Rysunek Architektoniczny Odręczny
dr Piotr Barłóg, ad.
Przedmiot dla I roku I stopnia kierunku Architektura Wnętrz (1 semestr)
Celem prowadzonego przedmiotu jest:
― Zwrócenie uwagi na potrzebę szkicowania i jego doskonalenia jako elementu powstawania (jak również prezentacji) koncepcji,
― Zwrócenie uwagi na element kreowania indywidualnego wizerunku artystyczno-projektowego jako świadomego rezultatu poszukiwań plastycznych,
― Trening widzenia i rysowania przestrzennego (zarówno z obserwacji, jak i z wyobraźni),
― Odnajdywanie silnych i słabych stron własnych umiejętności warsztatowych oraz świadomy dobór ulubionych narzędzi,
― Poszukiwanie relacji między konstrukcją, rejestracją, interpretacją, świadomością oddziaływania graficznego kompozycji,
― Pogłębianie refleksji nad złożonością przestrzeni i problematyką jej kształtowania. Premiowana jest inicjatywa i odwaga w eksperymencie rysunkowym.
Temat: Szkicownik projektanta.
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru szkiców – efektem obserwacji przestrzeni schodów i jej rysunkowych rejestracji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/01bartkowiakjulia.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest rysunkiem schodów, wykonanym na podstawie uprzednich szkiców, obserwacji przestrzeni schodów i jej rysunkowych rejestracji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/02grzywaczmaria-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest szkicem przestrzeni wnętrza wagonu kolejowego, będącym efektem ćwiczeń z zakresu szybkiej rejestracji przestrzeni w notatniku projektanta.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/03grzywaczmaria.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest szkicem przestrzeni wnętrza wagonu kolejowego, będącym efektem ćwiczeń z zakresu szybkiej rejestracji przestrzeni w notatniku projektanta.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/04grzywaczmaria.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru szkiców – efektem obserwacji przestrzeni wnętrza i zewnętrza – jej rysunkowych rejestracji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/05grzywaczmaria.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru szkiców – efektem obserwacji przestrzeni wnętrza i zewnętrza – jej rysunkowych rejestracji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/06kostuchkamila.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru rysunków – efektem abstrahowania przestrzeni wnętrz i konstruowania ich nowych, nieoczywistych kontynuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/06kuchowiczkatarzyna.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru rysunków – efektem abstrahowania przestrzeni wnętrz i konstruowania ich nowych, nieoczywistych kontynuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/07kuchowiczkatarzyna.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/08lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/09lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/10lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/11lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/12lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/13lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/14lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), będącego efektem tematu semestralnego: Notatnik projektanta, szkicową rejestracją architektury, wnętrz, pejzażu i innych przestrzeni oraz sytuacji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/15lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), składającą się z odrębnych, wykonywanych w trakcie semestru szkiców – efektem obserwacji przestrzeni wnętrza łazienki – jej rysunkowych rejestracji.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/16lukucnawojka.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest rysunkiem drabiny strychowej (fragmentem większego cyklu), wykonanym na podstawie uprzednich szkiców, obserwacji konstrukcji, sposobu i procesu jej składania z uwzględnieniem ideograficznego zapisu elementów ruchomych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/17pardaweronika.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest rysunkiem drabiny strychowej (fragmentem większego cyklu), wykonanym na podstawie uprzednich szkiców, obserwacji konstrukcji, sposobu i procesu jej składania z uwzględnieniem ideograficznego zapisu elementów ruchomych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/18pecelerowiczmarta-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest rysunkiem drabiny strychowej (fragmentem większego cyklu), wykonanym na podstawie uprzednich szkiców, obserwacji konstrukcji, sposobu i procesu jej składania z uwzględnieniem ideograficznego zapisu elementów ruchomych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/19pecelerowiczmarta-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest rysunkiem drabiny strychowej (fragmentem większego cyklu), wykonanym na podstawie uprzednich szkiców, obserwacji konstrukcji, sposobu i procesu jej składania z uwzględnieniem ideograficznego zapisu elementów ruchomych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/20pecelerowiczmarta-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest plastycznym przedstawieniem rzutowania czajnika, ćwiczeniem manualnej rejestracji obiektu, jako szkicu i równocześnie kompozycji docelowej.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/21pecelerowiczmarta-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest plastycznym przedstawieniem rzutowania czajnika, ćwiczeniem manualnej rejestracji obiektu, jako szkicu i równocześnie kompozycji docelowej.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/22wujeckinga-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), wykonaną na podstawie uprzednich rysunków, tworzącą nowe, nieoczekiwane zestawienia przestrzenne. Jest to przykład twórczego wykorzystania medium komputerowego w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, rezultat pełnego procesu dydaktycznego, prowadzącego od szybkich szkiców, poprzez kompozycje wtórne, aż do docelowej pracy jako wyniku połączenia mediów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/23wujeckinga.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), wykonaną na podstawie uprzednich rysunków, tworzącą nowe, nieoczekiwane zestawienia przestrzenne. Jest to przykład twórczego wykorzystania medium komputerowego w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, rezultat pełnego procesu dydaktycznego, prowadzącego od szybkich szkiców, poprzez kompozycje wtórne, aż do docelowej pracy jako wyniku połączenia mediów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/24wujeckinga.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), wykonaną na podstawie uprzednich rysunków, tworzącą nowe, nieoczekiwane zestawienia przestrzenne. Jest to przykład twórczego wykorzystania medium komputerowego w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, rezultat pełnego procesu dydaktycznego, prowadzącego od szybkich szkiców, poprzez kompozycje wtórne, aż do docelowej pracy jako wyniku połączenia mediów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/25wujeckinga.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), wykonaną na podstawie uprzednich rysunków, tworzącą nowe, nieoczekiwane zestawienia przestrzenne. Jest to przykład twórczego wykorzystania medium komputerowego w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, rezultat pełnego procesu dydaktycznego, prowadzącego od szybkich szkiców, poprzez kompozycje wtórne, aż do docelowej pracy jako wyniku połączenia mediów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/26wujeckinga-scaled.jpg)
![Opis alternatywny:Praca jest kompozycją docelową (fragmentem większego cyklu), wykonaną na podstawie uprzednich rysunków, tworzącą nowe, nieoczekiwane zestawienia przestrzenne. Jest to przykład twórczego wykorzystania medium komputerowego w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, rezultat pełnego procesu dydaktycznego, prowadzącego od szybkich szkiców, poprzez kompozycje wtórne, aż do docelowej pracy jako wyniku połączenia mediów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/27wujeckinga.jpg)