Pracownia Widzenia Fotograficznego
dr Janusz Oleksa st. wykł.
Twórcze poszukiwania w pracowni umiejscawiają się pomiędzy wykorzystaniem sytuacji zastanych, a działaniami inscenizacyjnymi.
Odnalezienie własnego rejonu działań to odkrywanie własnej wrażliwości. Motyw staje się pretekstem twórczych doświadczeń. Autorami prac są studenci 1 roku, 1 stopnia, kierunek Fotogtafia.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/002.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/003.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/004.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/005.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/006.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/007.JuliaBachur.jpg)
Julia Bachur
PROWOKACJE
Uwydatnione ciało
Uzewnętrznione emocje
Razem odnalezione i udokumentowane
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/008.JuliaBachur.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/009.JuliaBachur-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/010.JuliaBachur-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/011.JuliaBachur-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/012.JuliaBachur-scaled.jpg)
Julia Bachur
BLUR
Pozbawiam swoją sylwetkę tożsamości, aby na nowo odkryć jej zakamarki. Zobaczyć jak zachowuje się, kiedy nie musi wpasowywać się w ramy i żyje własnym rytmem.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/013.AlicjaCybertowicz.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/014.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/015.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/016.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/017.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/018.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/019.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/020.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/021.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/022.AlicjaCybertowicz-scaled.jpg)
Alicja Cybertowicz
PRZYJDĘ DO CIEBIE Z PIOŁUNEM I RUTĄ
Szukam informacji o alternatywnych sposobach dokonywania aborcji w dobie jej zakazu. Zagłębiam się w księgi ludowe, gdzie znajduję polne rośliny, które były wykorzystywane w medycynie naturalnej do spędzania płodu.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/023.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/024.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/025.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/026.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/027.AnnaJaworska.jpg)
Anna Jaworska
WYSTRZYK, WYBŁYSK, WYPĘD“Słowo polskie ‘duch’ nie oddaje tego, co niemieckie ‘Geist’ i francuskie ‘esprit’ – dryg, mknik, wystrzyk, wybłysk, wypęd, itp.”
Praca powstała z myślą o inspiracji – źródłem inspiracji stał się dla mnie (nie po raz pierwszy) Witkacy, a więc twórca portretów i kuriozalnej firmy portretowej oferującej przedstawienia typu A, B, C i tak dalej. Opis portretu typu C brzmiał „zbliżony do Czystej Formy, czyli z punktu widzenia krytyków i laików karykatura i deformacja”. Ten właśnie rodzaj obrałam sobie za punkt wyjścia. Zniekształcenie twarzy, mimika nie pochodząca od mięśni lecz wynikająca z manualnej opresji ze strony dłoni – wszystko to pozwala zaprezentować emocje w nowy sposób.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/028.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/029.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/030.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/031.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/032.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/033.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/034.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/035.AnnaJaworska.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/036.AnnaJaworska.jpg)
Anna Jaworska A(U)-TO-SZKODA
Kiedy myślę o materialności zdjęcia, od razu widzę to, w jaki sposób mogłoby się ono zniszczyć. Czy to z biegiem lat, poprzez zaniedbanie, a może nawet celowo – w pewnym rytuale odpędzenia danej twarzy. Dyptyki, które stworzyłam, składają się z autoportretów – wydrukowanych i przeze mnie uszkodzonych – oraz z abstrakcyjnych, niekiedy wręcz psychodelicznych, fotografii natury. Chciałam w ten sposób pokazać ciążącą na mnie opresję – nierzadko ze strony samej siebie – oraz siłę przeciwną, łagodzącą.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/037.AntoninaNapierala.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/038.AntoninaNapierala.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/039.AntoninaNapierala.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/040.AntoninaNapierala.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/041.AntoninaNapierala.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/042.AntoninaNapierala.jpg)
Antonina Napierała
I COULD BE A GHOST, A DEAD BODY
Usiłuję odnaleźć się w przestrzeni własnego domu. Kolejne próby okazują się być nieudane.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/043.OlgaOrmianczyk.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/044.OlgaOrmianczuk.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/045.OlgaOrmianczuk.jpg)
Olga Ormiańczyk
W MARTWEJ WODZIE OBUDZA SIĘ
ŻYCIE ZAPADA W TONIE MĘTNE
zaczerpnięte z wiersza „Moczary” Henryka Zbierzchowskiego
Żyjąc w przekonaniu, że wszystko jest rozwiązywalne, a znalezienie metody to tylko kwestia czasu, docieram do brzegu swojej koncepcji. Przeświadczenie o mojej władzy nad sprawczością, rozbija się. Zauważam, że moje działania i ruchy sprawiają, że tylko szybciej się zapadam. Jedyne co mogę zrobić by opóźnić ten proces, to pozostać w oczekiwaniu, bezruchu, stagnacji.
Zdjęcia roślin zebranych na podmokłym, bagnistym terenie przeniesione na używane ubrania poprzez transfer nitro.
Ubrania zostały pozostawione na mokradłach, aby pozwolić miejscu w pewien sposób wypowiedzieć się i odcisnąć na materiale swój swoisty ślad.
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/046.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/047.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/048.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/049.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/050.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/051.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/052.MarcinPietrucin.jpg)
![](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/05/053.MarcinPietrucin.jpg)
Marcin Pietrucin
MNIEJ BLISKIE SPOTKANIA DRUGIEGO STOPNIA SYNA MOICH SĄSIADÓW
25.05.2022 – Wraz z moim przyjacielem Ignacym Strzelcem przejeżdżając przez wieś Naglady, pod Olsztynem, napotkaliśmy kręgi w zbożu, ponadto radio przestało działać, a czas jakby utracił parę minut. Podręcznikowa sytuacja. Powróciliśmy na miejsce zdarzenia ze sprzętem analogowym w obawie, że cyfrowe aparaty nie będą działać. Założyliśmy nową sprawę #1234 w kategorii UFO w archiwum Fundacji Nautilus, która w momencie pisania opisu czeka jeszcze na publikację.
Fotografie pochodzą z różnych okresów i pokazują okoliczności, w których doszło do incydentu, bez ukazywania metodologii badań terenowych, które jeszcze są w procesie.