Pracownia Form Funkcjonalnych
dr hab. Marcin Konicki, prof. UAP
Tomasz Agaciński, as.
Kontekst otaczającej rzeczywistości wpływa na zmianę warunków życia człowieka stwarzając tym samym potrzebę definiowania nowych oraz redefiniowania istniejących funkcji projektowanych obiektów.
Celem projektantów nie jest powielanie schematów tylko odpowiadanie na aktualne potrzeby użytkowników wynikające ze zmian społecznych, technicznych, czy socjologicznych.Użytkownik jest odbiorcą naszej działalności. To dla niego tworzymy produkty których celem jest wejście z nim w interakcje, nie będąc jedynie scenografią jego życia. Projektanci kreują rzeczywistość i powinni bardzo dobrze wsłuchać się w potrzeby użytkowników.Bez tego tworzą obiekty bez kontekstu, oparte jedynie na własnym subiektywnym spojrzeniu.Obserwacja otoczenia, ludzi jak i nowych rozwiązań technologicznych pozwalają spojrzeć na problem w szerszym kontekście i stworzyć nowatorskie i innowacyjne rozwiązania, które przełamują stereotypowe myślenie. Analityczny zmysł jest równie istotny co kreatywne i twórcze myślenie.Połączenie tych dwóch biegunów jest fundamentem dla dobrego projektanta. Oba wątki osadzone są w nadrzędnym obszarze „Człowiek i kontekst” w którym bardzo istotną rolę odgrywa ergonomia, socjologia i psychologia. Dwa filary PFF Rozwój analitycznego myślenia oraz wskazanie narzędzi pozwalających dobrze zdiagnozować problem projektowy.Skierowany głownie do studentów młodszych lat (studenci studiów licencjackich) W ramach zajęć nacisk położony jest na przygotowanie prawidłowej analizy i zdefiniowaniu problemów projektowych.Rozwój kreatywnego myślenia wsparty poznaniem nowych technologii które pozwalają realizować najśmielsze pomysły ale również otwierają nowe obszary, które nie mają swojego pierwowzoru i tworzenia innowacyjnych rozwiązań.Skierowany głównie do studentów studiów magisterskich oraz starszych roczników licencjackich którzy wykazują się biegłością w obszarze analitycznym.
Śmietana Mariusz, Hanna Kossakowska, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Śmietana Mariusz, Hanna Kossakowska, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Śmietana Mariusz, Hanna Kossakowska, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Leciej Aleksandra, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Telewska Paulina, II rok. studia I st. Kierunek Wzornictwo Telewska Paulina, II rok. studia I st. Kierunek Wzornictwo Wypych Aleksandra, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Wypych Aleksandra, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Werner Julia, II rok. studia I st. Kierunek Architektura Wnętrz Werner Julia, II rok. studia I st. Kierunek Architektura Wnętrz Agaciński Tomasz, I rok. studia II st. Kierunek Projektowanie Mebla Olejniczak Grażyna, II rok. studia I st. Kierunek Wzornictwo Olejniczak Grażyna, II rok. studia I st. Kierunek Wzornictwo Kowalczyk Wiktoria, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Kowalczyk Wiktoria, Sarnowska Martyna, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Sarnowska Martyna, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Ostrowski Hubert, II rok. studia I st. Kierunek Projektowanie Mebla Ostrowski Hubert, II rok. studia I st. Kierunek Projektowanie Mebla Ostrowski Hubert, II rok. studia I st. Kierunek Projektowanie Mebla Śmietana Mariusz, Hanna Kossakowska, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Śmietana Mariusz, Hanna Kossakowska, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Pawłowska Natasza, II rok. studia I st. Kierunek Projektowanie Mebla Leciej Aleksandra, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Weremczuk Szymon, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Weremczuk Szymon, I rok. studia II st. Kierunek Wzornictwo Wójcik Wiktoria, II rok. studia I st. Kierunek Architektura Wnętrz Bach Laura, II rok. studia I st. Kierunek Architektura Wnętrz