∧
Pracownia Widzenia Fotograficznego
dr Janusz Oleksa st. wykł.
Twórcze poszukiwania w pracowni umiejscawiają się pomiędzy wykorzystaniem sytuacji zastanych, a działaniami inscenizacyjnymi.
Odnalezienie własnego rejonu działań to odkrywanie własnej wrażliwości. Motyw staje się pretekstem twórczych doświadczeń. Autorami prac są studenci 1 roku, 1 stopnia, kierunek Fotogtafia.
Wojciech Gugała
WSPOMNIENIA
„Wspomnienia” są próbą wykreowania na obrazie wrażenia jakie
powoduje we mnie pamięć przeszłych zdarzeń. Przejawiają mi się
one jako pojedynczo zapamiętane elementy sytuacji, której cała
reszta staje się mglista, bądź kompletnie zanika. Inaczej mówiąc
zostaje wypalona przez upływ czasu.Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała
SEN
Projekt ten jest próbą uchwycenia wrażenia sennego: spokoju,
mieszanki dziwności i normalności, narastającego lęku i
wybudzenia.Wojciech Gugała
SENWojciech Gugała
SENWojciech Gugała
SENWojciech Gugała
SENWojciech Gugała
SENWojciech Gugała
SENMałgorzata Kępa
alteratio
„była we mnie cząstka natury, a może po prostu od zawsze nią
byłam”. Cykl opowiada o zmianie (łac. alteratio), zmianie
podejścia do tego, co kiedyś wydawało mi się odpychające, a dziś
zachwyca mnie swoim pięknem, o akceptacji zmian, które dzieją
się w moim ciele. Jest to opowieść o procesie zupełnie
naturalnym, zachodzącym w przyrodzie, której jesteśmy częścią…Małgorzata Kępa
alteratioMałgorzata Kępa
alteratioMałgorzata Kępa
alteratioMałgorzata Kępa
alteratioMałgorzata Kępa
szukając istotnego
Osobisty projekt o tym, jak kreujemy siebie i naszą przestrzeń.
Otaczamy się rzeczami, które „tworzą” nas. A gdyby pozbyć się
wszystkiego – co będzie nas określać, co będzie odpowiadać za
naszą tożsamość? W jaki sposób będziemy wyrażać siebie?
Projekt jest także nawiązaniem do przemijania (przestrzenie są
tymczasowe – ktoś był tu przed nami i ktoś będzie tu po nas).
Odnosi się także do materializmu, jako choroby XXI wieku,
bowiem ostatecznie każdy z nas ma ciało i dusze, i to nie to, co
posiadamy, powinno stanowić o tym, kim jesteśmy, ale to jacy
jesteśmy (mieć czy być).Małgorzata Kępa
szukając istotnegoMałgorzata Kępa
szukając istotnegoMałgorzata Kępa
szukając istotnegoMałgorzata Kępa
szukając istotnegoMałgorzata Kępa
szukając istotnegoAdrianna Metryka
BRAK SIŁ
Projekt jest rejestracją momentu związanego z nadmiarem,
którego czasem doświadcza każdy z nas. Momentu, w którym
odrzucamy pracę nad obowiązkami, wolimy odpocząć, czujemy
się bezsilni.
