dr hab. Katarzyna Kujawska-Murphy, prof. UAP
dr Filip Wierzbicki-Nowak, ad.
Program nauczania zakłada naukę od studium fenomenu ludzkiego ciała – aż po około-rysunkowe redefinicje komunikujące rzeczywistość, czas, przestrzeń za pomocą różnych mediów z „rysunkowym” charakterem wypowiedzi twórczej.
Program oferuje działania, szczególnie w kontekście samoświadomości, ekologii i doświadczeń sztuki i nauki. Prowadzimy pokazy o artystach, nurtach w sztuce, organizujemy spotkania.
Integrując studentów, szczególnie międzynarodowych, prowadzimy autoprezentacje. Posiadamy dużą kolekcję katalogów i filmów dla studentów. Nabycie umiejętności interpretacji i komunikowania rzeczywistości są wiedzą konieczną do studiowania na każdym Wydziale naszej Uczelni. Decyzyjność, podejmowanie ryzyka, przygotowuje adeptów Uczelni do pracy po studiach.
ANATOMIA : LINK: https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:34b0be16-c9f4-32e2-887d-0921e705f259
VIDEO-PRACE około-rysunkowe :
VIDEO
https://webobook.com/tour/lb7irU0inKSM2ZgKrN4T2sjlYJNKydS_/RqVwfwxlfJchABHAv_tpNQK27vxUcFKw
FB: https://www.facebook.com/8pracowniaUAP.Poznan
Katsiaryna Patsouskaya, II rok, Grafika Warsztatowa „Moje centrum postrzegania”, technika: non-camera, format: A3 Katsiaryna Patsouskaya, II rok, Grafika Warsztatowa „Mapa”, technika: non-camera, format: 50 x 70 cm Bartosz Jura, II rok, Wzornictwo „Centrum postrzegania”, technika: grafika komputerowa, format: 38 x 67 cm Katsiaryna Patsouskaya, II rok, Grafika Warsztatowa „Martwa natura – balans”, technika: non-camera, format: 120 x 90 cm Gabriela Walczak, I rok mgr, Wzornictwo „Martwa natura – powidok”, technika: tusz, format: 50 x 50 cm Aleksandra Wypych, I rok mgr, Wzornictwo „Łamanie symetrii i przesunięcia”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 70 cm Jakub Kwiatkowski, III, Grafika Projektowa, „Anamorfoza”, technika własna, format: rysunek 30 x 50 cm oraz obiekt Weronika Kamińska, I mgr, Scenografia „Rysunek w symetrii odbić i obrotów”, technika: 40 x 160 cm Daniel Malinowski, II rok, WEAiK „Slajdy wspomnień”, technika: tusz, format: 100 x 70 cm Daniel Malinowski, II rok, WEAiK „Slajdy wspomnień”, technika: tusz, format: 100 x 70 cm Daniel Malinowski, II rok, WEAiK „Slajdy wspomnień”, technika: tusz, format: 100 x 70 cm Daniel Malinowski II rok, WEAiK, Małgorzata Markiewicz, II rok Foto, „Zdjęty kask rowerowy i kawa z automatu”, technika: tusz, pastel, akryl, format: 100 x 400 cm Daniel Malinowski II rok, WEAiK, Małgorzata Markiewicz, II rok Foto, „Zdjęty kask rowerowy i kawa z automatu”, technika: tusz, pastel, akryl, format: 100 x 400 cm Svitlana Ivanova Study In English, II rok, Grafika Projektowa „After the war”, technika własna, format: A3 Svitlana Ivanova Study In English, II rok, Grafika Projektowa „After the war”, technika własna, format: A3 Julia Szymanowska I mgr, Wzornictwo, „Utrata równowagi”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 50 cm Julia Szymanowska I mgr, Wzornictwo, „Utrata równowagi”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 50 cm W tym temacie podjęłam się próby zachwiania równowagi blokowiska. Motyw bloków jest również często wykorzystywany w moich pracach, nie tylko rysunkowych, ale też ceramicznych, malarskich i innych. Dla mnie