∧
Pracownia Transformacji Obrazu
prof. Konrad Kuzyszyn
Mateusz Sadowski, ad.
IG: @pracowniatransformacjiobrazu
![Grafika/fotografia składająca się z warstw o postrzępionych krawędziach, ustawionych jedna na drugiej, od największej w tyle, do najmniejszej z przodu. Abstrakcyjny obraz utrzymany w gradacjach szarości, za wyjątkiem motywu przypominającego dziurkę od klucza, na frontowej warstwie obrazu.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/01milanciszewski1-1-scaled.jpg)
![Grafika/fotografia składająca się z warstw o postrzępionych krawędziach, ustawionych jedna na drugiej, od największej w tyle, do najmniejszej z przodu. Abstrakcyjny obraz utrzymany w gradacjach szarości, za wyjątkiem motywu przypominającego dziurkę od klucza, na frontowej warstwie obrazu.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/02milanciszewski2-1.jpg)
![Grafika/fotografia składająca się z warstw o postrzępionych krawędziach, ustawionych jedna na drugiej, od największej w tyle, do najmniejszej z przodu. Abstrakcyjny obraz utrzymany w gradacjach szarości, za wyjątkiem motywu przypominającego dziurkę od klucza, na frontowej warstwie obrazu.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/03milanciszewski3-1.jpg)
![Bartosz MilkaFotografie: dłoni, stopy oraz portret mężczyzny, utrzymane w konwencji niskiej jakości: nieostre, zniekształcone, o niskim kontraście, płowej kolorystyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/04bartoszmilka1-1.jpeg)
![Bartosz MilkaFotografie: dłoni, stopy oraz portret mężczyzny, utrzymane w konwencji niskiej jakości: nieostre, zniekształcone, o niskim kontraście, płowej kolorystyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/05bartoszmilka2-1.jpeg)
![Bartosz MilkaFotografie: dłoni, stopy oraz portret mężczyzny, utrzymane w konwencji niskiej jakości: nieostre, zniekształcone, o niskim kontraście, płowej kolorystyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/06bartoszmilka3-1.jpeg)
![Kolaże cyfrowe, w których fotografie dłoni, stóp i innych, owłosionych powierzchni ciała, przenikają się z barwnymi, abstrakcyjnymi motywami rysunkowymi.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/08mateuszhadas1-1-scaled.jpg)
![Kolaże cyfrowe, w których fotografie dłoni, stóp i innych, owłosionych powierzchni ciała, przenikają się z barwnymi, abstrakcyjnymi motywami rysunkowymi.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/09mateuszhadas2-1-scaled.jpg)
![Kolaże cyfrowe, w których fotografie dłoni, stóp i innych, owłosionych powierzchni ciała, przenikają się z barwnymi, abstrakcyjnymi motywami rysunkowymi.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/10mateuszhadas3-1-scaled.jpg)
Post-fotograficzna interpretacja otwartego listu który eksploruje queerowy żal i pragnienie zemsty. Autorska odpowiedź na brak żałoby za queerowe życia w przeszłości i przede wszystkim w teraźniejszości.
Opis wideo:
Wideo złożone z barwnych, na poły abstrakcyjnych obrazów, zmieniających się w szybkim tempie, na tle tekstu, wyświetlanego na froncie. Obrazy funkcjonują w pętli.
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/11hadas_mateusz_U1F6B1_01-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/12hadas_mateusz_U1F6B1_02-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/13hadas_mateusz_U1F6B1_03-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/14hadas_mateusz_U1F6B1_04-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/15hadas_mateusz_U1F6B1_05-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/16hadas_mateusz_U1F6B1_06-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/17hadas_mateusz_U1F6B1_07-1.jpg)
![Cykl fotografii/montaży cyfrowych, w których przenikają się motywy wzięte z otoczenia, takie jak: żarówka, rama obrazu, części ciała. Każdy obraz zawiera odmienny rodzaj przetworzenia cyfrowego, obejmującego efekty takie jak: klonowanie motywów, nakładanie warstw obrazu, fotomontaż, obraz negatywowy, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/18hadas_mateusz_U1F6B1_08-1.jpg)
![Dyptyk składający się z dwóch fotografii maski ułożonej ze złotych płatków. W pierwszym zdjęciu maska funkcjonuje na czarnym tle, w drugim – na twarzy autorki.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/19nikolaparka1-1-scaled.jpg)
![Dyptyk składający się z dwóch fotografii maski ułożonej ze złotych płatków. W pierwszym zdjęciu maska funkcjonuje na czarnym tle, w drugim – na twarzy autorki.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/20nikolaparka2-1-scaled.jpg)
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/21Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_1-1-scaled.jpg)
W serii autoportretów „Znajome twarze” ukazuję postaci znane z polskich ulic. Opierając się na konwencji wykorzystania własnego ciała jako medium do krytyki i parodii kultury masowej, uwidaczniam wpływ tych zjawisk na status tych postaci. Poprzez stosowanie autoportretów, podkreślam swój związek ze zjawiskami poruszonymi w mojej pracy.
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/22Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_2-1-scaled.jpg)
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/23Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_3-1-scaled.jpg)
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/24Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_4-1-scaled.jpg)
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/25Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_5-1-scaled.jpg)
![Cykl fotografii portretowych utrzymanych w konwencji dokumentalnej, uzyskanych za pomocą charakteryzacji na planie, oraz manipulacji cyfrowych. Każda fotografia przedstawia autora projektu, ale w innym wydaniu, jako: pobitego mężczyznę, kobietę w stroju sprzątaczki, starszą panią, młodą dziewczynę, itp., operując stereotypowymi konwencjami strojów i gestów.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/26Damian_Ksiazek_Znajome_twarze_6-1-scaled.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/27Damian_Ksiazek1-1.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/28Damian_Ksiazek2-1.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/29Damian_Ksiazek3-1.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/30Damian_Ksiazek4-1.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/31Damian_Ksiazek5-1.jpg)
![Cykl obrazów w konwencji medycznych fotografii rentgenowych, przedstawiających humanoidalne motywy o patologicznie zniekształconych głowach, czaszkach, zębach, kościach, itp.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/32Damian_Ksiazek6-1.jpg)
![Cykl czterech fotografii, dokumentaujących obiekty sfotografowane na białym tle. Obiekty to białe ubrania z naświetlonymi nań, czarno-białymi obrazami przedstawiającymi niewyraźnie: ruiny budynków, łuski pocisków rakietowych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/33mariagribina1-1.jpg)
Kiedy wybuchła wojna, codziennie oglądałam ogromną liczbę zdjęć z Ukrainy. Niesamowicie zraniły mnie zdjęcia, na których było widać rozrzucone rzeczy osobiste ludzi, zwłaszcza ubrania. Były to zdjęcia zrobione wokół zbombardowanych domów lub dworców kolejowych, z których wyjeżdżali uchodźcy i nie zawsze mogli wejść do pociągu ze swoimi walizkami i musieli zostawić część po prostu na peronie. Te rzeczy leżały w błocie – rajstopy dziecięce, buty, majtki damskie i tak dalej… Do tej pracy wybrałam białą bieliznę jako rzecz najbliższą ciału i symbolizującą bezbronność, a biały kolor symbolizuje niewinność. Ludzie, którzy zginęli lub uciekli przed rosyjską agresją, są bezbronni i niewinni. Najgorszą rzeczą w wojnie jest utrata życia i utrata domu. Dlatego dla kontrastu wybrałam dokumentalne zdjęcia zniszczonych domów i pole z rosyjskimi rakietami wojskowymi (które przyleciały na Ukrainę, ale nie eksplodowały), które są przechowywane w jednym miejscu jako dowód rosyjskiej agresji.
