VII Pracownia Rzeźby i Działań Przestrzennych – Perfomance
prof. dr Janusz Bałdyga
dr Marta Bosowska, ad.
Proces dydaktyczny oparty na obecności i działaniu uwzględnia znaczenie form trwałych i ich rolę w modelowaniu prostych czynności i zachowań człowieka.
Konstruujemy znak wokół osoby performera uwzględniając takie pojęcia jak ciało, figura, sylweta, ślad, pamięć, czas.
Traktując performance jako fakt intermedialny, poszukujemy relacji (granice, wpływy, przenikania) z takimi dyscyplinami jak klasyczna rzeźba, rysunek, tekst wizualny i taniec.
Studentki i studenci w ramach procesu dydaktycznego uczestniczą w międzynarodowych i ogólnopolskich festiwalach i przeglądach szeroko pojętej sztuki akcji.
W roku akademickim 2022/ 2023 tematy wynikały z indywidualnych decyzji wynikających z analizy omawianych obszarów problemowych:
Przedmiot ucieleśniony – ciało uprzedmiotowione
Figura w procesie transformacji znaczeń
Performance liczbowy
Słowo – performance jako opowieść
Ikona portret jako nośnik idei i ukrytych znaczeń
Przypadek elementem strategii działania
Partytura performance, partytura zdarzenia