VI Pracownia Rzeźby i Działań Przestrzennych

dr hab. Igor Mikoda, prof. UAP

Pracownia ma charakter otwarty i   interdyscyplinarny. Proces dydaktyczny opiera się na indywidualnym podejściu do zamierzeń i   realizacji studenta. Zajęcia odbywają się w   formie konsultacji, projektach indywidualnych i   praktyce warsztatowej.

Podstawowym zadaniem kształcenia jest rozwijanie własnych celów twórczych – służy temu obserwacja, rzetelna analiza i   interpretacja natury. Studium z   natury jest rudymentem działań, bodźcem i   istotnym aspektem realizowanych projektów,    stymuluje świadomość i   prowokuje do kreatywnych działań.

Celem procesu dydaktycznego realizowanego w   pracowni jest kształtowanie świadomości twórczej w   relacji do aktualnych mediów, technologii i   zjawisk w   rzeźbie i   działaniach przestrzennych z   uwzględnieniem znaczenia pełnego procesu, od projektu do finalnej realizacji ze szczególnym naciskiem na etap projektowy. Profil pracowni opiera się na reinterpretacji klasycznej formy rzeźbiarskiej i   nadaniu jej nowych kontekstów. Tworzenie form będących syntezą różnych dyscyplin i   technik – rzeźby, rysunku, grafiki tradycyjnej, cyfrowej, fotografii, czy projekcji cyfrowej i   integrowanie ich w   jednej autonomicznej przestrzeni, staje się symbiotycznym, interdyscyplinarnym obrazem pełnej idei. Student poszerza wiedzę i   umiejętności posługiwania się różnymi środkami wyrazu, przy zachowaniu właściwej dyscypliny warsztatowej. Taka forma działań jest istotnym elementem programu pracowni i   służy kształtowaniu otwartej i   świadomej osobowości artystycznej, wytycza ścieżkę poszukiwań własnej tożsamości twórczej.