Pracownia Projektowania Litery

prof. dr hab. Krzysztof Kochnowicz

mgr Viktoriya Grabowska, asyst.

Pracownia Projektowania Litery jak wszystkie pracownie Uniwersytetu Artystycznego jest pracownią wolnego wyboru.

Spotykają się w niej osoby studiujące na całej uczelni, nie tylko z Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej, w którego strukturze pracownia jest usytuowana. Przy otwartej formule pracowni, tematy są tak sformułowane, by studenci, niezależnie od poziomu swych umiejętności i doświadczeń projektowych, mogli realizować własne koncepcje, dostarczające im satysfakcji obcowania z materią litery. Są one bodźcem wyzwalającym ich kreatywność. Pozwala to na bardzo indywidualne podejście, którego efektem są, z jednej strony, pojedyncze odmiany krojów display’owych, opartych na prostych założeniach ideowych, z drugiej zaś, rozbudowane rodziny krojów pism odpowiadających funkcji zdefiniowanej w założeniach projektowych.

Julia Barczewska, Radiacja, display’owy krój pisma, odpowiedź na temat Op-art. 
Jakub Franczak, Kafar, display’owy krój pisma, odpowiedź na temat Komunikat. Animacja prezentująca krój powstała w Pracowni Grafiki Kinetycznej.
Helena Malczewska, Pijana litera PRL-u, kolekcja dispay’owych krojów pisma, projekt dyplomowy
Patrycja Walczak, Poltik, krój pisma na bazie cyfr z budzika dziadka autorki. Animacja prezentująca krój powstała w Pracowni Grafiki Kinetycznej.
Karolina Pałka, Sorrow & Delight, kroje-antonimy
Michał Gorczyca, Kaliban, krój tekstowy
Monika Bartosiak, Licorice, krój display’owy z zestawem ligatur
Michał Widerski, Actium i Dystopian, kroje-antonimy
Michał Gorczyca, Solar, display’owy krój pisma, odpowiedź na temat Op-art. 
Ania Łepak, Mihrimah, pismo łacińskie inspirowane kaligrafią arabską
Monika Bartosiak, Utopia i Dystopia, kroje-antonimy
Margarita Vorobeva, Pessimistic, krój display’owy oparty na doświadczeniu kaligraficznym
Ania Łepak, Al Dente, pisanka, odpowiedź na temat Komunikat
Jakub Kwiatkowski, Perun, krój displa’yowy
Wiktoria Szorstka, Nerka, pisanka
Julia Snarska, Utopia i Dystopia, kroje-antonimy
Magdalena Geściak, Ovata, Krasula i Rida, trio pism display’owych o zróżnicowanym poziomie ekspresji
Michał Widerski, Fiti, odpowiedź na temat Komunikat.
Maja Pietrzak, Introwertyk, krój display’owy oparty na siatce
Jula Barczewska, Miszmasz, krój display’owy
Marcelina Walkowiak, Barburka, krój display’owy opart na siatce
Grzegorz Komarec, Grifone i Scena, projekt dyplomowy