Poza tym, ważnym dla mnie aspektem jest uchwycenie
przestrzeni, w których żyją moi rówieśnicy.Adrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
BRAK SIŁAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIE
W tym cyklu w centrum moich zainteresowań znajdują się sylwetki
tancerzy, to jak w performatywny sposób mogą kreować za ich
pomocą nowe znaki. Punktem wyjścia w procesie
twórczym była praca podczas improwizacji. Pytania na jakie
starałam się szukać odpowiedzi, to czy przestrzeń tak jak na
przykład muzyka jest w stanie wpłynąć na charakter i dynamikę
przybranej pozy i jaki wpływ ma na osobę, która się w niej
znajduje.Adrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEAdrianna Metryka
CIAŁA PRZESTRZENIEBartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALI
Mgła. W popularnej do dziś wśród narodu Gwatemalskiego
i niespisanej nigdy opowieści, którą Carlos Izaura podzielił się
ze swoim przyjacielem pewnego upalnego wieczoru popijając
ponchę. Opowiadał o wiecznej mgle unoszącej się w gabinecie
swego pryncypała Manuela Estrada Cabrery, pochodziła ona
zapewne z cygar i papierosów, które dyktator palił nałogowo, lecz
Carlos upierał się że jest ona rozpylana sztucznie z polecenia
Cabrery, który mawiał „mgliste oko – klarowne myśli”. Aby nie
przedłużać powiedzmy tylko o końcu historii kiedy nasz Carlos
idąc podlać fiołki w tak kiepskiej widoczności, stłukł sobie duży
palec u nogi o jamniczkę szefa imieniem Junta.
W mojej intencji było przedstawienie słynnej mgły Cabrery.
Przykładałem przed obiektyw aparatu cztery obiekty, które mogły
w tym pomóc a związane są z tym pięknym krajem i wypożyczone
z Muzeum Narodowego Gwatemali.Bartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALIBartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALIBartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALIBartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALIBartosz Milka
Z DZIEJÓW GWATEMALIAnna Rynarzewska
MARA
Coś mi przypomina
Coś ukochanego
Coś bardzo bliskiego
Coś co teraz straszy
Coś co zakrada się po ciuchu
Coś co pojawia się i znika
Coś co przypomina kogoś
Kogo już tu z nami nie maAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
MARAAnna Rynarzewska
TO CHYBA BEZ SENSU
Trochę mam wrażenie, że te wszystkie zabiegi nic nie dają.
Wcale nie poprawiają rysów twarzy.
Wcale nie relaksują.
Wcale nie są jakieś wielce przyjemne.
To po co właściwie są?Dominika Krzywosz
KOMFORT
Na fotografiach przedstawione są różne osoby w ich
komfortowych ubraniach oraz przestrzeniach. Zależało mi aby
proces robienia tych fotografi był jak najbardziej przyjemny I nie
naruszający niczyjej swobody.Dominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
KOMFORTDominika Krzywosz
ZAGROŻENIE
Tematem, który poruszam w cyklu prac jest szukanie swego
miejsca na ziemi. Poczucie komfortu i bezpieczeństwa jest nam
niezbędne aby prawidłowo funkcjonować. Na fotografiach
pokazuję jaką drogę przeszłam poszukując azylu.Dominika Krzywosz
ZAGROŻENIEDominika Krzywosz
ZAGROŻENIEDominika Krzywosz
ZAGROŻENIEDominika Krzywosz
ZAGROŻENIEDominika Krzywosz
ZAGROŻENIEDominika Krzywosz
ZAGROŻENIEBartłomiej Puch
BEZSENNOŚĆ
Poszukiwanie relacji między obiektem a przestrzenią. Nawet
drobne ingerencje pozwalają spojrzeć na dane miejsce z nowej
perspektywy, odczytać zarejestrowany obraz w inny sposób.
Pracując z wybranym przeze mnie obiektem (materacem)
spacerowałem nocą po pustym mieście badając w jakie relacje
może wchodzić materac z przestrzenią śpiącego miasta.Bartłomiej Puch
BEZSENNOŚĆBartłomiej Puch
BEZSENNOŚĆBartłomiej Puch
BEZSENNOŚĆBartłomiej Puch
BEZSENNOŚĆBartłomiej Puch
A RZECZY TRWAJĄ
Patrząc na ludzkie ciało widzimy pewną materię, masę, która
może przybierać różne formy. Posiada potencjał bycia
materiałem, w którym możemy rzeźbić. Użyczam własnego ciała i
szukam form jakie może przyjąć.Bartłomiej Puch
A RZECZY TRWAJĄBartłomiej Puch
A RZECZY TRWAJĄBartłomiej Puch
A RZECZY TRWAJĄ