XVI Pracownia Rysunku
dr hab. Mikołaj Poliński prof UAP
dr Jarosław Szelest ad.
Rysunek przez swoją prostotę, bezpośredniość notacji łatwość zapisywania odczuć, emocji, jest bliski myśleniu, często stanowi pierwszy zarys koncepcji dzieła.
Właściwości te sprawiają, że łatwo przenika odmienne języki artystyczne, nie tylko stając się często podstawą prac malarskich, rzeźbiarskich, instalacyjnych, działań performance, wideo czy też projektowych – architektonicznych ale również może stanowić ważny element, filmu, muzyki, poezji czy teatru.
Podatność rysunku na przenikanie odmiennych domen artystycznych stanowi bardzo interesujący punkt wyjścia dla pracy pedagogicznej. Doświadczanie artystyczne na styku różnych autonomicznych języków sztuki może być doskonałą podstawą do dalszych indywidualnych poszukiwań twórczych studentów. Do rozwijania ich wyobraźni i budowania indywidualnego języka wypowiedzi artystycznej lub projektowej.
Maria Strzelecka / Intermedia / 2r / 1 st. Martyna Zelazny / Grafika / 2 r / stud. jednolite Okno Martyna Zelazny / Grafika / 2 r / stud. jednolite Rejestracje uplywu czasu Aleksandra Skorupka, Katarzyna Gozdziak / Malarstwo / 3 r / 1 st. Aleksandra Skorupka, Katarzyna Gozdziak / Malarstwo / 3 r / 1 st. Tadeusz Niziolek / Grafika / 2 r / stud. jednolite User Experience Zofia Laska / Animacja / 1 r / 1 st. Kolo fortuny Praca bazowana jest na zoetropie, urządzeniu wykorzystującym efekt stroboskopowy. Postać ludzka, wzorowana na moim wyglądzie, kroczy naprzódw 24 fazach. Najefektywniej urządzenie prezentuje się w zaciemnionym pomieszczeniu, przy oświetlaniu szybko migoczącym światłem; oko łączy wtedy poszczególne fazy w złudzenie ruchu. Całość zawiera w sobie łącznie 36 faz animacji oraz 24 zdjęcia prac z dwóch semestrów.