Grafika koncepcyjna
mgr Monika Pich
Grafika koncepcyjna to przedmiot, który polega przede wszystkim na kształceniu umiejętności tworzenia tekstów autorskich (m.in. opisów prac, esejów, felietonów, opowieści, nagłówków, haseł).
Praktykowane jest również opracowywanie oraz analiza konceptów twórczych i ich odniesień. Przedmiot rozwija świadomość budowania idei nie tylko za pomocą obrazu, ale również samego tekstu jako środka artystycznego wyrazu. Działania skoncentrowane są na tworzeniu dokumentów tekstowo-graficznych, w których elementy strukturalne (tytuł, opis, wizualny komunikat oraz kontekst) tworzą integralne dzieło. Praktyka w pracowni dotyczy zagadnień z zakresu grafiki artystycznej, sztuki społecznej –aktywności wykorzystującej elementy grafiki w przestrzeni publicznej (m.in. plakat, billboard, mural, ilustracja prasowa, komiks, film, animacja, performance, instalacja, ulotka, scenografia) – oraz wielu innych działań medialnych z zakresu różnych dziedzin sztuki w połączeniu z przekazem graficznym. Działania procesualne opierają się na eksperymentach twórczych, nastawionych na doświadczanie i pogłębianie progresywnych myśli. Efektem poszukiwań, analiz i opracowań są rozmaite pozycje wydawnicze (m.in. książki, czasopisma, artykuły, obiekty, wzory), które scalają język (komunikat), pisanie, czytanie, umiejętność interpretacji oraz graficzne praktyki artystyczne.
Barbara Borysewicz, W gabinecie doktora Caligari, 2022. Barbara Borysewicz, W gabinecie doktora Caligari, 2022. Maria Lipowiecka, Leksykon dyslektyka,2022. Karolina Piotrowska, Skamieniałości ciał, 2022. Joanna Kempska, Pozostawione snom, 2022. Aleksandra Shoen, Labirynt, 2022. Zuzanna Stempska, Masochistyczna prowizorka, 2022. Karolina Piotrowska, Książka o dotyku, 2022. Tina Iroko, Dedykacja dla stłamszonych emocji,2022.