Pracownia Plakatu I
dr Marcin Markowski ad
prof. dr hab. Grzegorz Marszałek
Atmosfera w naszej pracowni przywodzi mi na myśl obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”. Nacierają ze swoimi projektami studenci z Polski, Ukrainy, Białorusi, Francji, Chin i z Japonii. Wraz z doktorem Marcinem Markowskim walczymy odpierając nieudane, złe projekty.
Wszystkich traktujemy jednakowo sprawiedliwie (wzrost, uroda i płeć nie mają tu znaczenia). Wspólnie ze studentami zadajemy sobie pytanie: czy i dlaczego jesteśmy kreatywni? Nauczamy ich myślenia niekonwencjonalnego i tego jak ustrzec się utartych ścieżek i schematów. Niemiecki dziennikarz Urlich Schnabel (Die Zeit) w swojej książce, której tytuł podam na końcu cytatu, bardzo klarownie i trafnie napisał o twórczości: „Gdybyśmy dopuszczali do głosu tylko część mózgu, która jest logiczna, racjonalna i do bólu dosłowna, niczego nowego byśmy nie odkryli. Bo twórczość jest metaforyczna, intuicyjna, wymaga wyjścia poza zastane schematy i szablony. Wymaga wymyślania alternatywnych światów. Bez nich nie pójdziemy do przodu”.