VIII Pracownia Rysunku
dr hab. Katarzyna Kujawska-Murphy, prof. UAP
dr Filip Wierzbicki-Nowak, ad.
IDEALNOŚĆ CZASU I PRZESTRZENI WOBEC MORALNOŚCI PRZEDSTAWIENIA.
Rozumiemy „Rysunek” jako krytyczny skrót myślowy. Dozwolona w VIII Pracowni Rysunku intermedialność w poszukiwaniu sensu idei, jej analizy, zawiera jednak specyfikę lapidarności rysunku. Utożsamianie wartości moralności opiera się na zależności człowieka od rzeczywistości, w tym przestrzeni. Wysiłki jej zrozumienia lub czucia, dają wolność decyzji o użyciu medium, podczas wyrażania komunikatów wizualnych – od piękna, przez socjologię – aż po związki z medycyną.
Nie wydarzyła się rewolucja medialna – nie musiała, mając swobodę rozwoju od w. XX. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie wystawy prac Studentów. Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej we współpracy z VIII Pracownią Rysunku przeprowadziła rezydencję on-line, zakończoną konferencją. W Pracowni gościł znany brytyjski artysta, który wygłosił wykład. W tym roku przewodnim motywem poszukiwań rysunkowych była wartość i znaczenie moralności przedstawienia.
Program Pracowni zawiera także rysunek anatomiczny. W ogromnym stopniu naszymi gośćmi są studenci z Programu Erasmus; zajęcia są prowadzone w dwóch językach: polskim i angielskim. Prezentujemy filmy biograficzne, artystyczne, udostępniamy albumy i lektury.
https://www.facebook.com/8pracowniaUAP.Poznan
https://bgsw.pl/portfolio/rezydencje-online/
https://www.facebook.com/photo?fbid=10159182396829525&set=a.393878104524
STUDENCKIE PRACE VIDEO 2020/21:
Paula Czerniecka „10% martwej natury” Monika Słoma „Bardzo prywatna mapa”
„W mojej mapie przedstawiłam przekształcony plan mojego mieszkania, szkicowo zaznaczając jego elementy oraz otoczenie wokół niego. Linia w jego środku ma symbolizować “trasę” poruszania się po nim w trakcie mojego dnia.”Monika Słoma „Skala, rytm, linia” Monika Słoma „Skala, rytm, linia” Monika Słoma „Przesunięcie porządków”
„Szkice oparte na martwej naturze z pracowni. Przesunięcia przedstawiam jako odbicia formy lub koloru (negatywy) i transformacje figur. Prace wykonane tuszem, cienkopisem, ołówkiem i poddane obróbce w programie.”Monika Słoma „Przesunięcie porządków”
„Szkice oparte na martwej naturze z pracowni. Przesunięcia przedstawiam jako odbicia formy lub koloru (negatywy) i transformacje figur. Prace wykonane tuszem, cienkopisem, ołówkiem i poddane obróbce w programie.”Monika Słoma „Widzieć więcej niż widać”
„Skupiłam się na fotografii architektury, wydobywając z niej najciekawsze i inspirujące mnie formy. Chciałam w nich szczególnie uwydatnić rytmy, linie i abstrakcyjność materii.”Matylda Płoszaj „Zredukuj rysunek – projekt do 40%” Julia Ślusarczyk, „Reality test”, rezydencja online, Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku Julia Ślusarczyk, martwa natura z pracowni Mikołaj Wąsowicz „Scena, obszar roboczy” Adrianna Konieczna „Przedmieszkiwanie, pomieszkiwanie”
„Bez wejścia, bez wyjścia, jakby w klatce na własną prośbę, lecz nie do końca, żyjemy od wieków w tych samych czterech ścianach.”Katarzyna Orłowska „Linie i przesunięcia porządków” Katarzyna Orłowska „Obecność w nieobecności” Oliwia Dubielak, bez tytułu Oliwia Dubielak „Remake”
„Inspiracją, seria fotografii Natalii LL., bazująca na obecnym uzależnieniu od telefonu i problemu konsumpcjonizmu. Telefon jako partner, przyjaciel, toksyczny czasoumilacz.”Oliwia Dubielak „Drgania” – projekt muralu
„Abstrakcyjna mapa obrazuje myśli krążące w mojej głowie od momentu przebudzenia. Natłok niekontrolowanych haseł, scenariuszy w ciągu dnia przeplatających się z chwilami spokoju i opanowania. Moje myśli drgają, a czasami wracają do punktu wyjścia.”Oliwia Dubielak „Drgania”
„Abstrakcyjna mapa obrazuje myśli krążące w mojej głowie od momentu przebudzenia. Natłok niekontrolowanych haseł, scenariuszy w ciągu dnia przeplatających się z chwilami spokoju i opanowania. Moje myśli drgają, a czasami wracają do punktu wyjścia.”Kseniya Dubiashchuk „Obecność w nieobecności” Kseniya Dubiashchuk „Tożsamość językowa” Kseniya Dubiashchuk, martwa natura z pracowni Zuzanna Bielak „Obecność w nieobecności” Zuzanna Bielak „Obecność w nieobecności” Zuzanna Bielak „Widzieć więcej niż widać” Kamila Lukaszczyk „Jalga” Kamila Lukaszczyk „8 na 1” Zofia Brunarska „Bardzo prywatna mapa” Radovan Cmar „Feeling blue”
lancholic reminiscing of about places and people and memories connected to them, during times that are where especially these things are far from us. Simplifying complex shapes into simple geometric shapes as like the time changes our perception of memories and present time.”Radovan Cmar „Feeling blue”
lancholic reminiscing of about places and people and memories connected to them, during times that are where especially these things are far from us. Simplifying complex shapes into simple geometric shapes as like the time changes our perception of memories and present time.”Daniel Malinowski „Podróż w miejscu”, rezydencja online, Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku