∧
Pracownia Fotografii Eksperymentalnej
dr hab Sławomir Decyk,
as. Klara Woźniak
Gdybanie co by było, gdyby zaistniały określone warunki jest istotą prób odpowiedzi na pytania, na które zwykle nie mamy odpowiedzi, ponieważ zdarza się, że pytania te pochodzą z „innego” świata.
Pewne założenia, hipotezy są niezbędne do zbadania tego co na zewnątrz, tego co mogę zaobserwować na fotografii. Współczesne obrazy to artefakty multisensoryczne, wielozmysłowe, za którymi nie nadążają najnowsze technologie. Wyznaczanie nowych dróg i rozwiązań wymaga zindywidualizowanego spojrzenia.
bez tytułu
obiekty, technika własna
Formy przejściowe
obiekty, fotografie
Włożenie fotografii dowodowej do portfela jest pewnego rodzaju aktem ludzkiej sentymentalności. Portfel zmienia tym samym swoją nadrzędną funkcję, nie jest już jedynie miejscem przechowywania pieniędzy oraz najważniejszych dokumentów, ale staje się odbiciem ludzkiej uczuciowości. Wskazuje na, wspólną dla nas wszystkich, potrzebę posiadania przy sobie kogoś bliskiego. Zanikających śladów takiego zwyczaju, możemy szukać głównie wśród osób starszych. Portfele z czasem stały się coraz mniejsze, zostało w nich tylko miejsce na niezbędne karty. Ich producenci odchodzą od „zbędnych i zajmujących miejsce” elementów.
Chodzenie w kółko
fotografie, wydruk cyfrowy, aparat fotograficzny
Za pomocą obiektywu własnej konstrukcji udało mi się stworzyć zdjęcia, w których ważne
elementy obrazu przeniosły się ze środka kadru na obszar poza zdjęciem. Dzięki temu
uchwyciłem chodzenie postaci w taki sposób, że każde kolejne zdjęcie jest kontynuacją
poprzedniego. Powstały zapis drogi nie ma początku ani końca.
Wyznanie
obiekt, wideo
Remont elewacji kamienicy, w której mieszkam uświadomił mi jak płynna jest granica między, tym co publiczne i prywatne. Balkon, będący dotychczas azylem stał się miejscem prac; między moim pokojem a ekipą remontową jest zaledwie okno.
Obiekt powstał z materiałów znalezionych na balkonie.
Projekcja wideo przedstawia odczyt wpisu z notesu, w którym zapisuje prywatne refleksje.
Inspiracją dla pracy był uliczny wywiad z Michelem Houellebecqiem.
link:
https://youtu.be/CxjgmqC_Y-w
Życie jest łatwe z zamkniętymi oczami
kolaż fotograficzny na oknie, 57x75cm
Kolaż fotograficzny inspirowany doświadczeniami z dzieciństwa, fascynacją zniekształcania rzeczywistości przez pryzmat dziecięcej wyobraźni.
Korzystam z nieograniczonych możliwości interpretowania otaczających mnie sytuacji, aby powrócić do świata wyobraźni sprzed lat.
Wykorzystanie fotografii w nowym kontekście umożliwia zestawić ze sobą świat rzeczywisty z fantastycznym.
Asamblaż, 81,5 x 45 cm
Powrót do wyobraźni z czasów dzieciństwa, skłonnej do destrukcji i tworzenia bez barier. Wrażliwość dziecinnej interpretacji rzeczywistości i kreowania otoczenia często tracimy podczas dorastania.
Forma przestrzenna jest szafką na której postawione są zabawki które z osobistych doświadczeń z dzieciństwa miały możliwości „ożywiania”.
Odbicie zachowane na powierzchni lustra jest próbą przywrócenia wspomnień z młodszych lat.