![Cykl czterech fotografii, dokumentaujących obiekty sfotografowane na białym tle. Obiekty to białe ubrania z naświetlonymi nań, czarno-białymi obrazami przedstawiającymi niewyraźnie: ruiny budynków, łuski pocisków rakietowych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/34mariagribina2-1.jpg)
![Cykl czterech fotografii, dokumentaujących obiekty sfotografowane na białym tle. Obiekty to białe ubrania z naświetlonymi nań, czarno-białymi obrazami przedstawiającymi niewyraźnie: ruiny budynków, łuski pocisków rakietowych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/35mariagribina3-1.jpg)
![Cykl czterech fotografii, dokumentaujących obiekty sfotografowane na białym tle. Obiekty to białe ubrania z naświetlonymi nań, czarno-białymi obrazami przedstawiającymi niewyraźnie: ruiny budynków, łuski pocisków rakietowych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/36mariagribina4-1.jpg)
![Cykl obrazów przedstawiających niewyraźny fotograficzny motyw postaci kobiecej. Na postać, w kolejnych obrazach naniesione są barwne gesty malarskie, oraz podłużne kształty pozbawione barw, utrzymane w oszczędnej stylistyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/37hubertkrawczyk1-1.jpg)
![Cykl obrazów przedstawiających niewyraźny fotograficzny motyw postaci kobiecej. Na postać, w kolejnych obrazach naniesione są barwne gesty malarskie, oraz podłużne kształty pozbawione barw, utrzymane w oszczędnej stylistyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/38hubertkrawczyk2-1.jpg)
![Cykl obrazów przedstawiających niewyraźny fotograficzny motyw postaci kobiecej. Na postać, w kolejnych obrazach naniesione są barwne gesty malarskie, oraz podłużne kształty pozbawione barw, utrzymane w oszczędnej stylistyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/39hubertkrawczyk3-1.jpg)
![Cykl obrazów przedstawiających niewyraźny fotograficzny motyw postaci kobiecej. Na postać, w kolejnych obrazach naniesione są barwne gesty malarskie, oraz podłużne kształty pozbawione barw, utrzymane w oszczędnej stylistyce.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/40hubertkrawczyk4-1.jpg)
![Fotodokumentacja dwóch instalacji przestrzennych, w których spotykają się motywy przefotografowane i wydrukowane przez autora, z materiami tj. ściana z karton gipsu, płyta OSB. Motywy przedstawiają dziurę w ścianie oraz plakat zdarty z płyty OSB.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/41bartlomiej-puch1-1.jpeg)
Projekt będący namysłem nad medium fotografii. Odnajdując w codziennym życiu pewne obrazy, ślady, przekształcałem je z użyciem obrazu fotograficznego.
![Fotodokumentacja dwóch instalacji przestrzennych, w których spotykają się motywy przefotografowane i wydrukowane przez autora, z materiami tj. ściana z karton gipsu, płyta OSB. Motywy przedstawiają dziurę w ścianie oraz plakat zdarty z płyty OSB.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/42bartlomiej-puch2-1.jpeg)
![Fotodokumentacja dwóch instalacji przestrzennych, w których spotykają się motywy przefotografowane i wydrukowane przez autora, z materiami tj. ściana z karton gipsu, płyta OSB. Motywy przedstawiają dziurę w ścianie oraz plakat zdarty z płyty OSB.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/43bartlomiej-puch3-1-scaled.jpeg)
![Fotodokumentacja dwóch instalacji przestrzennych, w których spotykają się motywy przefotografowane i wydrukowane przez autora, z materiami tj. ściana z karton gipsu, płyta OSB. Motywy przedstawiają dziurę w ścianie oraz plakat zdarty z płyty OSB.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/44bartlomiej-puch4-1-scaled.jpeg)
![Fotodokumentacja dwóch instalacji przestrzennych, w których spotykają się motywy przefotografowane i wydrukowane przez autora, z materiami tj. ściana z karton gipsu, płyta OSB. Motywy przedstawiają dziurę w ścianie oraz plakat zdarty z płyty OSB.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/45bartlomiej-puch5-1-scaled.jpeg)
Opis wideo:
Wideo przedstawia animowaną formę w szarej plasteliny, przyjmującą abstrakcyjne, organiczne kształty.
Wideo przedstawia dwa obrazy, jeden na drugim. Wideo w pierwszym planie dokumentuje autorkę w studiu, śpiewającą przed fotografującym ją aparatem. Wideo w tle przedstawia animację składającą się z fotografii, które wykonał aparat.
Opis wideo:
Na poły abstrakcyjna animacja 3D przedstawiająca biegnącą postać, oraz wyrastające z niej włosowate motywy, tworząca dynamiczny, monochromatyczny obraz operujący estetyką błędu.
Opis wideo:
Wideo przedstawiające motywy ciemnych zapadlisk i powierzchni przypominających pustynne płaskowyże, ukazanych z lotu ptaka. Powyższe przeplatają się z ujęciami rozpływających się czarnych czarnych obiektów i substancji, przywodzących na myśl plastik, ropę, lub toksyczne odpady.