Studia podyplomowe na kierunku Malarstwo skupiają się na podstawowych i niezbędnych elementach potrzebnych do świadomego budowania indywidualnego warsztatu artystycznego w dziedzinie rysunku i malarstwa.
Idea studiów polega na stworzeniu swoistego laboratorium doświadczeń do rozwijania samodzielnej twórczej pracy oraz spojrzenia poza sztywne i tylko pozornie nienaruszalne granice przedmiotu jakim jest obraz.
Poprzez „globalny” charakter programu studiów podyplomowych, tzn. dzięki otwartej formule kontaktu z prowadzącymi, bezpośredniej współpracy przy poznawaniu i poszerzaniu własnego warsztatu oraz mierzeniu się z nowymi mediami i sposobami budowania obrazu, studenci zyskują zdolność otwartego spojrzenia na malarstwo jako możliwość „opowiadania” o sobie i swoim miejscu w rzeczywistości, również w kontekście nowych zjawisk artystycznych.
Studia podyplomowe prowadzone są w trybie pozwalającym na duże zindywidualizowanie podejścia do studentów, czyli jednoczesną pracę z osobami na różnych poziomach zaawansowania i o różnych potrzebach edukacyjnych.
600px
Prowadzący zajęcia w roku akademickim 2022/2023:
Malarstwo:
dr Adam Gillert
dr hab. Paweł Kaszczyński
Rysunek: dr Jerzy Muszyński
dr Paweł Polus
Język narracji w rysunku:
mgr. Jose Manuel Jimenez Muñoz
Laboratorium Papieru:
dr Marcin Lorenz
Jadwiga Pomianowska-Wilde,„Kompozycja I, II ,III ”, akryl/podkład malarski, akryl/płótno, 30x24cm, 2x 40x50cmJadwiga Pomianowska-Wilde, „Kompozycja IV, V ”, olej/płótno, 2 x 80x100cmBarbara Dyderska, martwa natura, rysunekBarbara Wesołek, Akt, gwasz na kartonie, 30x40cmMagdalena Florek, „Kompozycja I”, akryl na płótnie, 50x60cmJadwiga Pomianowska-Wilde, „Blue”, kolaż na tekturze, 50x36cmLech Jaszczyk, kamuflaż, malarstwoBożena Kalinowska-Jurewicz, szkice martwej natury, malarstwoMałgorzata Wiśniewska, malarstwoMagdalena Florek, „After Magritte. Lata dwudzieste”, akryl na płótnie, 50x70cm, (Recykling w sztuce)Lech Jaszczyk, „Wieża baabeel 7G”, akryl na płótnie, 50x70cm (Recykling w sztuce)Bożena Kalinowska-Jurewicz, „Bociany”, akryl i olej na płótnie, 60x80cm (Recykling w sztuce)Jadwiga Pomianowska-Wilde, „Aksjomat egzystencji”, akryl na płótnie, 120x70cm (Recykling w sztuce)Natalia Bartkowiak, studium postaci, rysunekJoanna Bieniasz, „Wyspa” cienkopis na papierze, 70×70 cmMagdalena Florek, „Tożsamość. Dekonstrukcja. Rekonstrukcja.”, kolaż, pojedyncza pracas: 30x40cmLech Jaszczyk, „Przesłona / Zasłona”, ołówek, grafit, węgiel na kartonie, 50x70cmJadwiga Pomianowska-Wilde, „Ślady I ”, ołówek na kartonie, 100x70cmAnna Rożnowska, modelka w pracowni, rysunekJoanna Bieniasz, „Akt” biała kredka na papierze, 70×100 cm.Joanna Bieniasz, powierzchnia ciała, cielesność skóry, rysunekNatalia Bartkowiak, malarstwoBożena Kalinowska-Jurewicz, „Wyspa”, ołówek, 42×29,7cmBarbara Wesołek, „Przedmiot niestniejący (pochłaniacz złych myśli)”, biała kredka, węgiel na szarym papierze, 30x40cmLech Jaszczyk, „Parawany 3″, olej na płótnie, 40x60cmJadwiga Pomianowska-Wilde, „Kopalnia barw”, akryl na płótnie, pojedyncza praca: 80x100cmMagdalena Florek, „Zapisane światłem I”, akryl na płótnie, 80x80cmBarbara Dyderska, malarstwoJoanna Bieniasz, „Kompozycja” olej na płycie, 70×50 cm.Joanna Bieniasz, „Martwa natura”, olej na płótnie, 60×90 cm.