IV Pracownia Malarstwa
prof. dr hab. Andrzej Zdanowicz
mgr Julia Królikowska
Pandemia była łaskawa i zaatakowała w chwili, kiedy byliśmy przyzwyczajeni do pracy z komputerem. Jednak konieczność pracy zdalnej dotycząca malarstwa mogła, tak się rok temu wydawało, skutkować tylko totalną katastrofą. I chyba wszyscy w pracowni byliśmy zdziwieni z końcowych efektów pracy. Siłą rzeczy byliśmy zmuszeni zrezygnować z ustawianych w pracowni martwych natur i aktu. Musieliśmy ograniczyć osobisty kontakt z efektami pracy studentów. Zostało jednak to co najważniejsze, rozmowa w oparciu o mniej lub bardziej niedoskonałe zdjęcia, często niezwiązana z tematami pracowni, które ewoluowały w niespodziewanie odkrywcze pomysły. Zostały szkice prowadzące do kształtowania się formy często wykonywane w technice cyfrowej. I w rezultacie prace będące podsumowaniem ćwiczeń hasłowych, na których w tym roku opierał się program pracowni.
Komputer okazał się pomocnym narzędziem, który pozwolił w niedoskonały sposób przejść ten rok akademicki do końca. Z tym, że komputer to tylko narzędzie.
Julia Białas, Sfora Julia Białas, Strefa komfortu- 130x130cm, olej na płótnie
Obraz przedstawia symboliczne przejście człowieka ze sfery publicznej do jego własnej strefy komfortu, wolnej od ludzkich opinii i pozwalającej na pełną naturalność. Zakryta twarz i odkryte ciało stanowią odwrotność tego, co na co dzień widzimy u każdego człowieka.Julia Białas Gabriel Kriszpiniuk, Szum Gabriel Kriszpiniuk, studium Gabriel Kriszpiniuk, Kompresje Katarzyna Strzykalska, Momenty Katarzyna Strzykalska, Momenty Katarzyna Strzykalska, Momenty Radovan Cmar Rozrost Radovan Cmar Radovan Cmar Magdalena Czubla Rozrost Justyna Wisniewska Lidia Tanska, Zaleznosci, kolaż Lidia Tanska, Ucieczka Daria Antkiewicz Daria Antkiewicz Daria Antkiewicz Gorczyca Gorczyca Agnieszka Berest Diuna Ostrowski Justyna Wiśniewska Karolina Koterwas rozrost Karolina Koterwas niecodzienność Katarzyna Świnder Natalia Rewers Szum Natalia Rewers Szum