III Pracownia Rzeźby i Otoczenia – Studyjna
prof. dr hab. Wiesław Koronowski
mgr Bartosz Ługowski as. staż.
Punktem wyjścia w naszej pracowni jest analiza studium z natury, która ma pomagać świadomemu konstruowaniu autonomicznej wypowiedzi artystycznej. Konsekwencje decyzji o tworzeniu w oparciu o obserwację natury są zbliżone do następstw każdej decyzji dotyczącej metodycznej pracy twórczej. Chodzi o takie aspekty jak uwspólnianie pojęć, celowość używanych środków i świadomość ich zastosowania. Jednocześnie odwołujemy się tym samym w oczywisty sposób do bogatej wielowiekowej tradycji rzeźby europejskiej.
Jednym z ważniejszych aktów poznania są relacje przestrzenne, doznania przed-pojęciowe. Są one archetypem poznania i są niezbędne dla prawidłowego rozwoju. Rzeźbienie więc aktu czy portretu i tak zwane odtwarzanie rzeczywistości, nie jest wyrazem skostnienia formalnego, lecz umysłowym procesem znajdowania relacji przestrzennych, to swoiste strojenie instrumentu poznania, opowiadaniem nie tyle o modelu, ile o relacjach, jakie udaje się odszukać. Odtwarzanie wierne natury może być celem oczywiście samym w sobie, zależnym od obszaru poszukiwań twórczych, jaki zostaje wyznaczony, ponieważ nauczanie tworzenia sztuki jest niemożliwe.
Anna Mandziak / I rok / Rzeźba / studium postaci w kontrapoście / glina Urszula Blachniarek / I rok / Rzeźba / studium postaci w kontrapoście / glina Julia Baranowska / I rok / Rzeźba / studium portretowe / glina Joanna Urbańska / I rok / Rzeźba / studium portretowe / glina Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / SHADOW / gips, metal / 70 x 30 x 40 cm Aleksandra Miechowicz / II rok I st. / Wzornictwo / studium portretowe / plastelina Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / DEFORMATION / gips / 60 x 30 x 40cm Mariusz Janik / II rok / Rzeźba / studium portretowe / glina Urszula Blachniarek / I rok / Rzeźba / Cisza / glina Lutesse Paulus / II rok I st. / Wzornictwo / Autoportret / plastelina Julia Baranowska / I rok / Rzeźba / Autoportret / plastelina / 17 x 12 x 16 cm Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / Juliusz Cezar / glina / 20 x 20 x 15 cm Urszula Blachniarek / I rok / Rzeźba / studium stopy /glin/ 34 x 23 x 26 cm Julia Baranowska / I rok / Rzeźba / Wypluci / plastelina / 35x17x11cm, 15x12x6cm /
Praca odwołuje się do uczucia związanego z zakończeniem nauki średniej i wejściem w dorosłe życie, co wiąże się ze stratą pewnego rodzaju „opieki” i poczuciem bezsensu wynikającego z bezużyteczności wielu informacji nabytych w trakcie nauczania w szkole średniej.Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / Insomnia / ceramika / 30x30x20cm Julia Baranowska / I rok / Rzeźba / Hipochondria /15x7x10cm
Praca ma na celu przedstawić uczucie związane w hipochondrią, kóra jest swego rodzaju „sabotażem” naszego ciała przez nasz umysł, który podpowiada nam iluzoryczne objawy chorób. W rzeczywistości jednak sam jest przyczyną danych objawów, które nie są prawdziweUrszula Blachniarek / I rok / Rzeźba / Nadal ja? / drewno, gips / 40 x 10 x 10 cm
Jak bardzo człowiek się zmienia pod wpływem doświadczenia ? Czy w tym momencie jestem sobą w stu procentach? Czy byłam/byłem pełnią samego siebie również 5, 10 lat temu?Anika Naporowska / III rok / Rzeźba / (auto)destrukcja /gips Anika Naporowska / III rok / Rzeźba / (auto)destrukcja /gips Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / STANDING / glina / 200 x 50 x 60 cm Aleksandra Pokojewska / IV rok / Rzeźba / Eskalacja / glina Anika Naporowska / III rok / Rzeźba / Bez tytułu / glina Anika Naporowska / III rok / Rzeźba / Bez tytułu / glina Maja Kisiel / II rok / Rzeźba / STANDING / glina / 120 x 50 x 60 cm Aleksandra Pokojewska / IV rok / Rzeźba / Zachwianie / glina Karolina Stanicka / II rok I st. / Wzornictwo / podstawa na półkę / ceramika szkliwiona / 13 x 9,5 cm Zofia Widuch / I rok I st. / Wzornictwo / małą forma rzeźbiarska – doniczka / glina / 20 x 26 cm Aleksandra Miechowicz / II rok I st. / Wzornictwo / HANGAO /
projekt wieszaka inspirowany sztuką składania papieru – ORIGAMI – pochodzącą z Chin, a spopularyzowaną w Japonii. Stąd w nazwie znajduje się człon HANGA od japońskiego odpowiednika wieszaka i spolszczonego chińskiego słowa NIAO – oznaczającego ptaka.Jakub Łuczak / IV rok / Rzeźba / Ucho / projekt rzeźby