∧
Pracownia Tkaniny Artystycznej
prof. Anna Goebel
dr Dorota Tarnowska-Urbanik
mgr Lidia Wojcieszek
Pracownia łączy tradycję z poszukiwaniem i eksperymentem.
Jest miejscem wymiany doświadczeń z różnych obszarów sztuki, w którym każdy może sięgnąć do swoich niezwykłych zainteresowań i je rozwijać. Pracownia jest otwarta na śmiałe eksperymenty i poszukiwania twórcze. Prowokujemy do kwestionowania schematycznego sposobu myślenia o tkaninie, którą traktujemy jako medium i środek transmisji sensów i idei. W realizacji prac ważny jest proces twórczy, rozwój świadomości artystycznej, bo to dzięki niej dokonujemy wyborów. Najistotniejszym elementem funkcjonowania pracowni jest realizacja autorskich programów.
Studenci konfrontują swoją twórczość na wystawach, konkursach i wydarzeniach artystycznych w kraju i za granicą.
600px
01. Monika Szczygieł I mgr. Malarstwo Kable Kable to praca nawiązująca do tajemniczego wewnętrznego życia urządzeń. Jej forma jest inspirowana skomplikowaną, niejasną dla większości osób konstrukcją urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Ujawniają one przed nami jedynie statyczną powierzchnię, ukrywając dynamikę procesów zachodzących wewnątrz. Można zdejmować kolejne warstwy, ale naszym oczom ukażą się jedynie kolejne splątane kable, a istota działania urządzenia pozostanie nieuchwytna. Forma wizualna fascynuje i zachęca do zaglądania do wnętrza, lecz ostatecznie milczy. Pokrywa ją, niczym skamielinę, twarda biała skorupa. Niejasna staje się granica pomiędzy tym, co żywe i martwe, organiczne i nieorganiczne. 02. Lidia Fizek II lic. Scenografia Bez tytułu 03. Sandra Jakubek II lic. Architektura Wnętrz Bez tytułu 04. Maria Strzelecka II lic. Intermedia tiul / biel i tiul / czerń 05. Angele Guy I mgr. Erasmus I knitted a new life with this material.A new life as well as new meanings. Working the familiar material, the one we find, the one that is on our way.Since I came to Poznań I started encountering it everyday, the plastic rolls from the so-called ecological companies. The object I created is alive, organic in its plasticity. Everyway of looking at it is different. It finds something different in everyone. The spectator does not understand what he is supposed to see, but sees something nevertheless.What do you see? A coat of mail, a face, a divine entity. I invite you to explore the work from all sides, to smell and feel its presence. To co-create it through your perspective. 06. Angele Guy I mgr. Erasmus Binoculars Look to one side or the other, turn around. Look behind, look ahead through plastic. My intention was to give new life to this plastic, to say that it was possible to create new things with a material that is ofen put aside. Give new life to this material by questioning visitors. Through my binoculars, imagine what you want. See the past on one side, the future on the other. Or maybe just watching without being seen. 07. Marcelina Wierzbicka II lic. Wzornictwo 08. Małgorzata Wieczorek I lic. Malarstwo 09. Katarzyna Knychała I lic. Malarstwo 10. Katarzyna Knychała I lic. Malarstwo 11. Kateryna Pokora studentka z Ukrainy 12. Nina Kruger I mgr. Malarstwo Study in English Observe, Gather, Transform: Grid, String, Cloth 13. Nina Kruger I mgr. Malarstwo Study in English 14. Małgorzata Wieczorek I lic. Malarstwo 15. Dominika Strzelecka I lic. Architektura Wnętrz Bez tytułu 16. Dominika Strzelecka I lic. Architektura Wnętrz Bez tytułu 17. Marianna Ferrario III lic. Intermedia Archetypal Gestures 18. Aleksandra Strzelińska III lic. Malarstwo Instrument improwizowany – Harfa 19. Monika Kaźmierska I mgr. Projektowanie Mebla Piękny Jaś Do eksperymentu zaadaptowano przedmioty z odpadów z tworzywa sztucznego. Przetworzone formy są wynikiem obserwacji rozwoju gatunków roślin pnących; za pomocą kropel wody i wysokiej temperatury uzyskano kształty deformujące ich pierwotną formę. Struktury wspierają wzrost fasoli na początkowym etapie, poprzez stały dostęp do wody oraz wsparcie młodej łodygi. 20. Amadeusz Robaszkiewicz III lic. Malarstwo Sztuka leży na podłodze Praca stanowi odbicie powierzchni drewnianej podłogi przedwojennej Śródeckiej kamienicy. 21. Oskar Śliwiński II lic. Malarstwo CUTIS Cykl przedstawia organiczne formy, przypominające pozszywane fragmenty skóry. Obiekty są metaforą, podejmują próbę zdefiniowania emocji, towarzyszących człowiekowi. Skóra jest powłoką, która kryje naszą osobowość, spełnia czynność percepcyjną ciepła, bólu, dotyku… Obiekty zostały wykonane z materiałów pochodzących z drugiej ręki (czyściwa z pracowni graficznych, zużyta odzież), tkaniny poddałem wielokrotnemu farbowaniu. Powstałe fragmenty pracy zostały zszyte ręcznie i utrwalone naturalnymi klejami. 22. Oskar Śliwiński II lic. Malarstwo CUTIS 23. Joanna Mazur II Grafika Projektowa Przywidzenia ,,Wyszłam od małych szkiców, drobnych rysunków, zapisów malarskich, batików. Nierówne, poszarpane, pocięte? Kiedyś mogły być drzewami, dziuplami, odbiciem w jeziorze, księżycem, prądem… Zamazane w pamięci, przywidziane w krzywym witrażu. ” 24. Sandra Shawkat III lic. Architektura Wnętrz 25. Julia Popiół III lic. Architektura Wnętrz 26. Wiktoria Cwityńska I lic. Malarstwo27. Julia Pikul II Grafika Projektowa 27. Julia Pikul II Grafika Projektowa 28. Zuzanna Nowak III Grafika Artystyczna Uściski