Pracownia Grafiki Informacyjnej
dr hab. Lucyna Talejko-Kwiatkowska, prof. UAP
dr Agata Kulczyk, ad.
Tworzymy wizualny język przekazywania informacji, odpowiedni do ich treści, potrzeb odbiorcy i sposobu publikacji. Twórczo wykorzystujemy diagramy, mapy i inne sposoby porządkowania i wizualizacji danych. Jest tu miejsce na doświadczenia plakatowo-ilustracyjne jak i myślenie analityczne.
Staramy się, aby podejmowane przez nas tematy były aktualne i interesujące, analizowaliśmy więc w tym roku dane o młodzieży w Polsce. Potem przy pomocy osi czasu studentki i studenci opowiadali o życiu kobiet, które zapisały swoje miejsce w historii. Poprzez Herstorie dowiedzieliśmy się wielu nowych, ale też zaskakujących rzeczy.
Lubimy, aby nasze projekty były użyteczne i chętnie podejmujemy współpracę „zewnętrzną”. Tym razem społeczne zaangażowanie naszej Pracowni realizowaliśmy tworząc mural z informacjami o rodzinach zastępczych. Będzie on elementem kampanii Urzędu Miasta na rzecz popularyzacji tej formy opieki nad dziećmi. Muralowi towarzyszą projekty postów i animacje przeznaczone do social mediów, a zadanie było realizowane w grupach, co wzbogaciło nasze studentki i studentów o cenne doświadczenia (nie tylko te graficzne).
Było też trochę lżejszych tematów: przyszywanie guzików i inne grzeszne przyjemności. Zobaczcie sami!
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/01_Herstoria_Tadeusz_Niziolek-1-1200x3598.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/02_Herstoria_Marta_Jerzmanowska-1200x3601.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/03_Herstoria_Jakub_Huszaluk-1200x3626.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/04_Herstoria_Julia_Pikul-1200x3599.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/05_Herstoria_Kateryna_Iermolaieva-1200x3601.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/06_Herstoria_Danuta_Kobylacka_-1200x3553.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/07_Herstoria_Anna_Lepak_-1200x3601.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/08_Herstoria_Julia_Kwintal-1200x3601.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/09_Herstoria_Hanna_Konopka-1200x3601.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/10_Herstoria_Julia_Olszewska-1200x3599.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/11_Herstoria_Helena_Malczewska-1200x3599.jpg)
![Praca przedstawia oś czasu dotyczącą wybranej przez studentkę/studenta bohaterki.Poszczególnym, ułożonym chronologicznie, a także w odpowiednich odległościach wydarzeniom, towarzyszą elementy graficzne takie jak mapy, diagramy, ilustracje objaśniające, a także krótkie opisy.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/12_Herstoria_Dominika_Nawrocka-1200x3598.jpg)
![Praca przedstawia instrukcję przyszywania dowolnego guzika w dwunastu etapach. Ilustracja objaśniająca bazuje na czerni i bieli, która wzbogacona została o jeden wybrany przez autorkę/autora kolor.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/13_Guzik_z_petelka_Zofia_Bielewska-1200x1200.jpg)
![Praca przedstawia instrukcję przyszywania dowolnego guzika w dwunastu etapach. Ilustracja objaśniająca bazuje na czerni i bieli, która wzbogacona została o jeden wybrany przez autorkę/autora kolor.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/14_Guzik_z_petelka_Tadeusz_Niziolek-1200x1200.jpg)
![Praca przedstawia instrukcję przyszywania dowolnego guzika w dwunastu etapach. Ilustracja objaśniająca bazuje na czerni i bieli, która wzbogacona została o jeden wybrany przez autorkę/autora kolor.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/15_Guzik_z_petelka_Danuta_Kobylacka-1200x1200.jpg)
![Praca przedstawia instrukcję przyszywania dowolnego guzika w dwunastu etapach. Ilustracja objaśniająca bazuje na czerni i bieli, która wzbogacona została o jeden wybrany przez autorkę/autora kolor.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/16_Guzik_z_petelka_Dominika_Nawrocka-1200x1200.jpg)
![Infografika przedstawia wizualizację informacji pochodzących z raportu o tym samym tytule, zaczerpniętych z wydawnictwa NOTES NA 6 TYGODNI / N 136, 2021.Praca prezentuje wybrane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, ujętych w oryginalnej formie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/17_Mlodosc_w_Polsce_Paulina-Krynicka-1200x3599.jpg)
![Infografika przedstawia wizualizację informacji pochodzących z raportu o tym samym tytule, zaczerpniętych z wydawnictwa NOTES NA 6 TYGODNI / N 136, 2021.Praca prezentuje wybrane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, ujętych w oryginalnej formie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/18_Mlodosc_w_Polsce_Hanna-Konopka-1200x3601.jpg)
![Infografika przedstawia wizualizację informacji pochodzących z raportu o tym samym tytule, zaczerpniętych z wydawnictwa NOTES NA 6 TYGODNI / N 136, 2021.Praca prezentuje wybrane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, ujętych w oryginalnej formie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/19_Mlodosc_w_Polsce_Marta-Jerzmanowska-1200x3601.jpg)
![Infografika przedstawia wizualizację informacji pochodzących z raportu o tym samym tytule, zaczerpniętych z wydawnictwa NOTES NA 6 TYGODNI / N 136, 2021.Praca prezentuje wybrane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, ujętych w oryginalnej formie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/20_Mlodosc_w_Polsce_Michal_Adamek-1200x3601.jpg)
![Infografika przedstawia wizualizację informacji pochodzących z raportu o tym samym tytule, zaczerpniętych z wydawnictwa NOTES NA 6 TYGODNI / N 136, 2021.Praca prezentuje wybrane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, ujętych w oryginalnej formie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/21_Mlodosc_w_Polsce_Svitlana_Ivanova-1200x3600.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/22_Guilty_pleasure_Julia_Olszewska-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/23_Guilty_pleasure_Zofia-Bielewska-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/24_Guilty_pleasure_Dominika-Nawrocka-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/25_Guilty_pleasure_Martyna_Zelazna-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/26_Guilty_pleasure_Julia-Pikul-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje informacje (za i przeciw), dla których warto (lub nie) zostać konsumentem danego produktu spożywczego. Jest wizualnym przedstawieniem ilości, wielkości, zawartości i porównań z nim związanych.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/27_Guilty_pleasure_Weronika-Bartoszewicz-1200x1200.jpg)
![Praca prezentuje projekt muralu infograficznego, a także wybranych elementów przeznaczonych do publikacji w mediach społecznościowych, w ramach kampani społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze. Projekt realizowany we współpracy z Urzędem Miasta Poznania.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/28_Rodzina_zastepcza_mural_praca_zbiorowa-1200x2239.png)
![Praca prezentuje projekt muralu infograficznego, a także wybranych elementów przeznaczonych do publikacji w mediach społecznościowych, w ramach kampani społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze. Projekt realizowany we współpracy z Urzędem Miasta Poznania.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/29_Rodzina_zastepcza_mural_praca_zbiorowa-1200x2608.png)
![Praca prezentuje projekt muralu infograficznego, a także wybranych elementów przeznaczonych do publikacji w mediach społecznościowych, w ramach kampani społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze. Projekt realizowany we współpracy z Urzędem Miasta Poznania.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/30_Rodzina_zastepcza_mural_praca_zbiorowa-1200x2239.png)