osobiście takie blokowisko, to właśnie zazwyczaj spokój i harmonia. Mogę tutaj odpocząć, jednak w tych pracach ukazujących okna bloków, stworzyłam pewne przesunięcie, lekkie zachwianie i zaburzenie symetrii. Chciałam stworzyć pewnego rodzaju uczucie w odbiorcy, które jest podobne do takiego uczucia, kiedy ktoś przestawi meble w domu o kilka centymetrów. Często dla oka niezauważalne przesunięcie, które jednak sprawia, że potykamy się o meble i uderzamy w nie. Takie zachwianie porządku i przestrzeni Julia Szymanowska Kasia Orłowska, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm Kasia Orłowska, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm Kasia Orłowska, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm Kasia Orłowska, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm. Pokój to prywatna przestrzeń, która powinna kojarzyć się z bezpieczeństwem. Jednak w efekcie zaburzenia perspektywy i praw fizyki zaczyna wywoływać uczucie niepokoju i odrealnienia. Te zniekształcenia są obrazem subiektywnych odczuć związanych z izolacją w czasie pandemii. Kasia Orłowska Katsiaryna Patsouskaya, II rok, Grafika Warsztatowa „Martwa natura – dystans”, technika: tusz, czarna farba, format: 140 x 130 cm Małgorzata Markiewicz, II rok, Foto, „Cisza w zwolnionym tempie”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 70 cm Małgorzata Markiewicz, II rok, Foto, „Cisza w zwolnionym tempie”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 70 cm Małgorzata Markiewicz, II rok, Foto, „Cisza w zwolnionym tempie”, technika: grafika komputerowa, format: 50 x 70 cm. Chęć stłumienia impulsów dźwiękowych. Wyciszenie, pozbawienie membrany, zamiana medium. Redukcja szumów dająca wrażenie wyciszenia czy wzmożenia? Małgorzata Markiewicz Małgorzata Markiewicz, II rok, Foto, „Złamanie symetrii”, technika: grafit, format: 50 x 70 cm Złamanie symetrii przedmiotów prostych, pozornie banalnych. Zaburzenie równowagi i zgodności pomiędzy elementami, zmiana ich znaczenia, przedstawienia. Redefinicja kształtów, symboli, znaczenia figur. Małgorzata Markiewicz Małgorzata Markiewicz, II rok, Foto, „Utrata równowagi”, technika: grafit, format: 80 x 165 cm Kseniya Dubiashchuk, II rok, Scenografia „Symetria odbić i obrotów”, technika: grafika komputerowa, format: 85 x 120 cm Kseniya Dubiashchuk, II rok, Scenografia „Symetria odbić i obrotów”, technika: grafika komputerowa, format: 85 x 120 cm Kseniya Dubiashchuk, II rok, Scenografia „Symetria odbić i obrotów”, technika: grafika komputerowa, format: 85 x 120 cm Mateusz Hadaś, I rok, Foto „Szkic z kratą”, technika: marker, format: 70 x 100 cm Mateusz Urbaniak III rok, Wzornictwo, „Centrum postrzegania – symultaniczność”, technika: program komputerowy, format screenu: 50 x 50 cm. Patrząc na nieboskłon w bezchmurną noc, możemy dostrzec na nim trudną do policzenia liczbę ciał niebieskich. Część z gwiazd, których umieranie właśnie widzimy, w rzeczywistości nie istnieje już od milionów lat. Odległe przestrzenie, które obserwujemy z naszej ziemskiej perspektywy, są od nas oddalone o miliony, a niekiedy i miliardy lat świetlnych. Gdyby ustawić jednak drugiego obserwatora w którejś z sąsiednich galaktyk, widziałby on gwiazdy na innym etapie ich życia niż ziemski obserwator. Słońce, które widzimy