III Pracownia Rzeźby i Otoczenia – Studyjna
prof. dr hab. Wiesław Koronowski
Anika Naporowska, as. staż
Punktem wyjścia w naszej pracowni jest analiza studium z natury, która ma pomagać świadomemu konstruowaniu autonomicznej wypowiedzi artystycznej.
Konsekwencje decyzji o tworzeniu w oparciu o obserwację natury są zbliżone do następstw każdej decyzji dotyczącej metodycznej pracy twórczej. Chodzi o takie aspekty jak uwspólnianie pojęć, celowość używanych środków i świadomość ich zastosowania. Jednocześnie odwołujemy się tym samym w oczywisty sposób do bogatej wielowiekowej tradycji rzeźby europejskiej.
Jednym z ważniejszych aktów poznania są relacje przestrzenne, doznania przed-pojęciowe. Są one archetypem poznania i są niezbędne dla prawidłowego rozwoju. Rzeźbienie więc aktu czy portretu i tak zwane odtwarzanie rzeczywistości, nie jest wyrazem skostnienia formalnego, lecz umysłowym procesem znajdowania relacji przestrzennych, to swoiste strojenie instrumentu poznania, opowiadaniem nie tyle o modelu, ile o relacjach, jakie udaje się odszukać.Odtwarzanie wierne natury może być celem oczywiście samym w sobie, zależnym od obszaru poszukiwań twórczych, jaki zostaje wyznaczony, ponieważ nauczanie tworzenia sztuki jest niemożliwe.

Anna Myszkowiak, Samo sobie, żywica poliestrowa i lateks, 67x50x30 cm 
AnnaMyszkowiak, Bez tytułu, gips, 80x60x15 cm 
Urszula Blachnierek, Studium dłoni, glina, wys. ok. 30 cm 
Urszula Blachnierek, Lirycznie, gips, wys. 34 cm 
Urszula Blachnierek, Multiplikacje, gips, wys. ok.130 cm 
Urszula Blachnierek, Stabilność, wosk, wys. ok. 70 cm 
Urszula Blachnierek, Hiatus, gips, wys .ok. 24 cm 
Urszula Blachnierek, Hiatus, gips, wys .ok. 24 cm 
Urszula Blachnierek, Konrad, ceramika, wys. ok. 50 cm 
Maja Kisiel, F20 
Maja Kisiel, Rozpad 
Maja Kisiel, Syndrom 
Julia Baranowska, Dwulicowość, .ok.30x25x35 cm 
Julia Baranowska, Ofiara drapieżna, ok.110x60x125 cm 
Joanna Urbańska, Menć 
Joanna Urbańska, Marchewa 
Ireneusz Pachliński, Studium portretowe bartosza, gips, 75 cm 
Ireneusz Pachliński, Studium portretowe bartosza, gips, 75 cm 
Michalina Jedwabna, CZŁOWIEK I MASZYNA, glina, 220×150 cm 
Olga Woźniak, Akt Stojący, 210×85 cm, glina 
Olga Woźniak, deformacja, 45×35 cm, glina 
Olga Woźniak, Studium portretowe – Ola, 45×30 cm, glina 
Olga Woźniak, Studium portretowe – Bartek, 55×35 cm, glina 
Olga Woźniak, Kotrapost, 190×75 cm, glina 
Maciej Kominowski,Głowa starca, glina, 36x28x30 cm 
Maciej Kominowski,Głowa starca, glina, 36x28x30 cm 
Maciej Kominowski, Grymas, glina, 45x30x35 cm 
Maciej Kominowski, Grymas, glina, 45x30x35 cm 
Jagoda Nowak, Chart, glina 
Wiktoria Dolczewska, Naczynie pierwotne, ceramika