dr hab. Katarzyna Kujawska-Murphy prof. UAP, Kierowniczka Pracowni
dr Filip Wierzbicki-Nowak, adiunkt
Rozumiemy rysunek jako krytyczny skrót myślowy. Dozwolona w VIII Pracowni Rysunku intermedialność w poszukiwaniu sensu idei, jej analizy. W krytyczno-artystycznej praktyce ważnym aspektem do rozważań jest ekologia.
Zwracamy uwagę na przenikanie się różnych dziedzin sztuki, np. architektury, projektowania, socjologii, komunikacji w kontekstach współczesnych i historycznych rzeczywistości. Utożsamianie wartości artystyczno-intelektualnych opiera się na zależności człowieka od rzeczywistości, w tym przestrzeni. Wysiłki zrozumienia kontekstów rysunkowych dają wolność decyzji o użyciu medium, podczas wyrażania komunikatów wizualnych: od piękna, przez socjologię – aż po idee związku rysunku z medycyną. Program wymaga także pracy z rysunkiem anatomicznym i studiowania martwej natury. Prezentujemy filmy biograficzne, artystyczne, udostępniamy albumy i lektury.
The curriculum of the 8 Drawing Studio refers to the contemporary problems of practical implementation of drawing and diversity with architecture, design, city psychology, communication, in the context of contemporary and historical world and safety in it.
The programme is conducted to raise awareness of the role of integration between art disciplines and science disciplines in cultural / social discourse. We also offer work with a still life model. The most important is the regeneration and revitalization through art and historical knowledge as well as the local context of places, cities, and communities. The program allows diversity in expressing a communication: from drawing, moving image, through intermedia creativity, installation, sound, photography, quotes – reproduction, language. Classes will include drawing reinterpretation of the world.
Magdalena Wolak, I mgr, Scenografia, „Martwa natura – balans”, technika mieszana, format:Magdalena Wolak, I mgr, Scenografia „Moving image”, technika: akrylowy, format: 70 x 50 cmJagoda Matecka, I mgr, Wzornictwo „Transformacja”, technika: grafika komputerowa, format: 70 x 100 cmKatarzyna Orłowska, I mgr, Animacja, „Martwa natura – symetria odbić”, technika: grafika komputerowa, format: 70 x 50 cmKatarzyna Orłowska, I rok mgr, „Martwa natura – powidok”, technika: tusz, format: 70 x 50 cmAgata Alaborska, II rok, Wzornictwo, „Moving image”, technika mieszana, format: 42 x 29,7 cmAleksandra Staszewska , II rok, Wzornictwo, „Łamanie symetrii i przesunięcia”, technika: tusz, format: 50 x 70 cmEwelina Duffy, I mgr, Animacja, „Ruch”, technika: animacja poklatkowa, format rysunków: 21 x 29,7 cmPavlo Nikitin, III rok, Erasmus student, „Deformation”, technika: kolaż, format: 100 x 70 cmOliwia Dubielak, III rok, Wzornictwo „Martwa natura – balans”, technika: tusz, format: 80 x 120 cmKatsiaryna Patsouskaya, III rok, Grafika Warsztatowa „Transformacja”, technika: tusz, czarna farba, format: 20 x 80 cmMetamorfoza następuje w sposób niekontrolowany. Co jest czystym faktem zmiany. W moim projekcie chciałem zgłębić problem dobra i zła. My, ludzie, jesteśmy przyzwyczajeni do wystawiania wszystkim ocen i dzielenia ich na dobre i złe. Ale ta zasada nie występuje w przyrodzie. Projekt pokazuje, że w zmianie jest cień znanej przeszłości i początek nie przyzwyczajonego nowego, w którym można dostrzec piękności. Nie można odrzucać i kategoryzować jako złe tego, co jest nowe i niezrozumiałe. Katsiaryna PatsouskayaKatsiaryna Patsouskaya, III rok, Grafika Warsztatowa „The play of shadow and partial shade in the construction of the form”, technika: kolaż, format: 70 x 50 cmKatsiaryna Patsouskaya, III rok, Grafika Warsztatowa „Martwa natura – ruchomy obraz”, technika: kolaż, format: 75 x 110 cmKseniya Dubiashchuk, III rok, Scenografia „Transformacja”, technika: grafika komputerowa, format: 85 x 120 cmSofiia Vasylenko, III rok, Erasmus student, „Tranzytem do góry nogami”, technika własna, format: 150 x 45 cmSofiia Vasylenko, III rok, Erasmus student, Obecność”, technika własna, format: 150 x 45 cmPraca „Obecność” ma pokazać jak dzień po dniu w naszym życiu zmienia się nasze otoczenie, ile osób nas otacza, jednego dnia możemy być otoczeni przez tłum ludzi, a następnego dnia jesteśmy sami, ale tylko jedna rzecz pozostaje niezmienna – TY. Każdego dnia główną osobą w Twoim życiu jesteś Ty. Ludzie odchodzą, zmieniają się, przychodzą, ale ty zawsze zostajesz.
