IV Pracownia Malarstwa
prof. dr hab. Andrzej Zdanowicz
mgr Julia Królikowska
Pandemia była łaskawa i zaatakowała w chwili, kiedy byliśmy przyzwyczajeni do pracy z komputerem. Jednak konieczność pracy zdalnej dotycząca malarstwa mogła, tak się rok temu wydawało, skutkować tylko totalną katastrofą. I chyba wszyscy w pracowni byliśmy zdziwieni z końcowych efektów pracy. Siłą rzeczy byliśmy zmuszeni zrezygnować z ustawianych w pracowni martwych natur i aktu. Musieliśmy ograniczyć osobisty kontakt z efektami pracy studentów. Zostało jednak to co najważniejsze, rozmowa w oparciu o mniej lub bardziej niedoskonałe zdjęcia, często niezwiązana z tematami pracowni, które ewoluowały w niespodziewanie odkrywcze pomysły. Zostały szkice prowadzące do kształtowania się formy często wykonywane w technice cyfrowej. I w rezultacie prace będące podsumowaniem ćwiczeń hasłowych, na których w tym roku opierał się program pracowni.
Komputer okazał się pomocnym narzędziem, który pozwolił w niedoskonały sposób przejść ten rok akademicki do końca. Z tym, że komputer to tylko narzędzie.

Julia Białas, Sfora 
Julia Białas, Strefa komfortu- 130x130cm, olej na płótnie
Obraz przedstawia symboliczne przejście człowieka ze sfery publicznej do jego własnej strefy komfortu, wolnej od ludzkich opinii i pozwalającej na pełną naturalność. Zakryta twarz i odkryte ciało stanowią odwrotność tego, co na co dzień widzimy u każdego człowieka.
Julia Białas 
Gabriel Kriszpiniuk, Szum 
Gabriel Kriszpiniuk, studium 
Gabriel Kriszpiniuk, Kompresje 
Katarzyna Strzykalska, Momenty 
Katarzyna Strzykalska, Momenty 
Katarzyna Strzykalska, Momenty 
Radovan Cmar Rozrost 
Radovan Cmar 
Radovan Cmar 
Magdalena Czubla Rozrost 
Justyna Wisniewska 
Lidia Tanska, Zaleznosci, kolaż 
Lidia Tanska, Ucieczka 
Daria Antkiewicz 
Daria Antkiewicz 
Daria Antkiewicz 
Gorczyca 
Gorczyca 
Agnieszka Berest 
Diuna Ostrowski 
Justyna Wiśniewska 
Karolina Koterwas rozrost 
Karolina Koterwas niecodzienność 
Katarzyna Świnder 
Natalia Rewers Szum 
Natalia Rewers Szum