowska, asystentka
Pracownia Projektowania Litery jak wszystkie pracownie Uniwersytetu Artystycznego jest pracownią wolnego wyboru. Spotykają się w niej studenci z całej Uczelni, nie tylko z Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej, w którego strukturze pracownia jest usytuowana.
Przy otwartej formule pracowni, tematy są tak sformułowane, by studenci, niezależnie od poziomu swych umiejętności i doświadczeń projektowych, mogli realizować własne koncepcje, dostarczające im satysfakcji obcowania z materią litery. Są one bodźcem wyzwalającym ich kreatywność. Pozwala to na bardzo indywidualne podejście, którego efektem są, z jednej strony, pojedyncze odmiany krojów display’owych, opartych na prostych założeniach ideowych, z drugiej zaś, rozbudowane rodziny krojów pism odpowiadających funkcji zdefiniowanej w założeniach projektowych.
Fragile Monospace, display’owy krój w kilku odmianach. Zofia Waleszczyk, studia stacjonarne. Adfectus, rodzina pism o szerokim spektrum zastosowania, odmiana display’owa. Szymon Marciniak, studia stacjonarne. Adfectus, rodzina pism o szerokim spektrum zastosowania, odmiana bezszeryfowa. Szymon Marciniak, studia stacjonarne. Adfectus, rodzina pism o szerokim spektrum zastosowania, odmiana szeryfowa. Szymon Marciniak, studia stacjonarne. Mamba, display’owy krój pisma na siatce. Gabriela Patro, studia stacjonarne. Szmer Monospace, display’owy krój pisma. Magdalena Geściak, studia stacjonarne. Minor Grotesk, krój do stosowania w małym punkcie. Antoni Kwiatkowski, studia stacjonarne. Espresso Monospace, display’owy krój pisma. Ewa Sowińska, studia stacjonarne. Cumy, krój pisma zaprojektowany dla otwartego warsztatu Cumy działającego w Stoczni Gdańskiej. Agnieszka Kotowska, studia niestacjonarne. Cumy, krój pisma zaprojektowany dla otwartego warsztatu Cumy działającego w Stoczni Gdańskiej. Agnieszka Kotowska, studia niestacjonarne. Szykovnia Sans, krój bezszeryfowy w kilku odmianach. Katarzyna Szykowna, studia niestacjonarne. Pisanka, odpowiedź na temat „Neon”. Jakub Franczak, studia stacjonarne. Joy Sans, display’owy krój pisma. Jan Xawery Chyliński, studia stacjonarne. Sütterlin again, pisanka inspirowana pismem Sütterlina. Bruno Apley, studia stacjonarne. Pano, pisanka, odpowiedź na temat „Neon”. Weronika Jaźwińska, studia stacjonarne Magnolia, display’owy krój pisma. Paulina Szuścik, studia stacjonarne Welur, pisanka, odpowiedź na temat „Neon”. Magdalena Geściak, studia stacjonarne Retro Dream Monospace. Marika Opas, studia stacjonarne. Eggplant, display’owy krój pisma. Maria Karandyszowska, studia stacjonarne. Chic, modułowy krój pisma o wysokim mieszanym kontraście. Marta Erbel, studia stacjonarne. Prymulka, pisanka oparta na autorskiej kaligrafii, odpowiedź na temat „Neon”. Daria Deleżuk, studia niestacjonarne. Digby, display’owy krój pisma na siatce. David Jasek, studia stacjonarne. Spacetrap Monospace. Jakub Franczak, studia stacjonarne. The New Groove, krój display’owy, odpowiedź na temat „Neon”. Agata Kotlicka, studia stacjonarne. Halleck, krój display’owy, odpowiedź na temat „Neon”. Michał Gorczyca, studia stacjonarne. Modernspace Mono, krój modułowy o stałej szerokości zaprojektowany na siatce. Marcelina Walkowiak, studia stacjonarne. Powera, rodzina krojów pisma zainspirowana liternictwem wernakularnym. Helena Malczewska, studia stacjonarne. Kapibardo, krój zainspirowany średniowiecznymi inskrypcjami na placu katedralnym w Pizie. Grzegorz Komarec, studia niestacjonarne Debiutantka, pisanka, odpowiedź na temat „Neon”. Joanna Danak, studia niestacjonarne.