IX Pracownia Malarstwa
prof. Marek Haładuda
dr Agnieszka Sowisło – Przybył
Kształcenie studentów jest procesem, na który składa się: poznanie malarskiego warsztatu, nauka widzenia problemów plastycznych, rozbudzanie wyobraźni, wrażliwości i stymulowanie rozwoju samodzielnego myślenia. Jednym z elementów programu pracowni jest relacja wobec rzeczywistości jako zjawiska obserwowalnego, spełniająca się w obszarach:
– analizy malarskiej postrzeganych form
– inspiracji wywołującej dalsze poszukiwania artystyczne
Nawiązanie do zjawisk fizycznych traktuję nie tylko jako przejaw propedeutyki malarstwa. Inspiracja formami występującymi w bliższym, czy dalszym otoczeniu, może być obecna na każdym etapie studiów. Ten sam temat może być podjęty przez każdego studenta. Kontynuację programu pracowni stanowi postrzeganie rzeczywistości nie tylko w kontekście odniesień opartych na wrażeniach zmysłowych. Łączność z rzeczywistością jako zbiorem pojęć z różnych form kulturowej aktywności pogłębia proces studiowania poprzez szukanie znaczeń interesujących danego studenta. Wiąże się ten aspekt z nadrzędną częścią procesu dydaktycznego jaką jest formułowanie indywidualnej postawy twórczej, budowanie artystycznej samodzielności.
Antonina Karczewska, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Przypadkiem – Tosie – włosie, technika mieszana
Dominika Jaśkowiak, Wydział Malarstwa i Rysunku, II rok, Dwa krzesła, 100×80 cm, olej na płótnie Dominika Jaśkowiak, Wydział Malarstwa i Rysunku, II rok, Góry, 150×70 cm, olej na płótnie Dominika Jaśkowiak, Wydział Malarstwa i Rysunku, II rok, Światło, 100×70, olej na płótnie Katarzyna Chiżyńska, Wydział Animacji i Intermediów, I rok, Model – Pies, pastel na papierze Katarzyna Chiżyńska, Wydział Animacji i Intermediów, I rok, Przestrzeń, olej na płótnie Katarzyna Pacholec, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Piony-poziomy, akryl i pastel na tekturze Katarzyna Pacholec, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Kontrast i materia, 120x100cm, olej na płótnie Katarzyna Pacholec, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Model we wnętrzu, 160x120cm, olej na płótnie Katarzyna Pacholec, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Punkt, linia i płaszczyzna 100×50 cm, olej na płótnie Kinga Krasucka, Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej, I rok, Kompozycja, 80 x 60 cm, olej na płótnie Maciej Kozłowski, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Światło, akryl na płótnie Maria Gryczewska, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Kompozycja, olej na płótnie Maria Gryczewska, Wydział Edukacji Artystycznej, I rok, Przypadkiem, technika mieszana Michalina Urbaczka, Wydział Malarstwa i Rysunku, I rok, II stopień, Manekiny,50×70 cm, olej na płótnie Michalina Urbaczka, Wydział Malarstwa i Rysunku, I rok, II stopień, Portret, 80×80 cm, olej na płótnie Michalina Urbaczka, Wydział Malarstwa i Rysunku, I rok, II stopień, Sylwia, 100x80cm, olej na płótnie Weronika Gawrych, Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej, I rok, Analiza detalu, 40 x 30 cm, akryl na płótnie Wiktoria Nowak, Wydział Malarstwa i Rysunku, I rok, II stopień, 100×80 cm, olej na płótnie Wiktoria Wójcik, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Analiza detalu, 25 x 30 cm, olej na płótnie Zofia Krzyżanowska, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Analiza detalu, olej na płótnie Zofia Krzyżanowska, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Autoportret, 70 x 50 cm, olej na płótnie Zofia Krzyżanowska, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Przestrzeń, 40 x 30 cm, olej na płótnie Zofia Krzyżanowska, Wydział Architektury Wnętrz i Scenografii, I rok, Temat własny – Dźwięk, 40 x 120 cm, olej na płótnie