Projektowanie Obiektu

dr hab. Łukasz Stawarski, prof. UAP

Otaczamy się obiektami, które często niepozorne, funkcjonują w naszej przestrzeni zawsze gotowe do użycia. Studenci w tym roku zajmowali się projektowaniem prostych, skromnych przedmiotów trenując umiejętność analizy, skupienia na prostych funkcjach oraz detalu.

Zmiotka i szufelka – studenci mieli za zadanie przeanalizować działanie i przeznaczenie tego kompletu przedmiotów oraz odnaleźć pole do ulepszeń lub nowych zastosowań. Wybór zdefiniowanego i pozornie wyeksploatowanego w kontekście funkcji zestawu obiektów miał uwrażliwić młodych projektantów na dostrzeganie potencjału działania projektowego w codziennych sytuacjach.

Set for Two – zadanie polegało na znalezieniu kontekstu dla projektu zestawu do spożywania dla dwóch osób. Studenci mieli zdefiniować odbiorcę projektu, określić specjalną sytuację, w której obiekty miałyby być użytkowane i zbudować odpowiedź projektową.

Glassberiess – cykliczny konkurs wzorniczy organizowany przez firmę BA Glass. W tym roku studenci projektowali butelkę do wina, która jest nośnikiem kodu datamatrix. Studenci pracowali dwutorowo, poszukując zarówno formy butelki, jak i doświadczeń użytkownika rozszerzonych o przestrzeń wirtualną.