Another year of crying in the bathtub
Instalacja: umywalka, obraz na desce, folia, fotografie
Kilka lat temu, malując pierwszy autoportret w łazience, nie wiedziałam, że na zawsze zleję się z tym miejscem. Teraz, kiedy wracam do rodzinnego domu, z łazienkowego lustra zawsze patrzy na mnie echo tej cyklicznie portretowanej osoby. Tej, która zmywa z siebie smutki i liczy, że znikną wraz z wodą w odpływie.
26.02.2023 – 20.03.2023
diptych, photographs 29,7×42 cm
This project is initiated by the encounter and collection of photos. Two totally different locations, dates, days, and times. But the same encounter – two photos with a dachshund. Each of the images was in a photographic album, from the 50’s-70’s, where there were a lot of memories belonging to different families. This encounter shows how both photos fit perfectly into the context of each album – families, places, times. In fact, these photos do not belong to any of the following albums. They belong to an unknown place and time. The artist’s task consists of creating the original space for these two images
Mgła
kolaż
Kolaż stworzony z fragmentów dziecinnych zdjęć, zdjęcia mojej sylwetki oraz rysunku. Praca zrobiona na podstawie przemyśleń o dojrzewaniu. Przeglądając fotografię z dzieciństwa zastanawiam się, czy spełniam swoje stare oczekiwania, czy staję się tą kim chciałam być, czy podążam w dobrą stronę, czy w jakimś momencie może zgubiłam cel podróży życiowej. Wpatruję się w oczy na starych zdjęciach, ale nie mogę przypomnieć nic o swoich marzeniach.
Jeszcze raz
wideo, HD, 5:22
Poczucie niepewności staje się rutyną. Obecność czasu, którego niekiedy jest nadmiar a chwilami brakuje, lecz zawsze znajdzie się moment, aby upewnić się, sprawdzić…
Praca wideo przedstawia w jaki sposób w takich momentach postrzegam czas i dlaczego czuję obsesyjną potrzebę sprawdzania wszystkiego jeszcze raz.
link do wideo : https://youtu.be/HM59ibvGVvE
Jakbym musiał umrzeć to jakbym chciał umrzeć
Animacja 3D, Full HD, 10:45
Link: https://youtu.be/8uZOXCD5KDg
adhdhdhdhddhdhdhdhdhdhddhdhdhdh
instalacja
Moje otoczenie zwracało mi notorycznie uwagę na schematyczne powtarzanie przeze mnie pewnych błędów: na roztrzepanie, uciekanie myślami czy nagłe zrywy energii a następnie wpadanie w pewnego rodzaju epileptyczne zawieszenie. Nie przeszkadzało mi to do pewnego czasu, ale ciągłe zwracanie mi uwagi mocno utwierdziło mnie w tym, że jestem tym po prostu bardzo zmęczona.
Projekt składa się z dwóch obiektów: pierwszy z nich to góra uformowana z papierowych kamieni, które są odzwierciedleniem niedokończonych czy niezałatwionych, nawarstwiających się spraw. Z jednej strony jest to pewien masyw, z drugiej natomiast przy chociażby przejściu obok zaczyna poruszać się/pracować i zdradza swoją lekkość, co jest odzwierciedleniem mojego podejścia do podejmowanych działań.
Drugi obiekt to 5 ryz wydruków, z którego każdy kolejny wydruk jest kolejną klatką stawianych kroków. Jest to więc sekwencja zdjęć między którymi utknął kamień. To odniesienie do uwierającego kamienia w bucie, nie jest on jednak na tyle duży, żeby się go pozbyć, ale też nie na tyle mały żeby kompletnie nie uwierał.
Kolor ciała
Fotografia, obiekt fotograficzny
Kolor ciała to projekt w trakcie realizacji. Jest on efektem tragicznego wydarzenia, które miało miejsce nad wodą, podczas wakacji. Główne jego elementy to stworzone obiekty mające świadczyć o fatum losu oraz niebezpieczeństwie jakim jest woda.