Pracownia Znaku i Identyfikacji
dr hab. Wojciech Janicki prof. UAP
ID Pracownia – Pracownia Znaku i Identyfikacji powstała w 2010 roku. Jej celem jest kształcenie umiejętności w zakresie projektowania znaków i systemów identyfikacyjnych o rozmaitym charakterze.
Ogólna formuła przedmiotu
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone wprowadzeniem teoretycznym. Tematy realizowane w oparciu o brief projektu, indywidualne konsultacje i korekty. Otwartość na autorskie poszukiwania graficzne. Pracownia regularnie podejmuje współpracę z firmami i instytucjami realizując projekty zamawiane o charakterze komercyjnym no. kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń.
Tematy są realizowane jako ćwiczenia semestralne lub konkursy zamknięte dla studentów Pracowni.
Program Pracowni obejmuje:
• zasady projektowania znaku, • zasady projektowania systemu identyfikacji, • specyfikacja techniczna (księga znaku/id), • ux i service design, • kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń, • projektowanie interdyscyplinarne, • terminologia i metody pracy, • trendy i historia designu (prezentacje), • eksperyment graficzny.

Katarzyna Wit Sounds Shaping Festival 
Antoni Kwiatkowski Motobecane rebranding 
Karolina Jastrzębska To bee or not to bee 
Hanna Konopka To jest lakier-marka w social mediach 
Jakub Kwiatkowski To bee or not to bee 
Zuzanna Szczepanik My Story 
Gabriela Patro Elementy aplikacji muzycznej 
Patrycja Walczak Re-USE marka ekologiczna 
Marta Jerzmanowska To bee or not to bee 
Hanna Konopka Klejownik-survival pack 
Patrycja Walczak To bee or not to bee 
Agata Osiadło To bee or not to bee 
Antoni Kwiatkowski Marka personalna 
Adrianna Konieczna Gra karciana 
Agata Osiadło Gra karciana 
Jakub Franczak Festiwal animacji 
Hanna Konopka Co te baby – kampania społeczna 
Weronika Jaźwińska Kampania społeczna 
Gabriela Patro To bee or not to bee 
Olivia Fouka Survival Kit 
Marta Jerzmanowska Tea-riffic 
Patrycja Walczak Akcja – maraton kulturalny