Pracownia ma charakter otwarty i interdyscyplinarny.
Profil programu pracowni zorientowany jest na rozwijanie zamierzeń twórczych studenta, przez rzetelną analizę obserwację i interpretację natury. Studium jest rudymentem działań, bodźcem i istotnym aspektem realizowanych projektów, stymuluje świadomość i prowokuje do kreatywnych działań. Celem procesu dydaktycznego realizowanego w pracowni jest kształtowanie świadomości twórczej w relacji do aktualnych mediów, technologii i zjawisk w rzeźbie i działaniach przestrzennych z uwzględnieniem znaczenia pełnego procesu, od projektu do finalnej realizacji ze szczególnym naciskiem na etap projektowy. Profil opiera się na reinterpretacji klasycznej formy rzeźbiarskiej i nadaniu jej nowych kontekstów. Tworzenie form będących syntezą różnych dyscyplin i technik – rzeźby, rysunku, grafiki tradycyjnej, cyfrowej, fotografii, czy projekcji cyfrowej i integrowanie ich w autonomicznej przestrzeni, która staje się symbiotycznym, interdyscyplinarnym obrazem pełnej idei. Student poszerza wiedzę i umiejętności posługiwania się różnymi środkami wyrazu, przy zachowaniu właściwej dyscypliny warsztatowej. Taka forma działań jest
istotnym elementem programu pracowni i służy kształtowaniu otwartej i świadomej osobowości artystycznej, wytycza ścieżkę poszukiwań własnej tożsamości twórczej.