Pracownia Znaku i Identyfikacji
dr hab. Wojciech Janicki, prof. UAP
ID Pracownia – Pracownia Znaku i Identyfikacji powstała w 2010 roku. Jej celem jest kształcenie umiejętności w zakresie projektowania znaków i systemów identyfikacyjnych o rozmaitym charakterze.
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone wprowadzeniem teoretycznym. Tematy realizowane w oparciu o brief projektu, indywidualne konsultacje i korekty. Otwartość na autorskie poszukiwania graficzne. Pracownia regularnie podejmuje współpracę z firmami i instytucjami realizując projekty zamawiane o charakterze komercyjnym np. kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń. W zależności od stopnia zaawansowania studenta i semestru wejścia, zakres opracowania podlega indywidualnym ustaleniom, zgodnie z ogólnymi wymaganiami zgodnie z kartą pracowni.
Program Pracowni obejmuje:
zasady projektowania znaku
zasady projektowania systemu identyfikacji
specyfikacja techniczna (księga znaku/id)
ux i service design
kampanie reklamowe produktów, usług, wydarzeń
projektowanie interdyscyplinarne
terminologia i metody pracy
trendy i historia designu (prezentacje)
eksperyment graficzny



Koncepcja wizualna kampanii promocyjnej tras pieszych Wielkopolskiego Parku Narodowego. Praca dyplomowa.



Projekt aplikacji wraz z kampanią promocyjną, wspierającą właściwe zarządzanie śmieciami. Praca dyplomowa.



Rebranding identyfikacji wizualnej wraz kampanią informacyjną. Praca dyplomowa.



Kampania społeczna wraz z projektem autorskiego komiksu. Praca dyplomowa.

Koncepcja wizerunkowa studia pole dance. Praca dyplomowa.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa zegarków. Dyrekcja artystyczna limitowanej kolekcji wraz z kampanią promocyjną.

Koncepcja produktowa marki audio.

Koncepcja produktowa marki kosmetycznej.

Koncepcja wizerunkowa marki własnej – Dziobony

Koncepcja produktowa marki kosmetycznej.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami service design – Wypiek.

Identyfikacja wydarzenia – Studenckie Targi Sztuki.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami wayfindingu – Wielkopolski Park Narodowy.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami wayfindingu – Centrum Kultury Zamek w Poznaniu.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami wayfindingu – Ogród zoologiczny w Poznaniu.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami wayfindingu – Wielkopolski Park Narodowy.

Identyfikacja wizualna miejsca wraz z elementami wayfindingu – Hipodrom.

Identyfikacja wizualna wydarzenia z elementami kampanii promocyjnej – Festiwal Animayo 2023. Zwycięski projekt międzynarodowego konkursu, stanowiący oficjalną oprawę graficzną festiwalu.

Identyfikacja wizualna wydarzenia z elementami kampanii promocyjnej – Festiwal Animayo 2023.

Identyfikacja wizualna wydarzenia z elementami kampanii promocyjnej – Sport Day 2023

Identyfikacja wizualna wydarzenia z elementami kampanii promocyjnej – Sport Day 2023.

Grafika do wystawy 365 dni po wybuchu wojny w Ukrainie. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Grafika do wystawy 365 dni po wybuchu wojny w Ukrainie. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.

Koncepcja kampanii proekologicznej na rzecz ochrony pszczół w przestrzeni miejskiej – Bee local. Współpraca z Biblioteką Raczyńskich w Poznaniu.