Vasylenko Sofiia Sofiia Vasylenko, III rok, Erasmus student, „Momentum na Atlasie Niewidocznego”, technika własna, format: 150 x 45 cm Każdy z nas ma ważne miejsca w mieście – dom, przyjaciół, miejsca spotkań, wspomnienia. Chcę pokazać, jak różne osoby widzą mapę metra. Najważniejsze dla nich miejsca widzą wyraźnie, podczas gdy inni ich nie zauważają, ich wzrok skupia się tylko na szczególnych nazwach, widzą je jako wspomnienia. Vasylenko SofiiaZofia Brunarska, I mgr, Scenografia, „Tranzytem do góry nogami”, kolaż, format: 85 x 120 cmJakub Kwiatkowski, I mgr, Grafika Projektowa, „Utrata równowagi”, grafika komputerowa, format: 90 x 130 cmAniela Jankowska, I rok, Scenografia, „Gra światła i cienia konstruuje formy”, technika: marker, format: 50 x 70 cmAniela Jankowska, I rok, Scenografia, „Formy światła”, technika mieszana, format: 70 x 90 cmAniela Jankowska, I rok, Scenografia, „Transformacje”, technika: grafika komputerowa, format: 70 x 70 cmKlaudia Golińska, I mgr, Malarstwo, „Mapa”, technika: tusz, format: 89 x 126 cmMartyna Dobrowolska, I mgr, Animacja, „Martwa natura z dystansu”, technika: kolaż, format: 60 x 60 cmDominika Kustoń, I rok, Scenografia, „Tranzyt”, technika: kolaż, format: 70 x 100 cmJoanna Zgoła, III rok, Wzornictwo, „Balet”, technika: kolaż, format: 42 x 29,7 cmJoanna Zgoła, III rok, Wzornictwo, „Tranzyt – powtórzenie”, technika: grafika komputerowa, format: 95 x 120 cmDaniel Malinowski, III rok, Edukacja Artystyczna, „Luka pokoleniowa”, technika: tusz, format: 29,7 x 21 cmluka pokoleniowa Gigantyczna czarna dziura wielkości główki od szpilki przeszywa pustkę. Tak można nazwać współczesną przepaść pomiędzy pokoleniami. Daniel Malinowski Daniel Malinowski, III rok, Edukacja Artystyczna, „Włącz rzeczywistość”, technika: kolaż, format: 65 x 115 cmJest to ujęcie ruchomej natury z projektora, ale także refleksja na temat ulotności życia w dobie cyfrowego społeczeństwa oraz nauki online. Jesteśmy zalewani natłokiem bodźców i informacji. Czasami wyłączenie niektórych urządzeń, np. telefonów – jest tytułowym włączeniem rzeczywistości. Rysunek jest taką profesją, która nam to umożliwia, ponieważ podczas tworzenia możemy zyskać bezcenną chwilę oddechu od całego tego natłoku.Svitlana Ivanova, III rok, Grafika Projektowa, „My personal Kyiv map”, technika własna, format: 45 x 55 cm
The idea was to create abstract 3D visualizations of different places that are dear to me in my hometown of Kyiv, so that even if they are damaged or destroyed because of the war, they are still there with me. While doing Kyiv maps, I also additionally created a map of Ukraine in general. Svitlana Ivanova