VII Pracownia Rzeźby i Działań Przestrzennych – Perfomance
prof. dr Janusz Bałdyga
dr Marta Bosowska, ad.
Proces dydaktyczny oparty na obecności i działaniu uwzględnia znaczenie form trwałych i ich rolę w modelowaniu prostych czynności i zachowań człowieka.
Konstruujemy znak wokół osoby performera uwzględniając takie pojęcia jak ciało, figura, sylweta, ślad, pamięć, czas.
Traktując performance jako fakt intermedialny, poszukujemy relacji (granice, wpływy, przenikania) z takimi dyscyplinami jak klasyczna rzeźba, rysunek, tekst wizualny i taniec.
Studentki i studenci w ramach procesu dydaktycznego uczestniczą w międzynarodowych i ogólnopolskich festiwalach i przeglądach szeroko pojętej sztuki akcji.
W roku akademickim 2022/ 2023 tematy wynikały z indywidualnych decyzji wynikających z analizy omawianych obszarów problemowych:
Przedmiot ucieleśniony – ciało uprzedmiotowione
Figura w procesie transformacji znaczeń
Performance liczbowy
Słowo – performance jako opowieść
Ikona portret jako nośnik idei i ukrytych znaczeń
Przypadek elementem strategii działania
Partytura performance, partytura zdarzenia
![Mężczyzna w ciemnym, jednolitym ubraniu stoi odwrócony tyłem do obiektywu, odrywając przylepione do ściany niewielkie prostokątne fragmenty swojego zdjęcia w skali 1:1, w tym samym co w rzeczywistości ubraniu.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/01_Adrian_Wozniak.jpg)
![Nogi mężczyzny przy ścianie na której widać przyklejone zdjęcie tego samego fragmentu ciała w identycznych co rzeczywiste butach i spodniach. Na podłodze rozrzucone w nieładzie, wcześniej oderwane od ściany fragmenty zdjęcia](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/02_Adrian_Wozniak.jpg)
![Kobieta w oknie, stojąc na parapecie, przykleja do szyby błękitno szary pas papieru na całą szerokość szyby. Za nią widoczne osoby we wnętrzu galerii.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/03_Barbara_Stanko_Jurczynska1.jpg)
![Szyba na której naklejono przeźroczyste litery ok. 20 cm wielkości. Widoczne fragmenty napisu: O KRZYW….O SEKSIŹ…..UCZE…](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/04_Barbara_Stanko_Jurczynska2.jpg)
![Grupa ludzi na ulicy podąża za mężczyzną ubranym jedynie w ciemny T-shirt i krótkie spodenki. Mężczyzna przyciska do piersi szarą, betonową płytę chodnikową.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/05_Dawid_Dzwonkowski.jpg)
![Mężczyzna w krótkich spodenkach stoi w narożniku pomieszczenia bosymi stopami na płycie chodnikowej. Zwrócony jest przodem do ściany.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/06_Dawid_Dzwonkowski.jpg)
![Kobieta w czarnej, zabrudzonej gipsem sukni klęczy na podłodze wśród rozbitych białych skorup. Jedną z nich trzyma w dłoniach, czyści jej krawędzie.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/07_Joanna_Ubranska2.jpg)
![Biała półprzezroczysta tkanina zawieszona pod sufitem stanowi rodzaj zbiornika wypełnionego kilkudziesięcioma niewielkimi kulami. Pod nią stoi kobieta w czarnej sukni z wyciągniętymi do góry rękami. Trzyma w dłoniach fragment gipsowej kuli prawdopodobnie wyciągnięty przez otwór zrobiony w tkaninie](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/08_Joanna_Ubranska.jpg)
![Mężczyzna siedzący przy biurku ma założone słuchawki, przed nim ekran ustawionego pionowo tabletu na którym widoczna jest twarz kobiety. Mężczyzna przesuwa dłonią ułożone na blacie, zapakowane w złote papierki, formy przypominające czekoladki.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/09_Ksenia_Pyza.jpg)
Film na youtube – link
![Kadr w którym widoczna jest kobieta rozciągająca na posadzce, przypominającą ażurową tkaninę, strukturę składającą się z połączonych ze sobą ceramicznych pierścieni. Widoczne nagie ręce i nogi autorki.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/10_Magdalena_Czapiewska.jpg)
![Kobieta siedząca na posadzce przykryta jest ceramiczną strukturą przypominającą ażurową tkaninę w kolorze wypalonej czerwonej gliny.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/11_Magdalena_Czapiewska2.jpg)
![Kartka A4 pokryta drukiem w układzie do złudzenia przypominającym pismo urzędowe, w lewym górnym rogu widoczna jest pieczęć podłużna, w prawym dolnym znajduje się nieczytelny podpis](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/12_Maja_Korczynska.jpg)
![Młoda kobieta trzyma w dłoniach plik zadrukowanych kartek A4, za nią widoczne wnętrze galerii i osoby czytające oświadczenie](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/13_Maja_Korczynska.jpg)
![Zdjęcie portretowe młodej kobiety widoczne na ekranie monitora trzymanego w dłoniach w pozycji pionowe](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/14_Martyna_Przybylo.jpg)
![Zdjęcie z przodu młodej kobiety siedzącej na krześle przodem do oparcia. Kobieta trzyma za sobą, oparty o plecy, ustawiony pionowo monitor. Na oparciu napis - krzesło Martynki](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/15_Martyna_Przybylo2.jpg)
![Dwie ubrane na czarno kobiety w spodniach z odkrytymi stopami, stoją naprzeciwko siebie w odległości ok. 4 metrów połączone białą taśmą, która w formie pętli biegnie pod ich stopami, wzdłuż pleców, na głowach tworząc wydłużony prostokąt.](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/16_ZuzannaKenkel3.jpg)
![Kadr na którym widoczne są nagie stopy kształtujące przebieg białej taśmy w ten sposób że jedna przyciska ją do podłogi, druga ustawiona prostopadle napina ją do tyłu](https://wk.uap.edu.pl/2023/wp-content/uploads/2023/06/17_ZuzannaKenkel1.jpg)