∧
Pracownia Widzenia Fotograficznego
dr Janusz Oleksa st. wykł.
Twórcze poszukiwania w pracowni umiejscawiają się pomiędzy wykorzystaniem sytuacji zastanych, a działaniami inscenizacyjnymi.
Odnalezienie własnego rejonu działań to odkrywanie własnej wrażliwości. Motyw staje się pretekstem twórczych doświadczeń. Autorami prac są studenci 1 roku, 1 stopnia, kierunek Fotogtafia.
600px
Wojciech Gugała WSPOMNIENIA „Wspomnienia” są próbą wykreowania na obrazie wrażenia jakie powoduje we mnie pamięć przeszłych zdarzeń. Przejawiają mi się one jako pojedynczo zapamiętane elementy sytuacji, której cała reszta staje się mglista, bądź kompletnie zanika. Inaczej mówiąc zostaje wypalona przez upływ czasu. Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała WSPOMNIENIA Wojciech Gugała SEN Projekt ten jest próbą uchwycenia wrażenia sennego: spokoju, mieszanki dziwności i normalności, narastającego lęku i wybudzenia. Wojciech Gugała SEN Wojciech Gugała SEN Wojciech Gugała SEN Wojciech Gugała SEN Wojciech Gugała SEN Wojciech Gugała SEN Małgorzata Kępa alteratio „była we mnie cząstka natury, a może po prostu od zawsze nią byłam”. Cykl opowiada o zmianie (łac. alteratio), zmianie podejścia do tego, co kiedyś wydawało mi się odpychające, a dziś zachwyca mnie swoim pięknem, o akceptacji zmian, które dzieją się w moim ciele. Jest to opowieść o procesie zupełnie naturalnym, zachodzącym w przyrodzie, której jesteśmy częścią… Małgorzata Kępa alteratio Małgorzata Kępa alteratio Małgorzata Kępa alteratio Małgorzata Kępa alteratio Małgorzata Kępa szukając istotnego Osobisty projekt o tym, jak kreujemy siebie i naszą przestrzeń. Otaczamy się rzeczami, które „tworzą” nas. A gdyby pozbyć się wszystkiego – co będzie nas określać, co będzie odpowiadać za naszą tożsamość? W jaki sposób będziemy wyrażać siebie? Projekt jest także nawiązaniem do przemijania (przestrzenie są tymczasowe – ktoś był tu przed nami i ktoś będzie tu po nas). Odnosi się także do materializmu, jako choroby XXI wieku, bowiem ostatecznie każdy z nas ma ciało i dusze, i to nie to, co posiadamy, powinno stanowić o tym, kim jesteśmy, ale to jacy jesteśmy (mieć czy być). Małgorzata Kępa szukając istotnego Małgorzata Kępa szukając istotnego Małgorzata Kępa szukając istotnego Małgorzata Kępa szukając istotnego Małgorzata Kępa szukając istotnego Adrianna Metryka BRAK SIŁ Projekt jest rejestracją momentu związanego z nadmiarem, którego czasem doświadcza każdy z nas. Momentu, w którym odrzucamy pracę nad obowiązkami, wolimy odpocząć, czujemy się bezsilni. Poza tym, ważnym dla mnie aspektem jest uchwycenie przestrzeni, w których żyją moi rówieśnicy. Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka BRAK SIŁ Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE W tym cyklu w centrum moich zainteresowań znajdują się sylwetki tancerzy, to jak w performatywny sposób mogą kreować za ich pomocą nowe znaki. Punktem wyjścia w procesie twórczym była praca podczas improwizacji. Pytania na jakie starałam się szukać odpowiedzi, to czy przestrzeń tak jak na przykład muzyka jest w stanie wpłynąć na charakter i dynamikę przybranej pozy i jaki wpływ ma na osobę, która się w niej znajduje. Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Adrianna Metryka CIAŁA PRZESTRZENIE Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Mgła. W popularnej do dziś wśród narodu Gwatemalskiego i niespisanej nigdy opowieści, którą Carlos Izaura podzielił się ze swoim przyjacielem pewnego upalnego wieczoru popijając ponchę. Opowiadał o wiecznej mgle unoszącej się w gabinecie swego pryncypała Manuela Estrada Cabrery, pochodziła ona zapewne z cygar i papierosów, które dyktator palił nałogowo, lecz Carlos upierał się że jest ona rozpylana sztucznie z polecenia Cabrery, który mawiał „mgliste oko – klarowne myśli”. Aby nie przedłużać powiedzmy tylko o końcu historii kiedy nasz Carlos idąc podlać fiołki w tak kiepskiej widoczności, stłukł sobie duży palec u nogi o jamniczkę szefa imieniem Junta. W mojej intencji było przedstawienie słynnej mgły Cabrery. Przykładałem przed obiektyw aparatu cztery obiekty, które mogły w tym pomóc a związane są z tym pięknym krajem i wypożyczone z Muzeum Narodowego Gwatemali. Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Bartosz Milka Z DZIEJÓW GWATEMALI Anna Rynarzewska MARA Coś mi przypomina Coś ukochanego Coś bardzo bliskiego Coś co teraz straszy Coś co zakrada się po ciuchu Coś co pojawia się i znika Coś co przypomina kogoś Kogo już tu z nami nie ma Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska MARA Anna Rynarzewska TO CHYBA BEZ SENSU Trochę mam wrażenie, że te wszystkie zabiegi nic nie dają. Wcale nie poprawiają rysów twarzy. Wcale nie relaksują. Wcale nie są jakieś wielce przyjemne. To po co właściwie są? Dominika Krzywosz KOMFORT Na fotografiach przedstawione są różne osoby w ich komfortowych ubraniach oraz przestrzeniach. Zależało mi aby proces robienia tych fotografi był jak najbardziej przyjemny I nie naruszający niczyjej swobody. Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz KOMFORT Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Tematem, który poruszam w cyklu prac jest szukanie swego miejsca na ziemi. Poczucie komfortu i bezpieczeństwa jest nam niezbędne aby prawidłowo funkcjonować. Na fotografiach pokazuję jaką drogę przeszłam poszukując azylu. Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Dominika Krzywosz ZAGROŻENIE Bartłomiej Puch BEZSENNOŚĆ Poszukiwanie relacji między obiektem a przestrzenią. Nawet drobne ingerencje pozwalają spojrzeć na dane miejsce z nowej perspektywy, odczytać zarejestrowany obraz w inny sposób. Pracując z wybranym przeze mnie obiektem (materacem) spacerowałem nocą po pustym mieście badając w jakie relacje może wchodzić materac z przestrzenią śpiącego miasta. Bartłomiej Puch BEZSENNOŚĆ Bartłomiej Puch BEZSENNOŚĆ Bartłomiej Puch BEZSENNOŚĆ Bartłomiej Puch BEZSENNOŚĆ Bartłomiej Puch A RZECZY TRWAJĄ Patrząc na ludzkie ciało widzimy pewną materię, masę, która może przybierać różne formy. Posiada potencjał bycia materiałem, w którym możemy rzeźbić. Użyczam własnego ciała i szukam form jakie może przyjąć. Bartłomiej Puch A RZECZY TRWAJĄ Bartłomiej Puch A RZECZY TRWAJĄ Bartłomiej Puch A RZECZY TRWAJĄ