∧
Pracownia Transformacji Obrazu
prof. Konrad Kuzyszyn
Mateusz Sadowski, ad.
IG: @pracowniatransformacjiobrazu
Post-fotograficzna interpretacja otwartego listu który eksploruje queerowy żal i pragnienie zemsty. Autorska odpowiedź na brak żałoby za queerowe życia w przeszłości i przede wszystkim w teraźniejszości.
Opis wideo:
Wideo złożone z barwnych, na poły abstrakcyjnych obrazów, zmieniających się w szybkim tempie, na tle tekstu, wyświetlanego na froncie. Obrazy funkcjonują w pętli.
W serii autoportretów „Znajome twarze” ukazuję postaci znane z polskich ulic. Opierając się na konwencji wykorzystania własnego ciała jako medium do krytyki i parodii kultury masowej, uwidaczniam wpływ tych zjawisk na status tych postaci. Poprzez stosowanie autoportretów, podkreślam swój związek ze zjawiskami poruszonymi w mojej pracy.
Kiedy wybuchła wojna, codziennie oglądałam ogromną liczbę zdjęć z Ukrainy. Niesamowicie zraniły mnie zdjęcia, na których było widać rozrzucone rzeczy osobiste ludzi, zwłaszcza ubrania. Były to zdjęcia zrobione wokół zbombardowanych domów lub dworców kolejowych, z których wyjeżdżali uchodźcy i nie zawsze mogli wejść do pociągu ze swoimi walizkami i musieli zostawić część po prostu na peronie. Te rzeczy leżały w błocie – rajstopy dziecięce, buty, majtki damskie i tak dalej… Do tej pracy wybrałam białą bieliznę jako rzecz najbliższą ciału i symbolizującą bezbronność, a biały kolor symbolizuje niewinność. Ludzie, którzy zginęli lub uciekli przed rosyjską agresją, są bezbronni i niewinni. Najgorszą rzeczą w wojnie jest utrata życia i utrata domu. Dlatego dla kontrastu wybrałam dokumentalne zdjęcia zniszczonych domów i pole z rosyjskimi rakietami wojskowymi (które przyleciały na Ukrainę, ale nie eksplodowały), które są przechowywane w jednym miejscu jako dowód rosyjskiej agresji.
Projekt będący namysłem nad medium fotografii. Odnajdując w codziennym życiu pewne obrazy, ślady, przekształcałem je z użyciem obrazu fotograficznego.
Opis wideo:
Wideo przedstawia animowaną formę w szarej plasteliny, przyjmującą abstrakcyjne, organiczne kształty.
Wideo przedstawia dwa obrazy, jeden na drugim. Wideo w pierwszym planie dokumentuje autorkę w studiu, śpiewającą przed fotografującym ją aparatem. Wideo w tle przedstawia animację składającą się z fotografii, które wykonał aparat.
Opis wideo:
Na poły abstrakcyjna animacja 3D przedstawiająca biegnącą postać, oraz wyrastające z niej włosowate motywy, tworząca dynamiczny, monochromatyczny obraz operujący estetyką błędu.
Opis wideo:
Wideo przedstawiające motywy ciemnych zapadlisk i powierzchni przypominających pustynne płaskowyże, ukazanych z lotu ptaka. Powyższe przeplatają się z ujęciami rozpływających się czarnych czarnych obiektów i substancji, przywodzących na myśl plastik, ropę, lub toksyczne odpady.