każdego dnia, jest w rzeczywistości jego obrazem, do tego opóźnionym o 8 minut – tyle czasu zajęło światłu (emitowanemu przez naszą najbliższą gwiazdę) dotarcie do naszej siatkówki. Gdyby jakimś cudem Słońce nagle obumarło – dowiedzielibyśmy się o tym z takim właśnie opóźnieniem. Moja praca to animacja inspirowana rozmyślaniami nad czasoprzestrzenią. Jest próbą zwizualizowania rozróżnienia między obiektem (czerwona kula), a jego obrazami. Każdy z obrazów wskazuje prawidłowe w danym momencie położenie obiektu, żaden z nich nie jest przekłamany, jednak paradoksalnie różnią się one między sobą. Te rozróżnienia wynikają z odległości, a w konsekwencji są zależne od czasu pomiędzy miejscami prowadzenia obserwacji Mateusz Urbaniak Monika Słoma, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm Monika Słoma, III rok, Animacja, „Symetria odbić i obrotów”, technika: tusz, format: 50 x 70 cm Gabriela Walczak, I mgr, Wzornictwo, „Redukcja”, technika: fotografia, format: 70 x 70 cm Natasza Pawłowska, II rok, Projektowanie mebla „Moje centrum postrzegania”, technika: marker olejny, format: 70 x 100 cm Natasza Pawłowska, II rok, Projektowanie mebla „Moje centrum postrzegania”, technika: marker olejny, format: 70 x 100 cm Stworzenie chaosu wizualnego, w którym można znaleźć określone obrazy. 5 rysunków, które pokrywają się ze sobą – różne kolory każdej warstwy. Sceny z mojej codzienności. Wybór kolorów nie jest przypadkowy, dodatkowo powstała legenda kolorów. Kiedy się mocno przypatrzysz, znajdziesz najważniejsze miejsca ostatniego czasu, wychwycisz moje centrum postrzegania. Natasza Pawłowska Natasza Pawłowska, II rok, Projektowanie mebla, „Moje centrum postrzegania”, technika: grafika komputerowa, format: A3 Natasza Pawłowska, II rok, Projektowanie mebla, „Moje centrum postrzegania”, technika: grafika komputerowa, format: A3 Prace te są moimi interpretacjami martwych natur. Analizując zastane kompozycje starałam się stworzyć realizacje, które będą miały swój mój charakter i będą zaciekawiać odbiorcę. Chciałam, używając znanych mi programów graficznych przekształcić zastaną sytuację tak, by powstał syntetyczny obraz, momentami nie do rozpoznania. Z wszystkich powstałych prac stworzyłam gifa. Natasza Pawłowska Weronika Kamińska, I rok mgr, Scenografia „Utrata równowagi”, technika: marker, format: 10 x 600 cm Weronika Kamińska, I rok mgr, Scenografia „Szkic”, technika: tusz, format: 70 x 100 cm Weronika Kamińska, I rok mgr, Scenografia „Rytm”, technika: tusz, format: 70 x 70 cm Weronika Kamińska, I rok mgr, Scenografia „Symetria obrotów i odbić”, technika: grafika komputerowa, format: 100 x 70 cm Paulina Talewska, II rok, Wzornictwo, „Utrata równowagi”, technika: pastel, tusz, akryl, format: 100 x 210 cm Paulina Talewska, II rok, Wzornictwo, „Symultanizm i szybko i na raz”, technika: kolaż, format: 70 x 70 cm Paulina Talewska, II rok, Wzornictwo, „Symultanizm i szybko i na raz”, technika: kolaż, format: 70 x 70 cm „Symultanizm i szybko i na raz”. Idąc z kimś na spacer, zawsze słyszę „zwolnij”, ale chyba nie umiem. Mój tryb życia i myślenia pędzi w swoim tempie, myśli przenikają się, a wątki nigdy nie kończą. Codzienność jest nieprzewidywalna, nieregularna, nie zawsze dookreślona- jak owe kolażo-grafiki. Paulina Talewska