Pracownia Znaku i Identyfikacji
prof. dr hab. Wojciech Janicki, prof. UAP
ID Pracownia – Pracownia Znaku i Identyfikacji powstała w 2010 roku. Jej celem jest kształcenie umiejętności w zakresie projektowania znaków i systemów identyfikacyjnych o rozmaitym charakterze.
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone wprowadzeniem teoretycznym. Tematy realizowane w oparciu o brief projektu, indywidualne konsultacje i korekty. Otwartość na autorskie poszukiwania graficzne. Pracownia regularnie podejmuje współpracę z firmami i instytucjami realizując projekty zamawiane o charakterze komercyjnym np. kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń. W zależności od stopnia zaawansowania studenta i semestru wejścia, zakres opracowania podlega indywidualnym ustaleniom, zgodnie z ogólnymi wymaganiami zgodnie z kartą pracowni.
Program Pracowni obejmuje:
- zasady projektowania znaku
- zasady projektowania systemu identyfikacji
- specyfikacja techniczna (księga znaku/id)
- ux i service design
- kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń
- projektowanie interdyscyplinarne
- terminologia i metody pracy
- trendy i historia designu (prezentacje)
- eksperyment graficzny
www.id-pracownia.pl
https://www.facebook.com/ID.Pracownia
https://www.instagram.com/id_pracownia/

Gabriela Patro / Pachnidło – kampania promocyjna dla wybranej marki perfum 
Karolina Jastrzębska / HerLabs – koncepcja wizerunkowa marki kosmetycznej 
Marta Jaśkowiak / Basics&Co – koncepcja wizerunkowa marki kosmetycznej 
Patrycja Walczak / Pachnidło – kampania promocyjna dla wybranej marki perfum 
Maryna Rutkowska / Pachnidło – kampania promocyjna dla wybranej marki perfum 
Magdalena Geściak / Pachnidło – kampania promocyjna dla wybranej marki perfum 
Katarzyna Wit / WE – koncepcja wizerunkowa ligi tenisowej dla seniorów 
Hanna Konopka / Myk – koncepcja wizerunkowa marki z elementami service design 
Antoni Kwiatkowski / GoBorderless 2025 – koncepcja identyfikacji wizualnej Europejskiej Stolicy Kultury: Nova Gorica-Gorizia 2025 
Marta Jerzmanowska / GoBorderless 2025 – koncepcja identyfikacji wizualnej Europejskiej Stolicy Kultury: Nova Gorica-Gorizia 2025 
Paulina Krynicka / Kino Kobiet – koncepcja wizualna cyklu filmowego 
Patrycja Walczak / UAM, rebranding – koncepcja identyfikacji wizualnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu 
Tadeusz Niziołek / Luksja, rebranding – koncepcja identyfikacji wizualnej marki kosmetycznej Luksja 
Karolina Pałka / Ogród Dendrologiczny w Poznaniu, rebranding – koncepcja identyfikacji wizualnej 
Zuzanna Wasiak / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Antoni Grodzki / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Michał Adamek / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Helena Malczewska / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Hanna Konopka / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Natalia Kotkowska / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Aleksandra Zwolankiewicz / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Ida Piotrowska / Książkomaty – koncepcja kampanii promocyjnej książkomatów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu 
Anastasiia Sheragina / Każdy jest ważny – koncepcja kampanii społecznej 
Ida Piotrowska / Każdy jest ważny – koncepcja kampanii społecznej 
Justine Thomas / Każdy jest ważny – koncepcja kampanii społecznej 
Magdalena Geściak / Każdy jest ważny – koncepcja kampanii społecznej 
Julia Pikul / Dni Ziemi DIY – koncepcja kampanii społeczno-ekologicznej. Projekt realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską 
Marta Bączyk / Dni Ziemi DIY – koncepcja kampanii społeczno-ekologicznej. Projekt realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską 
Adrian Kornijewski / Let it Bee – koncepcja kampanii społeczno-ekologicznej. Projekt realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską 
Martyna Żelazna / Let it Bee – koncepcja kampanii społeczno-ekologicznej. Projekt realizowany we współpracy z Palmiarnią Poznańską 
Maryna Rutkowska / Festiwal Nauka dla Wodoru – koncepcja identyfikacji wizualnej wydarzenia 
Patrycja Walczak / Art Week Poznań 2022 – koncepcja identyfikacji wizualnej wydarzenia 
Maja Grynko / Art Week Poznań 2022 – koncepcja identyfikacji wizualnej wydarzenia 
Jakub Franczak / Art Week Poznań 2022 – koncepcja identyfikacji wizualnej wydarzenia 
Natalia Kotkowska / Art Week Poznań 2022 – koncepcja identyfikacji wizualnej wydarzenia