III Pracownia Rzeźby i Otoczenia – Studyjna
prof. dr hab. Wiesław Koronowski
Anika Naporowska, as. staż
Punktem wyjścia w naszej pracowni jest analiza studium z natury, która ma pomagać świadomemu konstruowaniu autonomicznej wypowiedzi artystycznej.
Konsekwencje decyzji o tworzeniu w oparciu o obserwację natury są zbliżone do następstw każdej decyzji dotyczącej metodycznej pracy twórczej. Chodzi o takie aspekty jak uwspólnianie pojęć, celowość używanych środków i świadomość ich zastosowania. Jednocześnie odwołujemy się tym samym w oczywisty sposób do bogatej wielowiekowej tradycji rzeźby europejskiej.
Jednym z ważniejszych aktów poznania są relacje przestrzenne, doznania przed-pojęciowe. Są one archetypem poznania i są niezbędne dla prawidłowego rozwoju. Rzeźbienie więc aktu czy portretu i tak zwane odtwarzanie rzeczywistości, nie jest wyrazem skostnienia formalnego, lecz umysłowym procesem znajdowania relacji przestrzennych, to swoiste strojenie instrumentu poznania, opowiadaniem nie tyle o modelu, ile o relacjach, jakie udaje się odszukać.Odtwarzanie wierne natury może być celem oczywiście samym w sobie, zależnym od obszaru poszukiwań twórczych, jaki zostaje wyznaczony, ponieważ nauczanie tworzenia sztuki jest niemożliwe.
Anna Myszkowiak, Samo sobie, żywica poliestrowa i lateks, 67x50x30 cm AnnaMyszkowiak, Bez tytułu, gips, 80x60x15 cm Urszula Blachnierek, Studium dłoni, glina, wys. ok. 30 cm Urszula Blachnierek, Lirycznie, gips, wys. 34 cm Urszula Blachnierek, Multiplikacje, gips, wys. ok.130 cm Urszula Blachnierek, Stabilność, wosk, wys. ok. 70 cm Urszula Blachnierek, Hiatus, gips, wys .ok. 24 cm Urszula Blachnierek, Hiatus, gips, wys .ok. 24 cm Urszula Blachnierek, Konrad, ceramika, wys. ok. 50 cm Maja Kisiel, F20 Maja Kisiel, Rozpad Maja Kisiel, Syndrom Julia Baranowska, Dwulicowość, .ok.30x25x35 cm Julia Baranowska, Ofiara drapieżna, ok.110x60x125 cm Joanna Urbańska, Menć Joanna Urbańska, Marchewa Ireneusz Pachliński, Studium portretowe bartosza, gips, 75 cm Ireneusz Pachliński, Studium portretowe bartosza, gips, 75 cm Michalina Jedwabna, CZŁOWIEK I MASZYNA, glina, 220×150 cm Olga Woźniak, Akt Stojący, 210×85 cm, glina Olga Woźniak, deformacja, 45×35 cm, glina Olga Woźniak, Studium portretowe – Ola, 45×30 cm, glina Olga Woźniak, Studium portretowe – Bartek, 55×35 cm, glina Olga Woźniak, Kotrapost, 190×75 cm, glina Maciej Kominowski,Głowa starca, glina, 36x28x30 cm Maciej Kominowski,Głowa starca, glina, 36x28x30 cm Maciej Kominowski, Grymas, glina, 45x30x35 cm Maciej Kominowski, Grymas, glina, 45x30x35 cm Jagoda Nowak, Chart, glina Wiktoria Dolczewska, Naczynie pierwotne, ceramika