Pracownia Warsztatów Kreatywnych i Interakcji Artystycznych
dr Agata Ciesielska-Shovkun ad. UAP
mgr Magdalena Polakowska
Pracownia Warsztatów Kreatywnych i Interakcji Artystycznych funkcjonuje od roku 2022.
Głównymi obszarami zainteresowań w roku 2022/23 były działania, skupiające się na współtworzeniu warsztatów oraz projektów artystycznych, które poruszały problemy współczesnego świata. Osoby studiujące badały m.in: zagadnienia z zakresu równego traktowania, samoakceptacji, zachowań patronizujących czy stereotypów. Ważnym aspektem działań była interakcja – wzajemne oddziaływanie na siebie działań artystycznych i ich odbiorcy. Osoby studiujące za pomocą odpowiednich narzędzi artystycznych podejmowali dialog z uczestnikami projektów zarówno podczas prac indywidualnych jak i wspólnych warsztatów artystyczno-społecznych.
Pracownia w roku 2022/2023 współpracowała: Państwowym Liceum Plastycznym im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu, Państwowym Liceum Plastycznym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Fundacją Niewykluczaj mnie, Fundacją Fiona, marką odzieżową VINCI, Galerią Jak, oraz Ośrodkiem Kuratorskim nr 3 w Poznaniu.

Idea:Cytując słowa wielkiego polskiego aktora:
Nie lubię słowa tolerancja bo zakłada one tolerujący jest powyżej tolerowanego, jest wart więcej niż tolerowany więc robi mu łaskę, uprzejmości i go tolerują. Nie jestem też do końca przekonany do słowa akceptacja , bo zakłada że akceptuje cię pomimo jest z tobą coś nie tak. Lubię słowo współistnienie…
Andrzej Sewryn , fragment wywiadu dla K MAG
Osoby studiujące realizowały koncepcje w dowolnej technice – tradycyjnej lub cyfrowej, serie małych Art Maili. Zadanie miało na celu wyrazić za pomocą sztuki pocztówki – afirmacje ciała, różnorodności i bycia sobą. Misją projektu JESTEM jest zarówno wzmocnienie pozytywnego odbioru samego siebie jak również dobre przesłanie dla każdego.
Przykładowe prace Julia Stachowska, Każda figura jest piękna,2022, Hanna Muszyńska There are many looks to being nonbinary, 2022Katarzyna Kwiatkowska, Im more then my thoughts,2022, Karolina Paczewska, To normalne, 2022, Ewa Kralewska, You be born to be real not perfect, 2022

Idea:Warsztaty, były przeprowadzona z myślą o przyszłych działaniach artystycznych osób studiujących. Podczas spotkania rozważałyśmy różnie problemy społeczne. Rezultatem warsztatów było stworzyć hasło i opracować plakat odpowiadającego na wybrane zagadnienie. Przykładowymi tematami było: Syndrom FOMO, Fake Newsy, Emigracja czy Patodyweloperka. Ważnym elementem projektu było umiejscowienie powstałych kompozycji w przestrzeni poza uczelnianej, tak aby nawiązać bezpośredni dialog z odbiorcą.
Udział w projekcie brały osoby z I roku studiów licencjackich WEAiK.
Anna Kulik, Emintegracja,2022, Yaryna Surmińska, Money is not a reason, 2022
Money is not a reason

MENstruacja, Ewa Kralewska, 2022, WEAiK, Fragment kampanii Feak News, Julia Stachowska, 2022, I rok studiów licencjackich, WEAiK

Idea:Warsztaty były przeprowadzona z myślą o przyszłych działaniach artystycznych osób studiujących z Fundacją Fiona. Organizacja głośno mówi o niezgodzie na wykluczenie, będące konsekwencją stereotypów i niewiedzy oraz zaniechań w przestrzeni wsparcia osób w spektrum autyzmu. Poprzez działania projektowe staramy się odnajdywać i eksponować potencjał osób w spektrum autyzmu, wspierać ich w rozwijaniu pasji, a także sprzyjać nabywaniu nowych kompetencji. Podczas projektu badawczo-artystycznego powstało 7 wspólnych realizacji. Udział w projekcie brały osoby studiujące I roku lic WEAi K i wychowankowie fundacji Fiona.

Przykładowe prace osób studiujących z I roku studiów licencjackich, WEAiK, Amelia Olejniczak, Ikona, 2022, Monika Sobczak, Ikona, 2022, Aleksandra Suproń, Tata, 2022

Część warsztatu kreacyjnego nosiła tytuł STUDIUM KOLORU. Osoby uczestniczące miały za zadanie stworzyć wspomniane studium koloru przewrotnie – jedynie za pomogą czerni i bieli. Do dyspozycji były czarne i białe kartki, a także pisaki, farby, ukulele. w czerni i bieli. Na koniec nastąpiła prezentacja wraz z omówieniem stworzonych przez siebie projektów.


Materiały z warsztatów Obiekt stereotypów















Materiały z projektu Pink Tak Project





