IX Pracownia Malarstwa

prof. Marek Haładuda

dr Agnieszka Sowisło – Przybył

Kształcenie studentów jest procesem, na który składa się: poznanie malarskiego warsztatu, nauka widzenia  problemów plastycznych, rozbudzanie wyobraźni, wrażliwości i stymulowanie rozwoju samodzielnego  myślenia. Jednym z elementów programu pracowni jest relacja wobec rzeczywistości jako zjawiska  obserwowalnego, spełniająca się w obszarach:

– analizy malarskiej postrzeganych form

– inspiracji wywołującej dalsze poszukiwania artystyczne

Nawiązanie do zjawisk fizycznych traktuję nie tylko jako przejaw propedeutyki malarstwa. Inspiracja formami  występującymi w bliższym, czy dalszym otoczeniu, może być obecna na każdym etapie studiów. Ten sam temat  może być podjęty przez każdego studenta. Kontynuację programu pracowni stanowi postrzeganie  rzeczywistości nie tylko w kontekście odniesień opartych na wrażeniach zmysłowych. Łączność z rzeczywistością  jako zbiorem pojęć z różnych form kulturowej aktywności pogłębia proces studiowania poprzez szukanie  znaczeń interesujących danego studenta. Wiąże się ten aspekt z nadrzędną częścią procesu dydaktycznego jaką  jest formułowanie indywidualnej postawy twórczej, budowanie artystycznej samodzielności.


Antonina Karczewska, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Przypadkiem – Tosie – włosie, technika  mieszana